שבוע לפתיחת הלימודים: "המו"מ הולך אחורה"

על רקע חוסר ההתקדמות במשא ומתן עם המורים, באוצר גיבשו מסמך רשמי שהגיע לידי ynet ומפרט את השינויים הנדרשים מבחינתו בתנאי ההעסקה של עובדי ההוראה. המסמך לא עוסק בשכר ומתמקד בשינויים בימי החופשה, ביטול המשרות החלקיות והקלה בהליך הפיטורים. לפחות לעת עתה, נראה כי מדובר בהצעה האחרונה של האוצר במו"מ. מבחינת משרד האוצר, אחת הדרכים להגדיל את השכר היא להעלות באופן הדרגתי את היקף המשרה המינימלי למורים מחצי משרה למשרה מלאה "לאורך מספר שנים". במסמך צוין כי היקף המשרה המינימלי יעלה ל-70% כבר בשנת הלימודים הבאה.
המסמך גם מדגיש את הצורך במתן תמריצים למורים "מצוינים" כהגדרת המשרד. בין היתר, משרד האוצר רוצה להעניק למנהלי בתי הספר סכום כסף בגובה ממוצע של 36 אלף שקלים בשנה, אותו הם יוכלו להוציא כראות עיניהם על מורים "מצטיינים" שיסכימו לקחת על עצמם תפקידים נוספים בתוך בית הספר. ממשרד החינוך נמסר בתגובה למסמך: "אנחנו לא ננהל את המשא ומתן דרך התקשורת".

2 צפייה בגלריה
יפה בן דויד ב כנס החינוך השנתי של המרכז לשלטון מקומי
יפה בן דויד ב כנס החינוך השנתי של המרכז לשלטון מקומי
(צילום: יריב כץ , אלכס קולומויסקי)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

בת 27 מראשון לציון נרצחה וגופתה נמצאה הבוקר בשדה ליד רחובות. אחותה של הצעירה סיפרה בצהריים כי היא הייתה אמורה להגיע אליה אתמול כדי לצפות בטלוויזיה. בהתכתבות בוואטסאפ קבעו השתיים שהיא תגיע עם החשוד ברצח, שהיה ידיד קרוב שלה.
שריפה גדולה פרצה היום ליד בית שמש, איקאה באשתאול ובתים ביישוב תרום פונו.

התפטרויות הרופאים המתמחים יצאה לדרך: "המכתבים - כתבי אישום של ניצול והזנחה".
אישום נגד בכיר הג'יהאד בסאם א-סעדי, שמעצרו הוביל ל"עלות השחר".
בעקבות העלאות הריבית: ירידה של 19% בלקיחת משכנתאות בחודש יולי.

התחזית

החל משבת ולאורך השבוע הבא צפוי גל חום כבד וממושך, עם טמפרטורות מעל 35 מעלות בירושלים ובשפלה, ו-44 מעלות בבקעה ובערבה. בחוף תורגש לחות גבוהה שתתרום לעומס החום הכבד.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

מספר חולי הקורונה שבמצב קשה ממשיך לרדת ומספרם לפי עדכון הבוקר של משרד הבריאות עומד על 137. מדובר במספר החולים הקשים הנמוך ביותר מאז תחילת מאי. בשיא הגל הנוכחי, באמצע חודש יולי, היו 455 חולים במצב קשה.
שבעה מהחולים הקשים המאושפזים כעת הם בני 20 עד 39. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי 84 מהחולים הקשים הם בני 70 ומעלה. כלומר למעלה מ-60%.

מה חיפשו היום בגוגל?

נועה קירל. הזמרת כבשה אמש את פארק הירקון. הזמרת הישראלית הצעירה ביותר שהופיעה בפארק הירקון, 21, אירחה את גייל, סטפן, שחר סיאול, אושר כהן והשיא של הערב, שהגיע בסיומו, עם אילן פלד, ששר יחד עם קירל את הלהיט "טרילילי טרללה".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

סטטיק ובן אל מתפרקים: "הגיע הזמן של כל אחד מאיתנו לצעוד בדרך משלו". רן בוקר מספר את המתרחש מאחורי הקלעים של הפרידה. ומה אומר אבא שימי תבורי?
2 צפייה בגלריה
סטטיק ובן אל
סטטיק ובן אל
סטטיק ובן אל
(צילום: ירון ברנר)
תרופות מסביב לירח: נבחר הניסוי הראשון של בראשית2.
איך עשתה השווארמה את הקאמבק הכי גדול בעולם האוכל?
ו-ווייז הודיעה כי היא סוגרת את שירות הנסיעות השיתופיות.