צה"ל הודיע על מותה של נועה מרציאנו, שחמאס פרסם סרטון שלה בשבי

לאחר סרטון אכזרי שפרסם חמאס אתמול, צה"ל הודיע הבוקר על מותה של רב"ט נועה מרציאנו, בת 19, ממודיעין. נועה ז"ל היתה בקרית איסוף יבשתי בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות. בהודעת דובר צה"ל צוין כי היא "חללת צה"ל חטופה בידי ארגון טרור". אמש פרסם חמאס סרטון שלה מהשבי, ומיד לאחר הפרסום הגיע נציג צה"ל לבית משפחתה.
2 צפייה בגלריה
נועה  מרציאנו
נועה  מרציאנו
נועה מרציאנו ז"ל

משפחות החטופים צועדות לירושלים בגשם שוטף: "39 ימים עברו, איך הם עדיין בעזה?"

כ-200 בני משפחות החטופים יצאו בצעדת מחאה מ"כיכר החטופים" בתל אביב ללשכת ראש הממשלה בירושלים. הערב הן צפויות להגיע לבאר יעקב, והמטרה היא להגיע בשבת לירושלים.
(צילום: חגי דקל)
מירב לשם גונן, אמה של רומי גונן שנחטפה לעזה, שיגרה תוך כדי הצעדה מסר לאזרחי ישראל: "תבואו להיות איתנו, לבוא ולהגיד לראשי המדינה - אנחנו קובעים, אנחנו רוצים את החטופים עכשיו. לא עוד דקה ולא עוד שבוע. עכשיו".
2 צפייה בגלריה
משפחות החטופים יורדות לאיילון
משפחות החטופים יורדות לאיילון
על איילון
(צילום: מוטי קמחי)

קושי נוסף בלחימה: גשם כבד ברצועת עזה

גשם חזק מאוד החל לרדת הבוקר ברצועת עזה. הגשם, מלווה בברקים ורעמים, מקשה על תנאי השטח, שחלקים נרחבים ממנו מכוסים בהריסות. פעולות חיל האוויר יהיו מוגבלות יותר בגלל תנאי מזג האוויר ברצועה, אבל גם בקרב כוחות הקרקע ישנו חשש מהצפות, ביוב שעולה על גדותיו והתפרצות מחלות. בצה"ל נערכים להמשך המלחמה בתקופת החורף ואגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ופיקוד הצפון השלימו את ההיערכות הלוגיסטית לקראתו.

לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן


כותרות נוספות מהיום

בשעות אחר הצהריים בוצע ירי לגוש דן. צעיר בן 20 נפצע קשה מרסיסים בתל אביב, אישה נפצעה קל.
היום דווח על יוזמת טרנספר מרצון של הח"כים דנון ובן ברק. מצרים בתגובה: "הצעה חסרת אחריות שמנוגדת לחוק הבינלאומי".
צה"ל הציע להנהלת בית החולים שיפא בעזה אינקובטורים מבית חולים בישראל, כדי שיוכל להציל תינוקות. בעזה טוענים: במרתף בית החולים רנתיסי היו עשרות משפחות.
תיעוד משיחת טלפון
(צילום: דובר צה"ל)
בגזרה הצפונית, מטוסי קרב תקפו כמה תשתיות טרור של חיזבאללה בלבנון. כמו כן, טנק של צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לאזור קיבוץ יפתח.
כוחות הביטחון סיימו אחר הצהריים את המבצע לסיכול טרור במחנה הפליטים טול כרם, שבמהלכו חוסלו שבעה מחבלים.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בריאיון לרשת "פוקס ניוז": "אם לא ננצח עכשיו, אז אירופה היא הבאה ואתם הבאים בתור".
מנהיג מפלגת הלייבור הבריטית לשעבר, ג'רמי קורבין, הידוע בעמדותיו הקיצוניות והאנטי-ישראליות, סירב 15 פעמים לכנות את חמאס ארגון טרור, במהלך ריאיון לעיתונאי פירס מורגן.
שנת הלימודים באוניברסיטאות לא תיפתח לפני סוף דצמבר.

פרשנויות ודעות היום

להחזיר את החטופים. עכשיו | רענן שקד "כולנו הרי גדלנו על מיתולוגיית מבצע אנטבה, והכרנו – או שמענו – על ישראל שיודעת לחלץ חטופים במבצע נועז וגורף. וכולנו מבינים שלא זה המקרה, ושישראל ההיא ממילא איננה – היא נחטפה בעצמה על ידי ישראל הנוכחית – אבל אנחנו מסרבים לקבל את זה, ולא נקבל את זה, והכל יכול וצריך להיעשות. עכשיו. ולא אכפת בכלל אם גל הירש, יוסי כהן, דדי ברנע או ניצן אלון מנהלים את הדבר הזה או רבים ביניהם מי ינהל אותו – אדרבא, ינהלו אותו אלף אנשים מוכשרים, העיקר שהדבר הזה יקרה וייגמר כבר". לטור המלא
חייל בזרוע התעמולה של הטרור | בן דרור ימיני
"אנחנו בימי מלחמה. והמלחמה הזאת מתנהלת לא רק בעזה ולא רק בגבול הצפון. זו גם מלחמת הסתה נגד עצם קיומה של ישראל. ברוכין הוא חייל בזרוע התעמולה של הטרור. ומי שמגן על ברוכין לא משרת את חופש הביטוי. הוא פוגע בו. הדמוקרטיה הישראלית תיראה קצת יותר טוב אם הימין לא יגן על זרקא והשמאל לא יגן ברוכין. הימין לא מבין את זה. וגם השמאל מתקשה להבין". לטור המלא
המלחמה בעזה היא תמצית מסך הברזל החדש | ד"ר מיכאל מילשטיין
"מלחמת עזה חייבת לעורר את ההבנה במערב שלפיה ישראל משמשת מצודה קדמית במאבק ציביליזציות שכבר הגיע לתחומן ועלול לאיים על צביונן. עובדה בולטת היא שמוסלמים הם העומדים בראש המחאות הקולניות, ולפרקים גם האלימות, המשקפות גישה אנטי-הומנית כלפי ערך חיי האדם ומוחדרות לשיח הציבורי והפוליטי הרווח בצפון אמריקה ואירופה". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

אביהו פנחסוב. בסרטונים שעלו לרשתות החברתיות מהופעתו של פנחסוב נראים החיילים משתוללים, אלא שכמה מהם לפי צה"ל - שיחקו בנשקם, ולמעשה עברו עבירת משמעת והוחלט להשעותם. "האירוע תוחקר והובהר כי ההתנהלות אינה עומדת בקנה אחד עם ערכי צה"ל", נמסר מטעם דובר צה"ל.
אביהו פנחסוב בהופעה בבסיס
(צילום: עמית ראם)