"התחושה שאנחנו בדרך לעצור - לא נכונה"

שר הביטחון יואב גלנט נכנס היום לרצועת עזה יחד עם סגן הרמטכ"ל האלוף אמיר ברעם, וקיים שם הערכת מצב: "התחושה לפיה אנחנו בדרך לעצור לא נכונה - ללא הכרעה ברורה לא נוכל לחיות במזרח התיכון", אמר גלנט ללוחמים.
עוד הוסיף שר הביטחון: "ישנו צורך כפול בניצחון במערכה: הראשון, כדי לגבות מחיר ולוודא שמי שגר ליד רצועת עזה יכול לעשות זאת. אבל הדבר היותר חשוב – אם אתה לא מסיים בהכרעה ברורה אירוע כזה שבו יש כ –1500 חללים וחטופים, אתה לא יכול לחיות במזרח התיכון, כי מחר יבוא מישהו אחר. ולכן אנחנו נחושים להשיג את המטרה".
1 צפייה בגלריה
שר הביטחון גלנט בציר צלאח א׳-דין ברצועת עזה
שר הביטחון גלנט בציר צלאח א׳-דין ברצועת עזה
שר הביטחון גלנט בציר צלאח א׳-דין ברצועת עזה
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון )

קודם חמאס וחיזבאללה, "ולקינוח בג"ץ": ההשוואה המקוממת של חבר הקואליציה

ח"כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית, יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, כתב ברשת החברתית X, טוויטר לשעבר, ציוץ בן מילה אחת - סבלנות.
על התמונה לצד אותו ציוץ, כבר הופיעה השוואה בין ארגוני הטרור חמאס וחיזבאללה - לבין שופטי בג"ץ, שאתמול פסלו את ביטול עילת הסבירות. "קודם נכריע את חמאס, מיד נטפל בחיזבאללה ולקינוח נעשה סדר בבג"ץ. לכל אחד יש את הזמן שלו. סבלנות", כתב. זמן קצר לאחר מכן, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סימן "לייק" לציוץ, והסיר אותו לאחר חצי שעה. יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס לדברים, וכתב ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) כי "ההשוואות הבזויות והמבישות של ח"כ פוגל ושל כרמי גילון, בין הגרועים שבאויבינו לבין שומרי הסף של מדינת ישראל וציבור שלם שטובי בניו ובנותיו נלחמים ומחרפים את נפשם בימים אלה על הגנת הארץ - הן שפל מוסרי".
ביקורת נוספת מצד הקואליציה נשמעה גם משר הפנים משה ארבל, שאמר: "אני נעצב על הדברים המבישים של חבר כנסת צביקה פוגל. אין שום מקום להשוואה ולסימון בית המשפט העליון בשורה אחת עם הגרועים שבאויבנו, שרצחו טבחו התעללו וחטפו את טובי בניה של הארץ הזו. גם כשרוצים לבקר לא זו הדרך. אנחנו עם אחד"

ישראל שוקלת לצרף שופט מטעמה לתביעה בהאג על "רצח עם"

ישראל תופיע בהאג באופן חריג ותדרוש לדחות את תביעת דרום אפריקה לבית הדין הבינלאומי לצדק. כעת נשקלת בקשה לצרף שופט - אולי ישראלי.
אחד השמות שעלו בדיון אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא של פרופ' אלן דרשוביץ. הדיונים הראשונים על עתירת דרום אפריקה לצו ביניים להפסקת המלחמה נקבעו לסוף השבוע הבא.
לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן

כותרות נוספות מהיום

ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר, סלאם פיאד, הכחיש כי הוא חלק מ"דיון מערבי" על ניהול הרצועה ביום שאחרי המלחמה.
דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור בהן פעלו מחבלי חיזבאללה במרחב הכפר יארון שבשטח לבנון.
תיעוד מתקיפת תשתיות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון
שני טילי נ"ט נפלו בשלומי שבגליל המערבי, בהם אחד שהתפוצץ ליד בניין קומות וגרם לנזק לרכוש.
בטורקיה דווח כי הוצאו צווי מעצר נגד 46 חשודים בנוגע לפעילות ריגול לכאורה לטובת ישראל. 33 מהם נעצרו.
שר האוצר סמוטריץ' על הפסיקה מאתמול: "שופטים מנותקים, פסק דין אומלל. לא ניתן לאסתר חיות לפלג בינינו".
יועצו של הנשיא קלינטון, דניס רוס, אומר: "חמאס לא יכול לשלוט בעזה או לאיים על ישראל שוב".
ישראל כץ מונה שוב לשר החוץ: "אנחנו בעיצומה של מלחמת עולם שלישית".

פרשנויות ודעות היום

איך דמוקרטיה מנצחת שנה של טירוף | נדב איל
"אחרי 7 באוקטובר, אחרי שספרנו את מתינו, כאשר האומה כולה במלחמה, מוטלת עלינו חובה לשאול ולזעוק: מדוע? על מה בדיוק שוסעה החברה הישראלית במשך שנה שלמה? כדי לשפר איזה מנגנון ממשלתי? ובעבור איזו החלטה או מהלך יצאה לדרך ההפיכה המשפטית?". לטור המלא
רוב מוצק בעליון הבהיר לכנסת שאין לה צ'ק פתוח | פרופ' יניב רוזנאי
"לפני שנה פחות שלושה ימים, ב-4 בינואר 2023, הכריז שר המשפטים יריב לוין על "הרפורמה במערכת המשפט", ובמסגרתה הקביעה שלעליון לא תהיה הסמכות לפסול חוקי יסוד. זאת על אף שבית המשפט עד אז מעולם לא פסל חוק יסוד. והנה אנחנו סוגרים מעגל, ואת השנה, עם פסילה תקדימית של חוק יסוד. אני מקווה שהמחוקקים ילמדו את הלקח וידאגו לשמור על הזהות החוקתית של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ולא נצטרך למצוא עצמנו שוב במסלול התנגשות זה". לטור המלא
נשק בבית: 5 צעדים למניעת הרצח הבא במשפחה | לילי בן עמי
"לפי הערכות של מערך הרווחה, 1.5 מיליון נפשות בישראל נמצאות במעגל האלימות במשפחה. כלומר כ-17% מהאוכלוסייה ובהחלט לא "פרומיל שבפרומיל". המחקר מצביע על קשר מובהק בין עלייה במספר כלי הנשק פרטיים לבין עלייה ברצח נשים, ואם לא נפעל מיידית - בשנה הקרובה יתווספו אלפי אימהות וילדים לאלה החיים בפחד מוות בתוך בתיהם". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

צבי זמיר. ראש המוסד בתקופת מלחמת יום הכיפורים, הלך לעולמו היום, בגיל 98. זמיר הוביל את המוסד לשורת מבצעים נגד ארגוני הטרור הפלסטיניים לאחר רצח י"א הספורטאים במינכן וקיבל מאשרף מרואן את הידיעה על המלחמה יממה לפני שפרצה.
זמיר על אשרף מרואן וההכנות המצריות למלחמה
(צילום: המוסד)
בחודש ספטמבר האחרון נחשף המברק ששלח זמיר בבוקר המלחמה למזכיר הצבאי של ראש הממשלה דאז, גולדה מאיר. זמיר כתב אז כי נשיא מצרים אנואר סאדאת קיבל כבר ב-25 בספטמבר את ההחלטה לפתוח במלחמה ביום כיפור, אך לא סיפר לאיש על התאריך. זמיר כתב כי "המקור", שאת שמו לא הזכיר, בחר בתאריך זה מכיוון שזהו חג בישראל ולמרות צום הרמדאן.