חשש למצבה של המלכה אליזבת. בבריטניה מתפללים לשלומה

ארמון בקינגהאם הודיע היום כי רופאיה של המלכה אליזבת בת ה-96, חוששים למצבה הרפואי והמליצו לה להישאר תחת השגחה בטירת בלמורל בסקטולנד. בני משפחת המלוכה עודכנו על מצבה והוזעקו לשהות לצדה. על רקע הדאגה הרבה בממלכה, ואי הוודאות בציבור בנוגע למצבה של אליזבת, אמר ניקולס וויטשל, כתב ה-BBC שמסקר את משפחת המלוכה, כי "ברור שמדובר ברגע משמעותי ועגום מאוד".
המנחים בשידורי ה-BBC הופיעו בעניבות ובחליפות שחורות - מנהג השמור לימי אבל. ה-BBC וערוצי טלוויזיה נוספים קטעו את השידורים לצורך הדיווחים על מצבה של המלכה, וב"סקיי ניוז" דיווחו כי בשל הדאגה הרבה המוני גולשים נכנסו לאתר האינטרנט של ארמון המלוכה - והוא קרס. בארמון בקינגהאם הוחלט אחר הצהריים לבטל את טקס חילופי משמר הכבוד.
הודעת ארמון בקינגהאם על מצבה של המלכה הייתה יום לאחר שהיא נאלצה לבטל מפגש וירטואלי שתכננה עם שרים בכירים בממשלה החדשה של ליז טראס בשל המלצת רופאיה. אז נמסר כי היא נדרשה לנוח לאחר "היום המלא" שעבר עליה קודם לכן: ביום שלישי הגיעה אליה טראס לטירה בסקוטלנד על מנת לקבל ממנה את המינוי הרשמי לראשות הממשלה, ומעט לפניה הגיע לטירה ראש הממשלה היוצא בוריס ג'ונסון, שהגיש את מכתב ההתפטרות. בניגוד למסורת המלכה נשארה בסקוטלנד לשם כך, ולא עשתה את הדרך ללונדון על מנת להעניק לטראס את המינוי בארמון בקינגהאם, כפי שעשתה לאורך כל עשרות שנות שלטונה. המלכה שוהה בטירה הסקוטית מאז יולי.
המלכה, שבשנה שעברה איבדה את בעלה הנסיך פיליפ, יושבת על כס המלוכה זמן רב יותר מכל מונרך אחר בתולדות בריטניה ומוקדם יותר השנה ציינה 70 שנה לשלטונה. בשנים האחרונות גילה המופלג החל לתת את אותותיו, ואשתקד העבירה לילה שלם בבית חולים. מאז צמצמה את הופעותיה הפומביות, ובארמון בקינגהאם אמרו אז שהיא סובלת מ"בעיות התניידות אפיזודיות".
2 צפייה בגלריה
המלכה אליזבת
המלכה אליזבת
המלכה אליזבת
(צילום: AP)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

שב"ח נתפס ביפו עם תת-מקלע ומטענים: "באתי לעשות פיגוע בתל אביב".
אמה של רבאב אבו סיאם: "יכול להיות שיפגעו בי בגלל שדיברתי, ויהיה עוד רצח".
מתקפת-נגד גם בחרקוב: "הרוסים נרדמו". ארה"ב מאשימה: "מוסקבה מגרשת אלפי ילדים".
ישראל ממשיכה ללחוץ נגד הסכם הגרעין: "אנחנו בדקה האחרונה".
חביות של פסולת רדיואקטיבית אוחסנו במשך שנים בראשון לציון.

התחזית

מחר הטמפרטורות יעלו ויהיה חם מהרגיל, ומשעות הצהריים תנשב רוח צפונית חזקה לאורך החוף. בשבת לא יהיה שינוי משמעותי במזג האוויר. בתחילת השבוע הבא תורגש ירידה בטמפרטורות.

מה חיפשו היום בגוגל?

מני מזוז. שופט בית המשפט העליון נועם סולברג הציע אמש למדינה לבטל את המינוי של שופט העליון בדימוס מני מזוז ליו"ר הועדה למינויי בכירים - ולהפוך את המינוי של מזוז לזמני בלבד, רק לצורך הבחירה ברמטכ"ל המיועד, הרצי הלוי. היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה סירבה להצעה, ועם חזרתם מהתייעצויות הבהירו נציגי הפרקליטות כי הם דוחים את ההצעה.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

סדרת הילדים "פפה פיג" מציגה: זוג הורים חד-מיני.
2 צפייה בגלריה
מתוך "החזירה פפה"
מתוך "החזירה פפה"
מתוך "החזירה פפה"
(צילום מסך)
הבנאי שאתם לא מכירים. בדומה לאביו, חיים המנוח, גם איתמר בנאי הבין שאת חייו הוא רוצה להקדיש לאמנות ולסיפור סיפורים. ריאיון.
סדרת אייפון 14 נחשפה אמש לראווה ואיתה לא מעט חידושים ושיפורים.
אמזון תשלם 13 מיליארד דולר על שידור משחק פוטבול אחד בשבוע.
ומי שיבחר לנפוש בחלון הזמנים שבין ראש השנה לסוכות המבוקשים ייהנה ממחירים אטרקטיביים.