ביידן נחת בנתב"ג: "היחסים בין ארה"ב לישראל - חזקים יותר מאי פעם"

נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה יאיר לפיד וראש הממשלה החליפי נפתלי בנט קיבלו בצהריים את פניו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, אחרי נחיתת ה"אייר פורס 1" בנמל התעופה בן גוריון. בתום השיחות הקצרות בין המנהיגים, נוגנו המנוני המדינות. "היחסים בין ארה"ב לישראל - חזקים יותר מאי פעם", אמר ביידן בטקס קבלת הפנים.
כל צמרת המדינה נדרשה לעבור בדיקת אנטיגן כתנאי להשתתפות באירוע, לאחר שהאמריקנים התעקשו על לא יותר מ-40 נוכחים ושכל אדם שמתקרב לנשיא למרחק של פחות משלושה מטרים יחויב בבדיקה. לצד שרי הממשלה, גם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הגיע לנתב"ג. אחרי הטקס עברו הפמליות לצפות בתצוגת תכלית של מערכות ההגנה האוויריות של ישראל.
בערב הגיע ביידן עם כיפה שחורה לראשו ליד ושם בירושלים. בטקס הזיכרון באוהל "יזכור", הדליק ביידן את נר התמיד, הניח זר, לחץ יד לשורדות השואה גיטה (ג'יזל) סיקוביץ ורינה קווינט וחתם בספר האורחים. ביידן רכן לעבר שתי שורדות השואה ושוחח איתן ממושכות.
1 צפייה בגלריה
לו"ז הנשיא ביידן בישראל
לו"ז הנשיא ביידן בישראל
לו"ז הנשיא ביידן בישראל

נאום ביידן
(צילום: קונטקט)


לקריאה נוספת

סיפורי היום

שרת הכלכלה הודיעה כי מחיר הלחם בפיקוח יעלה ב-20%.
הדס קליין בעדותה: "מישהו התחזה לראש יאח"ה וניסה לדלות פרטים מהעדויות שלי".
הבוקר הותר לפרסום כי ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג נחקר בחשד לסחיטה באיומים ושוחד.
הבית הלבן: פוטין מתקרב לאיראן כדי להרוג אוקראינים, האיום גדול.
האינפלציה בארה"ב בשיא חדש: קצב שנתי של 9.1%.

מה צפוי מחר

מחר ייפגש נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם ראש הממשלה יאיר לפיד. אחר הצהריים יתארח בבית הנשיא ובערב ישתתף בטקס פתיחת המכביה באצטדיון טדי. ברחבי הבירה צפויים שיבושי תנועה קשים לאורך היום.

התחזית

בימים חמישי ושישי יהיה מעונן חלקית, לצד ירידה קלה בטמפרטורות. הים בימים האלה יהיה גבוה ומסוכן עם גלים בגובה עד מטר. טמפרטורת המים תעמוד על 29 מעלות.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

מאז פרוץ מגפה הקורונה אובחנו בארצות הברית קרוב ל-90.7 מיליון מאומתים לנגיף. מנתוני משרד הבריאות האמריקני עולה כי כ-1,046,600 חולי קורונה מתו. מדובר במספר הגבוה ביותר של מאומתים ומתים מקורונה בעולם.
שיא המגפה בארצות הברית היה בתחילת ינואר השנה, אז אובחנו כ-900 חיוביים לנגיף ביום אחד. מאז המספרים ירדו באופן חד, אך בשבועות האחרונים שוב חלה עלייה במספר המאומתים ואתמול אובחנו בארצות הברית כ-95 אלף חיוביים לנגיף ו-254 חולים מתו.

מה חיפשו היום בגוגל?

יובל המבולבל. אבל לא בגלל השחקן אלא דווקא בגלל בתו. פלג שם טוב השתתפה אתמול עם אביה באירוע ודיברה על תהליך ההתאמה המגדרית: "זה נחמד לא להסתיר את זה יותר".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

איך בכל זאת נתוני האבטלה חזרו לשפל? עד כמה זה הפינוק של דור ה-z? האם העלאה בשכר בהכרח תפתור את הבעיה, ומה עושים עם כל העבודה ב״שחור״? האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
אמזון פריים דיי: המוצרים שיעלו לכם חצי ושליש מחיר לעומת ישראל.
לרגיל יום הולדת 80: הסצנות הגדולות בקריירה של הריסון פורד.
החלה העונה החדשה של "פאודה". זה מה שחשבה המבקרת שלנו.
והתמונות המדהימות מג'יימס ווב: "רואים פרטים שלא יכולנו לראות בעבר".