ההתפרעויות בגדה: מתנחלים יידו אבנים על כוחות כיבוי, אין עצורים

לאחר כמה שעות שבהן מתנחלים רעולי פנים התפרעו בכפר תורמוס עיא שבשומרון והציתו במקום בתים ורכבים, בעקבות פיגוע הירי אתמול שבו נרצחו ארבעה ישראלים - מצה"ל נמסר כי השקט שב כעת למקום. אף אחד לא נעצר, וכוחות משטרה רבים נמצאים במקום. מאות מתנחלים מהיישוב שילה שבדרום השומרון ירדו לכפר שבבנימין, הנושק לציר 60 מצפון לרמאללה, ושרפו מכוניות, שדות ובתים של פלסטינים. כוחות גדולים של צה"ל והמשטרה שהגיעו למקום הדפו אותם באמצעים לפיזור הפגנות.
תורמוס עיא הוא כפר שבו גרים אנשים אמידים ומבוססים, ובו בתים מפוארים רבים - והוא לא דומה למחנות פליטים או קסבאות אחרות באזור. לא מעט מתושבי הכפר מחזיקים באזרחות אמריקנית.
במהלך האירוע שני שוטרי יס"מ זיהו ירי מצד פלסטינים חמושים בחסות המהומות, וירו לעברם לאחר שלטענתם חשו סכנה לחייהם. ממשרד הבריאות הפלסטיני נמסר כי עומר קטין, בן 27, נהרג מהירי ופלסטיני נוסף נפצע. לטענת השוטרים, הם זיהו את הפלסטיני עם נשק מאולתר ורובה זיקוקים, הוא ירה לעברם - והם השיבו באש. בצבא לא מכירים טענה של ירי מצד אזרחים יהודים.
לקריאה נוספת

סיפורי היום

שני מפגינים פצועים קשה במחאת אלפי דרוזים נגד העבודות להקמת טורבינות בצפון רמת הגולן. המשטרה ביקשה לא להגיע לאזור. עשרות ניסו להשתלט על תחנת משטרה תוך שימוש בירי. כתבתנו אילנה קוריאל מסבירה מה הפרויקט מאחורי המחאה.
(צילום: דוברות המשטרה)
צה"ל זיהה אוהלים בצד הישראלי של גבול הצפון - ובהם חמושי חיזבאללה.
התוצאות הרשמיות: עמית בכר ראש לשכת עו"ד, ונחל הצלחה גם במועצה.
האם ג'פרי אפשטיין תיווך בין בנימין נתניהו לבנק אמריקני?
ו-3 יועצים של נתניהו יועמדו לדין בכפוף לשימוע בגין הטרדת עד המדינה פילבר.

מה צפוי מחר

יורו הצעירות יוצא לדרך. הנבחרת הצעירה בכדורגל החלה השתתפותה באליפות אירופה עד גיל 21, שתיפתח הערב בגיאורגיה. מחר ב-19:00 שעון ישראל ייערך המשחק הראשון של הנבחרת מול גרמניה, אלופת אירופה הנוכחית.

התחזית

בימים הקרובים מזג האוויר יהיה יציב עם עלייה בטמפרטורות, בעיקר בפנים הארץ. לא צפויים שינויים גדולים והטמפרטורות יהיו רגילות לעונה. הים יירגע וגובה הגלים יגיע לעד 60 ס"מ. טמפרטורת המים עדיין נמוכה יחסית - 25 מעלות. שיא טמפרטורות המים מגיעה בדרך כלל באוגוסט-ספטמבר עם כ-31 מעלות.

מה חיפשו היום בגוגל?

ח"כ יצחק פינדרוס. בריאיון שישודר הערב בקשת בתוכנית "אנשים" עם נסלי ברדה, הגדיר חבר הכנסת את מצעד הגאווה ותנועת הלהט"ב כ"הדבר הכי מסוכן במדינת ישראל".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

שוחזרו פני בת 16 שמתה באנגליה במאה ה-7.
2 צפייה בגלריה
שחזור פניה של הנערה שהגיעה ככל הנראה מדרום גרמניה
שחזור פניה של הנערה שהגיעה ככל הנראה מדרום גרמניה
(צילום: Hew Morrison)
פורסם את דירוג חברות התעופה השנתי שנחשב ל"אוסקר של עולם התעופה".
3 עובדי הטוטו חשודים ששינו תוצאות וקיבלו במרמה 5 מיליון שקל.
והארוחות העסקיות חוזרות - כל הפרטים.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?