פשיטה דרמטית בדרום אפריקה: נעצר יניב בן סימון, יד ימינו של אברג'יל

אחרי שהיה במסתור שבע שנים, לפנות בוקר נעצר ביוהנסבורג "המבוקש הישראלי מספר 1 בעולם", יניב בן סימון (46), שהוגדר "יד ימינו של יצחק אברג'יל", יחד איתו נעצרו עוד 7 ישראלים. בן סימון נעצר בחשד לניסיונות רצח, ייבוא סמים בכמויות גדולות, ובניהול ארגון פשע.
משטרת דרום אפריקה מסרה כי השמונה נעצרו כשלצדם 12 כלי נשק - חמישה רובים ושבעה אקדחים - וכן 40 אלף דולר אמריקני. בישראל, בן סימון נחשד במעורבות בפרשה 512, האחרון שהם הוא ניסיון החיסול הכושל בזאב רוזנשטיין ברחוב יהודה הלוי בתל אביב בשנת 2003, בו נהרגו שלושה אזרחים תמימים. מייד לאחר מכן ברח לדרום אפריקה שאין לה הסכם הסגרה עם ישראל. הבאתו של בן סימון לישראל צפויה להימשך מספר חודשים.
כזכור, לפני חצי שנה נגזרו בפרשת 512 שלושה מאסרי עולם על אברג'יל. בפרשה הוזכר לא אחת שמו של בן סימון.
1 צפייה בגלריה
רגעי מעצר העבריין הישראלי בדרום אפריקה
רגעי מעצר העבריין הישראלי בדרום אפריקה
רגעי מעצר העבריין הישראלי בדרום אפריקה

לקריאה נוספת

סיפורי היום

אישה נרצחה בגליל: בנה החשוד נמלט ונעצר בתום מרדף לאחר שביצע תאונה.
הפלסטינים זועמים על ההסכם עם בן גביר: "מנוגד לחוק הבינלאומי". ולראשונה זה 9 שנים: שיחה בין נתניהו לארדואן: "סיכמנו על עידן חדש ביחסים".
למרות האכזבה שנחלו בבחירות האמצע, בלי "גל אדום" ובלי לחולל מהפך בסנאט, הרפובליקנים חצו את הרף הדרוש לרוב בבית התחתון של הקונגרס. איך ייראה בית נבחרים רפובליקני?
רוסיה שוב הפציצה: "הסבל באוקראינה – בגלל סירוב למו"מ". הסכם התבואה יוארך.
זהבה גלאון תודיע על המשך דרכה במרצ. השר פריג': "מרצ לא תשוקם".

מה צפוי מחר

ועידת האקלים בשארם א-שייח שבמצרים צפויה להסתיים מחר.
בסוף השבוע באתר תוכלו לראות בערוץ ההורים כתבה על יום בפגייה - אחרי שהיום היה יום הפג הבינלאומי ובערוץ התרבות תקראו על זייפני האמנות הישראלים שנחשפים.

התחזית

החל ממחר מזג האוויר צפוי להתייצב ותנשב רוח מזרחית חזקה בצפון ובהרים. הטמפרטורות יעלו מעט, ומזג האוויר יהיה נוח לטיולים.

מה חיפשו היום בגוגל?

בשר מתורבת. מינהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) אישר אמש לראשונה לחברת בשר מתורבת כי המוצרים שלה בטוחים למאכל. האישור הוענק לאפסייד פודס (Upside Foods), אחת החברות הוותיקות והמוכרות בתחום, אשר מפתחת מוצרי עוף מתורבת.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

עד לפני שבועיים, סם בנקמן-פריד נחשב לילד הטוב של עולם הקריפטו. היום, כשהוא חייב מיליארדי דולרים ללקוחות מתוסכלים של בורסת הקריפטו FTX ועומד בפני חקירה, הוא האיש השנוא ביותר בתחום. איך קרסה האימפריה שלו? האזינו ל"ריפרש".
לונלי פלנט, אחת מהוצאות ספרי מדריכי הטיולים הגדולות בעולם, פרסמה את רשימת 30 היעדים המומלצים שלה לשנת 2023.
יורם ארבל מתכונן למונדיאל שיחל ביום ראשון הקרוב: "במונדיאל שידרתי משחקים בשינה. פשוט ישנתי עם עיניים עצומות".
ואגף התנועה של משטרת ישראל פרסם היום הודעת חריגה המזהירה אנשים מלפתוח קישור שנשלח אליהם כביכול מהאגף עצמו על "עבירת מהירות".