לפיד: עדיין אפשר לחזור לנשיא. גנץ: פניתי להרצוג

אם לא יהיו הפתעות, מליאת הכנסת תצביע היום בקריאה ראשונה על הצעת החוק לביטול עילת הסבירות, לאחר שאושרה בוועדת החוקה בשבוע שעבר. נכון לשעה זו, רוב גדול בקואליציה מעוניין להעביר את ההצעה ללא ריכוך, בין היתר כדי למנות את אריה דרעי לשר ולהדיח את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. לאור כל אלו, לצד הפגנה בנתב"ג - צפויות מחר צעדות רבות ו"פעולות משמעותיות", כלשון מובילי המחאה.
ראשי האופוזיציה יאיר לפיד ובני גנץ לא שללו היום חזרה לשיחות ההידברות, אם החקיקה החד-צדדית בכנסת תיעצר - גם אם תעבור בקריאה ראשונה. יו"ר המחנה הממלכתי קרא לנשיא להזמין אליו לפגישה מרובעת את ראש האופוזיציה יאיר לפיד, ראש הממשלה בנימין נתניהו ואותו עוד היום "כדי לעצור עכשיו, לפני שהחזרה לאחור תהיה קשה". לפיד התייחס גם הוא לישיבת הממשלה והמתקפות חסרות התקדים על היועמ"שית ואמר כי "זו ממשלה שאיבדה כל רסן, ומה שראינו אתמול היה רק הפרומו - כי זה גם מה שהיא מנסה לעשות היום, פה בכנסת".
לפיד אמר כי אם הקואליציה תעצור את החקיקה, גם אחרי הקריאה הראשונה היום, "אפשר וצריך לחזור לבית הנשיא". ח"כ ליברמן התעקש כי השניים "לא צריכים לחזור לבית הנשיא". השר סמוטריץ' הגיב לגנץ ולפיד וטען כי הם לא באמת רוצים להגיע להסכמות אלא רק למסמס את ה"רפורמה", כלשונו מי שהשמיע היום קריאה מפתיעה למדי היה השר ניר ברקת. "תמיד אפשר לחזור לבית הנשיא, ואני ממליץ אחרי קריאה ראשונה לחזור לבית הנשיא. אם ישאלו אותי, אמליץ לחזור לבית הנשיא בין קריאה ראשונה לשנייה ושלישית ולהביא את עילת הסבירות בהסכמה כמה שאפשר. רוב עם ישראל מבין שצריכים לבצע שינויים", אמר לכיכר השבת.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בני גנץ ויאיר לפיד בהצהרה
בנימין נתניהו בני גנץ ויאיר לפיד בהצהרה
בנימין נתניהו בני גנץ ויאיר לפיד בהצהרה
(צילום: שלו שלום, EPA)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

אחרי 10 העלאות רצופות: בנק ישראל הותיר את הריבית על 4.75%.
סוכל פיגוע בבנימין: כוח צה"ל חיסל מחבל שזרק רימון וירה לעבר לוחמים.
השר סמוטריץ' התייחס לדבריו החריגים של נשיא ארה"ב, שכינה את ממשלת נתניהו "הקיצונית ביותר שאני זוכר": "זכותו להביע ביקורת, זכותנו לבנות את הארץ בכל מקום".
מחירי התחבורה הציבורית צפויים לעלות ב-12% בתחילת החודש הבא.

מה צפוי מחר

החל משעות הבוקר צפויות מחאות וצעדות בכל רחבי הארץ לאור האישור בקריאה ראשונה של צמצום עילת הסבירות. שני מוקדים בולטים יהיו נתב"ג בשעה 16:00 ורחוב קפלן בתל אביב ב-20:00. בד בבד, בוועדת חוק ומשפט אמורים לדון בצהריים בעילת הסבירות.
בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.

התחזית

ממחר הטמפרטורות יתחילו לעלות ותורגש הכבדה בעומס החום, ומיום חמישי יחל גל החום הקיצוני הראשון של הקיץ, שזכה ביוון לשם "קלאון". גל החום יהיה ארוך יחסית, ויהיה איתנו ככל הנראה גם בימים הראשונים של שבוע הבא.
הטמפרטורות יהיו גבוהות יותר מ-30 מעלות בכל הארץ, ומעל 40 בדרום ובמזרח. בחוף צפויות ביום חמישי 32 מעלות, אבל הלחות תהיה גבוהה מאוד, ולכן ההרגשה תהיה של 42 מעלות. עומסי חום כבדים עד קיצוניים ישררו בכל הארץ. בבית שאן צפויות מיום רביעי ולמשך לפחות חמישה ימים ברצף יותר מ-42 מעלות, כשהשיא צפוי ביום חמישי - 46 מעלות.

מה חיפשו היום בגוגל?

לי קורזיץ. גולשת הרוח שזכתה ארבע פעמים באליפות העולם במהלך הקריירה שלה, חשפה כי היא מתמודדת עם לוקמיה ועברה שבעה טיפולי כימותרפיה: "אחרי ההבנה שהסתבכתי ונפל לי האסימון שאני חולה בסרטן קשה, הגיעה שוב הרופאה יום אחרי ואמרה שחייבים להתחיל טיפול".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

כמה סוכר יש בקפה הקר שמוכרים לכם? יצאנו לבדוק.
2 צפייה בגלריה
קפה קר חדש
קפה קר חדש
(צילום: אביגיל עוזי)
Threads מתפוצצת עם 100 מיליון משתמשים.
ריכוז גדול של גרניט התגלה בצד הרחוק של הירח.





נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?