עומסים כבדים במחלקות ילדים בבתי חולים: תורים של שעות, מיטות במסדרון

תחלואת החורף כעת נמצאת בעיצומה, בעיקר בקרב ילדים ובחלק מבתי החולים מדווחים על שיעורי אשפוז גבוהים במיוחד - זאת, על רקע שיעורי ההתחסנות הנמוכים לשפעת בקרב ילדים, שעל פי נתוני משרד הבריאות עומדים על 12% אצל בני 5 עד 12, ו-5% בלבד אצל בני חמש ומטה. בכלל, חוסנו רק 15.2% מכלל מבוטחי קופות החולים נגד שפעת, אך בקרב בני 65 ומעלה שיעורם גבוה הרבה יותר ועומד על 53.6%. תחלואת החורף בקרב ילדים מורכבת גם מדלקת הסטרפטוקוק ונגיף ה־RSV (הנגיף שגורם למרבית דלקות הריאה בקרב תינוקות, ילדים, קשישים ומדוכאי חיסון בתקופת החורף).
מלבד אלו, פרופ' סלמן זרקא, פרויקטור הקורונה, התראיין לתוכניתם של שרון כידון וישי שנרב ב-ynet radio, ודיווח על עלייה בתחלואת הקורונה בימים האחרונים. "לפני העלייה בישראל הייתה עלייה באירופה", אמר."מקדם ההדבקה כבר לא משקף את תמונת המצב. יותר חשוב מספר החולים הקשים. אם הכרנו ימים של שלושה עד חמישה חולים קשים ביום, עכשיו רואים 20 חולים קשים ביום. בחודש האחרון היו 470 חולים קשים חדשים שהתאשפזו בבתי חולים בגלל קורונה".
כתבנו לענייני בריאות, אדיר ינקו, מסביר: "שיעורי ההתחסנות לחיסון הייעודי לאומיקרון נמוכים במיוחד, והרוב המכריע של הישראלים ובהם גם מבוגרים ואנשים המשתייכים לקבוצות סיכון - בחרו שלא להתחסן. באשר לשיעורי התחלואה של המאומתים, כפי שהם מדווחים על ידי משרד הבריאות, יש לציין כי מדובר על נתונים חלקיים בלבד שכן הם משקפים את נתוני בדיקות ה-PCR בלבד, וישראלים רבים בוחרים שלא לבצען אלא להיבדק בבדיקה הביתית או לא להיבדק כלל. מנגד, מספר החולים במצב קשה כן משקף בצורה מהימנה את המצב בבתי החולים שנראה כעת סביר וניתן להתמודדות".
ומה לגבי הממשלה העתידה לקום? ינקו מסביר: "מעט מאוד ידוע על האג'נדה של שר הבריאות המיועד אריה דרעי בכל הנוגע לניהול מגפת הקורונה, אך במידה שיבחר לבסוף למנות את משה בר סימן טוב למנכ"ל המשרד, יש להניח כי מדיניות המשרד תהיה קשוחה יותר, בין היתר משום שבר סימן טוב קידם בתחילת המגיפה את מדיניות הסגרים ותמך בסגירת בתי הספר והטלת מגבלות על הציבור".

1 צפייה בגלריה
מיטות אשפוז בית חולים בתי חולים
מיטות אשפוז בית חולים בתי חולים
(צילום: הדר גיל-עד)


סיפורי היום

שני פועלים פלסטינים נהרגו בקריסת פיגומים באתר בנייה בגבעת זאב.
בצה"ל השלימו את תחקיר ראשוני סביב מותה של ג'אנה זכארנה בת ה-16 בג'נין הלילה, וממנו עולה כי קלע של הימ"ס זיהה שתי דמויות על הגג - אחת מהן חמושה - ופתח לעברן באש. שר הביטחון גנץ הביע צער כבר לפני כן על מות הנערה: "הנושא בתחקור".
נערים תקפו בן 15 במרכז פתח תקווה באלה: "ליווה את בת זוגו הביתה - וסיים בטיפול נמרץ".
גל קור בבריטניה: שלג כבד בלונדון, 3 ילדים מתו בנפילה לאגם קפוא.
והקץ להטרדות! החל מהיום צרכנים שלא מעוניינים שגופים מסחריים יתקשרו אליהם ויציעו להם הצעות שיווקיות יוכלו להכניס את פרטיהם ללא עלות למאגר "אל תתקשר אליי", ועל החברות יהיה אסור לפנות אליהם.

מה צפוי מחר

ההצבעה על יו"ר כנסת נדחתה למחר ב-10:00 כדי שדיוני המליאה לא יימשכו עד שעת לילה מאוחרת, וכדי להבטיח רוב מצד הקואליציה העתידית להצבעה ככל הנראה על יריב לוין כיו"ר זמני.
בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.

התחזית

מחר יהיה מעונן במשך רוב היום, וגשם מקומי יירד מהצפון עד הערבה, עם סיכוי לשטפונות בנחלי הדרום. ברביעי קיים סיכוי לגשם מתל אביב וצפונה, ובצפון יהיה חורפי וגשום. ביום חמישי הטמפרטורות יעלו מעט, והגשם ייפסק.

מה חיפשו היום בגוגל?

יאיר נתניהו. בנו של ראש הממשלה לשעבר והמיועד דורש שהמדינה תשלם במקומו פיצוי שבו חויב בתביעת דיבה- כ-380 אלף שקל. נתניהו טוען שהתביעה לא נמסרה לו בגלל העובדים בבלפור, ולכן על המדינה לשלם.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

מי שרד ומי לא: זה מה שחשבנו על סיום העונה של "הלוטוס הלבן" - זהירות, מלא ספוילרים.
בעוד שמונה שנים המונדיאל יציין 100 שנה להיווסדו, ובפיפ"א שוברים את הראש לגבי האירוח.
יולדות רבות מבקשות ללדת בתאריכים מיוחדים, אבל היום, ה-12.12.22, היה עמוס במיוחד.
נמצאו שרידים של זוחל ימי ארוך צוואר, שחי לפני כ-100 מיליון שנה.
ואחרי שנים שבהן נאלצנו לפתוח קבוצות ואז להסיר מהן משתמשים אחרים רק כדי שנוכל לשלוח לעצמנו הודעות, וואטסאפ סוף כל סוף מאפשרת לנו לעשות את זה בקלות.