עדויות משיפא: "החיילים עוברים חדר-חדר ומתשאלים את כולם"

צה"ל החל הלילה לפעול בתוך בית החולים אחרי שבשבועות האחרונים הציג עוד ועוד ראיות לשימוש שחמאס עושה שימוש במתקן הרפואי לצורכי טרור - מידע שאישר גם המודיעין האמריקני. חילופי אש התנהלו בדרך למתחם, בסמוך לבית החולים, עם מחבלים - ולפחות חמישה חוסלו. כמו כן, הופעלו מטעני חבלה לעבר הכוחות. דובר צה"ל הדגיש כי הפעולה בשיפא מתמקדת ב"חלק מסוים" של בית החולים, בהתאם ל"מידע מודיעיני וצורך מבצעי".
דובר צה"ל אמר כי "כוחותינו מסרו ציוד רפואי, אינקובטורים ומזון תינוקות מטעם מדינת ישראל לבית החולים שיפא. צוותים רפואיים של צה"ל יחד עם חיילים דוברי ערבית נוכחים בשטח בכדי לוודא שהציוד הרפואי יגיע לאלה הזקוקים לו". דיווח פלסטיני: "החיילים קוראים לצעירים להסגיר את עצמם".
1 צפייה בגלריה
בית חולים שיפא עזה כוחות צה"ל סיוע הומניטרי
בית חולים שיפא עזה כוחות צה"ל סיוע הומניטרי
בית חולים שיפא - כוחות צה"ל בסיוע הומניטרי
(צילום: דובר צה"ל)

קטאר מציעה: 50 חטופים תמורת 3 ימי הפוגה. "חמאס הסכים, ישראל עדיין לא"

ברויטרס דווח היום כי מתווכים קטארים מנסים לגבש עסקה בין ישראל לחמאס במסגרתה ישחרר ארגון הטרור כ-50 אזרחים המוחזקים כבני ערובה בעזה, בתמורה להפסקת אש בת שלושה ימים ושחרור נשים וקטינים פלסטינים המוחזקים בבתי כלא בישראל. לפי ההצעה הקטארית, גם הסיוע ההומניטרי לעזה יגדל.
גורם ישראלי בכיר אמר אמש לרשת ABC כי נעשתה התקדמות במגעים לעסקה לשחרור החטופים שבעזה, וייתכן כי פריצת דרך תושג ב-72-48 השעות הקרובות". לדברי הגורם, קבינט המלחמה התכנס בלילה בין היתר כדי לדון בעסקה. איזה גוף מוסמך לאשר את המהלך ומה מעמדו של קבינט המלחמה המצומצם?

ח"כ יצחק קרויזר יו"ר עוצמה יהודית: "בתום המלחמה הממשלה תצטרך להחזיר את המנדט לציבור"

יו"ר סיעת עוצמה יהודית אמר הבוקר ל-ynet Live: "אני חושב שהממשלה הזו תצטרך בתום המלחמה להחזיר את המנדט לציבור, ושהציבור יחליט מי הוא רוצה לנווט את המערכת הפוליטית שלו". "כרגע אנחנו צריכים לתת גיבוי מלא לכל המערכות, בוודאי שלמערכת הצבאית וגם לדרג המדיני הפוליטי".
"בוודאי שברגע שמטרות המבצע יושגו ואנחנו נראה את השבויים, החטופים שלנו, חוזרים לביתם בריאים ושלמים, והאיומים בגזרות השונות יוסרו, כמובן שהעם הזה צריך לקבל לידיו את המנדט ולהחליט מה קורה פה ביום שאחרי".כזכור, הראשון מהקואליציה שאמר שאחרי סיום המלחמה יש צורך ללכת לבחירות היה שר העבודה יואב בן צור מש"ס. מייד לאחר מכן אמר שדבריו הוצאו מהקשרם.
"העם צריך לקבל לידיו את המנדט"
(צילום: שמוליק דודפור)

לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן

כותרות נוספות מהיום

צה"ל פוצץ בעזה את בניין המועצה המחוקקת של חמאס - הפרלמנט, יומיים לאחר שנכבש על ידי חטיבת גולני.
לוחמי חטיבת המילואים 14 השתלטו על המוצב ששימש את חמאס כבסיס אימונים, וממנו יצאו לביצוע פיגועים נגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל.
ביקורת בתוך הממשלה על המשאיות דלק לאונר"א: השר לביטחון לאומי בן גביר כתב כי "סולר = נשק", ושרת התחבורה מירי רגב כתבה: "דלק לאונר"א זה דלק לחמאס".
שר הביטחון יואב גלנט נפגש הבוקר עם שליח הממשל האמריקני למזרח התיכון ברט מקגורק, ואמר כי "הפעולה בעזה לא תיפסק עד להשלמת המשימה - חיסול חמאס והשבת החטופים".
בשירות בתי הסוהר הוחלט להציב רמקול באגפים המבודדים שבהם שוהים מחבלי הנוחבה ובאמצעותם להשמיע 24 שעות ביממה את ההמנון הלאומי.
24/7 של התקווה
(צילום: דוברות שב"ס)
שוב נגדנו. רשת חדשות ה-BBC דיווחה כי צה"ל תקף צוותים רפואיים ודוברי ערבית במהלך כניסתם לבית החולים שיפא, אולם לאחר מכן שידרו התנצלות וחידדו: צה"ל נכנס לשטח בית החולים עם צוותים רפואיים ודוברי ערבית - ולא תקף אותם.
BBC מתנצלים 
(צילום: BBC)

BBC מדווחים
(צילום: BBC)
נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, ממשיך להסלים את הרטוריקה נגד ישראל."ישראל מדינת טרור שמבצעת רצח עם", טען היום. "חמאס - מפלגה שזכתה בבחירות".

פרשנויות ודעות היום

האתגר בשיפא: לטהר אותו בלי לפגוע בלגיטימציה להמשך הפעולה | רון בן ישי
"בית החולים המרכזי בעיר עזה והמרתף שתחתיו הם במקביל גם סמל לשימוש שעושה חמאס באזרחים כמגן אנושי, וגם מתחם צבאי חשוב. הצורך המבצעי הוא לעקור מהשורש את המתחם התת-קרקעי שחמאס הקים. כל עוד המרתף של בית החולים משמש נקודת כובד צבאית - כלומר, מוצב פיקוד ושליטה מרכזי שהוא יכול להילחם מתוכו - צה"ל לא יצליח למוטט את שליטת הארגון בצפון הרצועה בכלל ובעיר עזה בפרט". לטור המלא
כולנו יודעים מה יקרה כשהרחובות יוצפו בכלי נשק | ציפי שמילוביץ
"רק בארה"ב אפשר לקנות נשק בקלות רבה יותר מכדורים נגד צינון, ולהוציא איתו תסכולים, פחדים או סתם שנאה. ברגע שהנשק יתחיל להסתובב ברחובות ישראל, זו שאלה של זמן עד שנראה פיגוע בבית ספר. ומי שרוצה לדעת מה עושה פיגוע בבית ספר לנשמה של קהילה, מוזמן לבקר בעיר ניוטאון שבקונטיקט, שם עמד פעם בית הספר המשגשג סנדי הוק, עד ש-20 ילדים בני שש ועוד שישה מורים נטבחו בו, וגם 11 שנה אחרי העצב בה אין-סופי". לטור המלא
להיות אזרח ערבי אחרי 7 באוקטובר | ד"ר אדם אסעד
"אף שהציבור הערבי עומד שקט מול ניסיונות הפרובוקציה שמזהירים בתמימות לכאורה מפני תרחיש אפשרי של 'שומר החומות 2', מרקם היחסים העדין עם היהודים הופך רגיש יותר בימים אלה. החשדנות כלפי אזרחים ערבים גוברת, ואלה, החוששים מן ההשלכות, נמנעים מהבלטת זהותם". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

טול כרם. לפחות שבעה מחבלים פלסטינים חוסלו אמש בפעילות לסיכול טרור במחנה הפליטים שארכה כ-15 שעות. במהלך הפעילות, בפיקוד חטיבת כפיר, הושמדה מעבדת מטענים שבה נמצאו עשרות מטענים מוכנים לשימוש, ונחשפו עוד עשרות מטענים שהוטמנו מתחת ובצידי הכבישים במחנה הפליטים.
תיעוד: מבצע לסיכול טרור בפיקוד חטיבת כפיר במחנה הפליטים טול כרם
(צילום: דובר צה"ל )