בגלל המחאות: גולדקנופף, דיסטל וטסלר לא יגיעו לבתי העלמין ביום הזיכרון

בכדי לא לערב פוליטיקה עם שכול לאחר מחאת חלק מהמשפחות השכולות, חלק מחברי הקואליציה הודיעו כי לא יגיעו לבתי הקברות ביום הזיכרון לאור בקשת משפחות. שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף הודיע ליו"ר יד לבנים בקריית גת שלא יגיע לטקס לאור רצונו שלא לגרום להן "אי נוחות". "בזמן הטקס נגיע אל הכותל המערבי בירושלים, ואומר שם פרקי תהילים לעילוי נשמת הקדושים". גם סגן השר יעקב טסלר, ממפלגתו של גולדקנופף - יהדות התורה - הודיע שלא יגיע לבאר טוביה נוכח המחאות. גולדקנופף וטסלר מצטרפים למאי גולן שהודיעה כבר שלא תשתתף בטקס בראשון לציון.
גם שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן הודיעה שלא תשתתף בטקס בבית העלמין בנס ציונה: "מספר משפחות שכולות מהאזור פנו לתקשורת בקריאה פומבית שלא אגיע. אמרתי תמיד ואומר גם עכשיו - מול משפחות שכולות אני מרכינה ראש באופן מוחלט".
לצד זאת, למרות הקריאות מצד משפחות שכולות, עדיין ישנם כאלו שיגיעו למרות זאת. בבאר שבע צפויה מחאה נגד השר איתמר בן גביר, שגם הוא לא שירת. המחאה צפויה להתבטא בשירה בקרב משפחות בזמן נאומו.
ברק צור, שהוביל את המחאה נגד הגעתו של סגן השר יעקב טסלר לבאר טוביה, אמר: "המהלך הושלם. הם קיבלו את ההחלטה הנכונה".
2 צפייה בגלריה
(צילום: מארק ישראל סלם, מוטי קמחי, אתר הכנסת, אלכס קולומויסקי)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

ירדן: חבר פרלמנט נעצר בישראל בחשד להברחת ענק של נשק במעבר אלנבי. לפי התקשורת בירדן, חבר הפרלמנט עימאד אל-עדוואן ניסה להבריח קרוב ל-200 אקדחים וגם רובי M-16 שהוסתרו בתוך שלושה תיקים.
דאגה רבה במשרד האוצר מגידול חריג בגירעון בתקציב המדינה, שמעלה אף חשש בקרב בכירים שיהיה צורך בקיצוצים והעלאות מיסים. בין האפשרויות ששוקלים במשרד: העלאת המע"מ ל-18% והטלת מס ירושה
דורש לפחות הרשעה אחת: השר לביטחון לאומי בן גביר רוקן מתוכן את חוק האזיק האלקטרוני | פרסום ראשון של כתבתנו הדר גיל-עד.
סמוטריץ' נגד עבודות בשבת: "אם איילון נסגר בהפגנות - אפשר גם את הרכבת".
משיאי המשואות התקבלו בכנסת, הנערה שעברה חרם פנתה לפוליטיקאים: "תראו דוגמה". בלאט: "זה הרגע הכי גדול בקריירה שלי".

מה צפוי מחר

מחר יתקיימו ברחבי הארץ אירועי ערב יום הזיכרון לחלְלי מערְכות ישראל וּלחללי פעולות האיבה. בשעה 20:00 תישמע צפירה בת דקה אחת.
בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.

התחזית

מחר הטמפרטורות ירדו מעט. במהלך היום יהיה נוח ובערב יהיה קריר בהרים. ביום שלישי לא צפוי שינוי ומזג האוויר יהיה נוח יחסית. בערב יום העצמאות יהיה נעים בחוף וקריר בהרים ובצפון. ביום העצמאות תורגש עלייה קלה בטמפרטורות ומזג האוויר יהיה אידאלי לטיולים ולפעילות מחוץ לבית. בטווח הארוך יותר ישנם סימנים ראשונים למערכת גשם בסוף השבוע, עם ירידה משמעותית בטמפרטורות.

מה חיפשו היום בגוגל?

חאן אל אחמר. היום דווח כי ממשלת הימין שוב דוחה את פינוי חאן אל אחמר: "השלכות מדיניות וביטחוניות". בעבר הבטיחו בן גביר וסמוטריץ' לפנות את היישוב, ותקפו את בנט. שר האוצר המשמש גם כשר במשרד הביטחון טען שלא עודכן מבעוד מועד על כוונת המדינה לדחות את פינוי היישוב הבדואי - והבהיר: "היא מנוגדת למדיניות הממשלה כפי שאני מבין אותה, אבקש דיון בהול".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

אחרי שספגה ביקורות רבות על הכיתוב "אין דמוקרטיה עם כיבוש" שהיה על חולצתה בזמן לוויית אביה יהונתן גפן - שירה גפן בחרה להגיב: "בתי הקברות מלאים בין השאר בקורבנות הסכסוך האינסופי".
על האש בריא: הכללים שצריך לדעת לפני שמתחילים עם המנגל.
האם תשתית החשמל הקיימת בבניין שלכם מסוגלת בכלל לתמוך במעבר לרכבים חשמליים? ואם לא - מה הפתרונות?
מסתבר שההמבורגר בישראל הוא הכי יקר במזה"ת ומקום חמישי בעולם.
וסטפי, כלבת לברדור מגני תקווה, המליטה החודש ארבעה גורים - שהאחרון שבהם באופן נדיר היה בצבע ירקרק.
2 צפייה בגלריה
הגור הירוק (שני מימין)
הגור הירוק (שני מימין)
הגור הירוק (שני מימין)
(צילום: יפעת מנהרדט)

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?