"ענייני מיסוי? זה שולי מדי לפנייה של ראש הממשלה לשר האוצר". עדות לפיד במשפט נתניהו

ראש האופוזיציה העיד היום במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי כשהיה שר אוצר לפני עשור, רה"מ שוחח עמו פעמיים על חוק מילצ'ן: "פעמיים דיברנו על זה. פעם אחת זה עלה כשישבנו בבלפור אצלו ופעם אחת בכניסה לקבינט. בפעם הראשונה הוא שאל אותי, 'מילצ'ן דיבר איתך על החוק? '. אמרתי לו שכן, אבל שלא נראה לי כל כך. נתניהו השיב 'זה חוק טוב, חוק טוב'. זה היה מאוד אגבי. בפעם השנייה זה היה בערך אותו דבר. הוא שאל, אמרתי לו שזה לא יקרה, והוא אמר שזה 'חוק טוב, חוק טוב'".
בניסיון לקעקע את אמינותו, שאל עו"ד עמית חדד את ראש לפיד: "אתה גדול מספרי הסיפורים, אבל במשפט אתה משנה גרסאות - פעם אחת הפגישה הייתה בבלפור ופעם אחת הפגישה הייתה ליד". לפיד השיב: "לא אשתף פעולה. יש תמיד בעיה ששקרנים חושבים שכולם שקרנים ומושחתים חושבים שכולם מושחתים. הלקוח שלך הוא נאשם".
חדד ניסה להטיל דופי במהימנותו לפיד, ואמר לו: "במהלך הקריירה שלך עלו סיפורים שלך שהקשר ביניהם למציאות לפעמים רופף ולפעמים לא קיים, למשל השירות הצבאי שלך. בספר אוטוביוגרפי שכתבת על אביך נכתב שבמלחמת לבנון נכנסת למלחמה עם חטיבה 500 בחיל השריון. הסיפור לא אמיתי כי לא היית בחטיבה הזאת". לפיד השיב: "למה? לא טענתי שהייתי בחטיבה, טענתי שנכנסתי איתם. שירתתי שלוש שנים בצה"ל כמו כל אחד אחר, הייתי כתב צבאי במחנה. זה אנקדוטה ממלחמת לבנון השנייה. זה מה שקרוי 'מכונת הרעל', שנים היא חוגגת עליו. לא אשתף פעולה עם כל רכילות מרושעת". מחר תימשך החקירה הנגדית.
2 צפייה בגלריה
עדות יאיר לפיד במשפט נתניהו
עדות יאיר לפיד במשפט נתניהו
עדות יאיר לפיד במשפט נתניהו
(צילום: AFP)

סיפורי היום

"הטיחה פעוטות זה בזה": הגננת מאילת מואשמת ב-380 מקרי התעללות.
יומיים לפני הבחירות החשאיות של שני נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים, גנץ במסר לנתניהו: "רגע מכריע ברביעי, לא זמן למשחקים". ליברמן: "תהיה פשרה". מורן אזולאי חשפה כי המועמדת של נתניהו לנציגת הממשלה בוועדה היא אורית סטרוק מהציונות הדתית.
ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני הלך לעולמו בגיל 86.
איראן מאשרת: מנהלים עם ארה"ב שיחות לא-ישירות על הסכם גרעין.
"אם יקרה לי משהו רע, שמרו על משפחתי". כתבנו חסן שעלאן בטור שכל אחד צריך לקרוא בשביל להבין את המצב אליו הגיע בגלל סיקור הפשיעה.

מה צפוי מחר

בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים בחקירת הנגד של יאיר לפיד שהעיד היום.
מחר יתקיים המשחק השלישי והמכריע על אליפות המדינה בכדורסל בין מכבי תל אביב להפועל תל אביב בהיכל מנורה מבטחים, שבסופו תוכרז האלופה.

התחזית

מחר יהיה מעונן עד מעונן חלקית, יש סיכוי לגשם מקומי וקיים חשש לשיטפונות בנחלים. לקראת סוף השבוע תחול התחממות נוספת.

מה חיפשו היום בגוגל?

מכבי תל אביב. אתמול במשחק השני של גמר הפלייאוף, חוותה קבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב את אחת ההשפלות הגדולות בהיסטוריה כשהפועל ת"א פירקה אותה ב-38 הפרש וכפתה משחק שלישי ומכריע בסדרת הגמר.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

לאחר שבלילה זכו שחקני נבחרת הנוער במקום השלישי בעולם במונדיאליטו, מה צפוי לשחקנים ולמאמן אופיר חיים בחיים המורכבים בכדורגל הישראלי?
2 צפייה בגלריה
סניור והחברים חוגגים
סניור והחברים חוגגים
(צילום: AP Photo/Gustavo Garello)
120 אלף כרטיסים ביומיים. עומר טסל, עורכת המוזיקה שלנו ניסתה לברר מה הסוד של ברונו מארס?
טסלה לוקחת את הזמן ו-1.8 מיליון לקוחות ימשיכו להמתין לטנדר.
ספקי התיירות נתקעו עם חבילות נופש – והמחירים יורדים.
והישראלי שקיבל מנהג מונית בארה"ב 100 דולר: "תן אותו לחייל צה"ל הראשון שתראה".

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?