הסנגור טען: שרה רכשה שרשרת לאמנדה מילצ'ן ו"מתנות נפלאות" לפאקר

חקירתה הנגדית של הדס קליין, העוזרת האישית של אנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, ומי שמשמשת כעדה המרכזית בפרשת המתנות (תיק 1000) של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, החלה היום. אתמול תמה עדותה הראשית בתיק, ובסיומה חזרה והדגישה כי העידה אמת - בניגוד לאינטרסים שהיו לה לטענתה.
עו"ד חדד צפוי לחקור את קליין למשך כעשרה דיונים, שבהם יטען בין היתר שנתניהו ורעייתו הן שתי ישויות משפטיות נפרדות - ולכן אין לייחס לנתניהו טענות כנגד אשתו. במענה לכתב האישום טען חדד כי המתנות שניתנו לבני הזוג הן לא טובות הנאה, ובמהלך חקירתו הנגדית היום הוא הטיח בקליין האשמות קשות - ולא פעם הגיעו השניים לטונים גבוהים. הוא הציג בין היתר מייל שכתב פאקר ובו רשם כי שרה קנתה לו "מתנות נפלאות", ותמונה שבה רעייתו של מילצ'ן, אמנדה, עונדת שרשרת שרכשה עבורה שרה. הוא ניסה להראות ששרה הייתה בטווח שבינה לקליין יש יחסי חברות קרובים, בין היתר על סמך הודעות לבביות שקיבלה ממנה.
סנגורו של נתניהו, שמייצג אותו ביחד עם עורכי הדין נועה מילשטיין וישראל וולנרמן, טען גם שהיועץ המשפטי לממשלה אישר למשטרה לחקור את עניין המתנות רק אחרי שקליין כבר נשאלה עליהן בחקירותיה הראשונות. לאחר מכן חדד התעכב על רשימת האנשים שקליין עוקבת אחריהם בטוויטר, ובהם כתב המשפט אביעד גליקמן והעיתונאית העצמאית אורלי בר-לב. לאחר מכן אמר לחדד שהיא עוקבת אחרי פוליטיקאים כמו יאיר גולן ואהוד ברק, ולא אחר חברי האופוזיציה. "אני אישה עם דעות משלי", השיבה. "אם בן גביר רושם משהו נורא, או סמוטריץ' מזעזע בעיניי, מותר לי".

2 צפייה בגלריה
(צילום: עמית שאבי, רויטרס)

סיפורי היום

אלפים ליוו למנוחות את קצין שב"ס שטבע כשהציל את בתו: "סמל למסירות".
ארה"ב חיסלה מהאוויר את מנהיג דאעש בסוריה.
ניצן הורוביץ לא ימשיך בראשות מרצ, ויתמודד לרשימה בכנסת הבאה: "מנהיגים ממלאים תפקיד - ומתחלפים". מי יירש אותו?
היום פורסם דוח מבקר המדינה על מימון מפלגות בו צוינו בין היתר ההוצאות החריגות של תקווה חדשה ומרב מיכאלי.
לראשונה משנת 2002: הדולר והאירו שווי ערך; שניהם נסחרים סביב 3.5 שקל.

מה צפוי מחר

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צפוי לנחות מחר בשעה 15:25 בנמל התעופה בן גוריון ובערך ב-16:25 יתחיל טקס קבלת הפנים שיכלול נאומים ומשמר כבוד. לאחר הטקס ביידן ימשיך לתצוגת מערכות הגנה אוויריות בהאנגר בנתב"ג. שר הביטחון בני גנץ יופיע בפניו במשך כ-20 דקות, שבמהלכן ייתן סקירה ביטחונית. הוא יציג את החששות בישראל מהתקדמות פרויקט הגרעין האיראני ואת התפתחות שיתוף הפעולה האזורי, ויקרא להידוק הקשרים הביטחוניים. מנתב"ג יגיע ביידן בערך בשעה 17:55 ליד ושם. בעקבות ביקורו צפויים פקקי תנועה רבים כמו גם שיבוש בהמראות משדה התעופה.
2 צפייה בגלריה
מפת חסימות הכבישים
מפת חסימות הכבישים
מפת חסימות הכבישים

התחזית

מחר תורגש התחממות, אך עד סוף השבוע לא צפוי שינוי מהותי במזג האוויר.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

מקדם ההדבקה R ממשיך לרדת בהדרגה והיום, כך לפי נתוני משרד הבריאות, הוא עומד על 0.94 – דבר המעיד על דעיכה קלה של המגפה.
בתחילת החודש שעבר עמד מקדם ההדבקה על כ-1.5 – כלומר כל שני חיוביים לנגיף הדביקו שלושה בני אדם. הפעם האחרונה שבה המקדם היה מתחת ל-1 הייתה ב-19 במאי.

מה חיפשו היום בגוגל?

ליאור רז. אתמול התקיימה הפרמיירה החגיגית לעונה הרביעית של "פאודה" עם למעלה מ-1000 אורחים שזכו לצפות לפני כולם בפרק הבכורה ויכולים לשחק במשחק הניחושים לאן תתקדם העלילה.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

החיבור בין גנץ וסער הוביל אותנו לבדוק מה התוחלת של מפלגה שמנסה לברוח מהגושים המוכרים, איך היא משנה את שאר המפה הפוליטית - ואיפה ראינו בעבר את זרעי הנפילה. האזינו לפרק של הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
נועה קירל בהתייחסות ראשונה לבחירתה לשיר באירוויזיון: "רעם ביום בהיר, הכי מחמיא בעולם לייצג את המדינה".
10 טיפים לטסים - כך תקטינו סיכויים להגיע ליעד בלי החפצים שלכם.
ו"המונה טועם" עצר לאכול אצל "קובי חביתה" ולא מתחרט לרגע.