הסכמים עם הליכוד: בן גביר דאג למרזל ובן ארי, ומה קיבל גולדקנופף?

12 דקות לפני פקיעת המנדט המוארך, הודיע ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו לנשיא יצחק הרצוג "עלה בידי להקים ממשלה". הבוקר הודיעו בעוצמה יהודית על ההסכם שהושג עם הליכוד, ההסכם הקואליציוני קובע בין היתר כי ישונה סעיף 7א' בחוק יסוד: הכנסת, כך ש"הסתה לגזענות" כבר לא תהיה עילה לפסילת רשימה או מועמד בבחירות לכנסת. סעיף זה מנע עד היום ממיכאל בן ארי וברוך מרזל מלהתמודד לכנסת. עם זאת יצוין כי הסכמים קואליציוניים לא מחייבים מבחינה משפטית ולא ניתן לכפות את מימושם.
עוד סוכם עם בן גביר על הקמת יחידה מיוחדת בשירות הביטחון הכללי לטיפול בפשיעה בחברה הערבית, שתפעל בשיתוף פעולה בין משרד ראש הממשלה למשרד לביטחון לאומי. לפי הסעיף, שב"כ, שמעורב בדרך כלל בעניינים ביטחוניים בלבד, יעסוק כעת גם במאבק בפשיעה הפלילית בחברה הערבית. לבן גביר גם תהיה נציגות בקבינט המדיני-ביטחוני, בפורום המצומצם שכונה בעבר "המטבחון" וכן בוועדה לבחירת שופטים.
אז על מה בכל זאת ויתר? השר המיועד לביטחון לאומי הודיע בצהריים בוועדה המיוחדת בכנסת על פיצול ההצבעה על הסעיפים שהוא מבקש להכניס בהצעת החוק שלו לתיקון פקודת המשטרה. במסגרת הפיצול, תידחה ההצבעה על הכפפת מפכ"ל המשטרה לשר לביטחון לאומי לימים שאחרי הקמת הממשלה. גם הסעיף הנוגע למשך זמן הטיפול בתיקים יידחה. בן גביר נימק את החלטתו בהערות שקיבל מהייעוץ המשפטי של הכנסת, ובאפשרות שבג"ץ יפסול את החוק.
הסכם הושג גם עם אגודת ישראל של יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף, בעוד שותפו משה גפני, יו"ר דגל התורה, מערים קשיים. גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון המיועד, יהיה חבר בקבינט המדיני-ביטחוני ובכך יהפוך לנציג הראשון מטעם המפלגה בפורום זה. בהסכם שכולל יותר מ-120 סעיפים, שרובם עוסקים בתחומי הדת והמדינה, הכלכלה והחינוך החרדי, נכתב כי תוקם ועדה שתדון בין היתר בענייני "אנרגיה בשבת", בראשות מנכ"ל משרד האנרגיה. ההסכם הקואליציוני גם כולל "קדימות על פני כל חקיקה" אחרת לחוק יסוד: החקיקה, פסקת התגברות ושינוי השיטה לבחירת שופטים.
2 צפייה בגלריה
יצחק גולדקנופף בפיצוציה החביבה עליו
יצחק גולדקנופף בפיצוציה החביבה עליו
גולדקנופף יעשה היסטוריה בקבינט, בן גביר קיבל נציגות בפורומים רבים
(צילום: אלכס קולומויסקי,קובי קואנקס)
לקריאה נוספת:

סיפורי היום

נרצח שלישי תוך יומיים בסכסוך בנצרת: בן 23 נורה למוות במסעדה בה עבד בחיפה. משפחות הילדים שנרצחו בחברה הערבית זועקות: "לאסוף את הנשק".
"זו לא צדקה": מאחורי ביקור זלנסקי בוושינגטון, בצל סדקים בתמיכה.
המבנים שנהרסו במלחמה באוקראינה - וחלקם שוקמו: "נותן טעם להמשיך הלאה". רונן ברגמן וזיו קורן חזרו אל המקומות שסיקרו לפני 9 חודשים ונדהמנו.
נכנסו לבונקר דרך החלון - וגנבו תחמושת: 8 תושבי הפזורה בנגב נאשמים בפריצה לבסיס שדה תימן.
הפעם באמת? בנת"ע מעריכים: הקו האדום של הרכבת הקלה ייפתח עד סוף מרץ 2023.
וגם סעודיה מגנה את הטליבאן: "כל העולם המוסלמי נדהם".

התחזית

מחר ייתכנו גשמים מקומיים בדרום ולאורך החוף. בשעות הבוקר המוקדמות של שבת לא צפוי לרדת גשם, אך בשעות הבוקר המאוחרות ובצהרי היום, הסיכוי לגשם יגבר. הגשם צפוי להתפשט ברחבי הארץ ולהתחזק אחרי הצהריים ובערב, לקראת יום ראשון גשום וחורפי.

מה חיפשו היום בגוגל?

בנימין נתניהו. עלה בידו.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

שותפו של רס"ב אמיר חורי בריאיון נרחב ראשון: "בדיוק במקום בו הוא נפגע, קעקעתי את כוכב הצפון". הריאיון המלא - מחר בגיליון סוף השנה המיוחד של מוסף "7 ימים".
2 צפייה בגלריה
רס"מ עמוס בשירי
רס"מ עמוס בשירי
רס"מ עמוס בשירי
(צילום: איליה מלניקוב)
איפה אפשר לקנות דירת 4 חדרים ב-700 אלף שקל?
עכשווית יותר, טובה מאי פעם: ביקור הפילהרמונית באבו דאבי עשה לנו כבוד.
אלירז שדה חוגג יום הולדת 40 בכתבת שער של פנאי פלוס: "אני לא צדיק. אף אדם עם כיפה וציצית הוא לא צדיק".
והיעד החדש של אברם גרנט: מונה למאמן נבחרת זמביה.