רומן זדורוב - זכאי בדעת רוב

שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת החליטו לזכות בדעת רוב של שניים מול אחת את רומן זדורוב מרצח הנערה תאיר ראדה, אחרי שהורשע שלוש פעמים במעשה. ההכרעה ניתנה כמעט שנתיים אחרי שבית המשפט העליון קבע שצריך לקיים משפט חוזר, ויותר מ-16 שנה אחרי הרצח המזעזע ב-6 בדצמבר 2006. "תם, ולמרבה הצער לא נשלם", סיכם את הכרעת הדין ראש הרכב השופטים, סגן בית המשפט אשר קולה.
בתום הדיון הדרמטי הגיב זדורוב על זיכויו, ואמר כי "האמת ניצחה, אני מאושר. הייתי כלוא בבית, עכשיו אקח את הילדים לטייל". הוא העביר מסר לאמה של תאיר, אילנה ראדה: "אני מחזק אותה. אמרתי לה מההתחלה, אני לא הרגתי את הבת שלך". האם מצידה ביקרה בחריפות את הפרקליטות מחוץ לאולם בית המשפט - ואמרה: "סוף סוף, אחרי 16 שנים של שקרים וטיוח, משפט אמת". השאלה המרכזית - "מי רצח את תאיר ראדה?" - נותרה פתוחה. היא הבהירה כי מאבקה לא תם: "המלחמה רק מתחילה. אמשיך לחפש את האמת - אמצא את הרוצחים".
כעת, אחרי המכה התדמיתית, דעת המיעוט הברורה לפיה זדורוב "המציא גרסאות ושיקר" מאפשרת הגשת בקשת ערעור על ידי הפרקליטות לעליון. "הבאנו ראיות שמוכיחות שזדורוב אשם מעבר לכל ספק סביר, כפי שסברה גם השופטת בדעת המיעוט", אמרה עו"ד מיטל חן רוזנפלד מצוות התביעה לאחר הכרעת הדין. "הפכנו כל אבן כדי להגיע לחקר האמת. נלמד את הכרעת הדין במסרקות ברזל ואז נחליט בשאלת הערעור".
1 צפייה בגלריה
זדורוב לאחר הזיכוי בבית המשפט
זדורוב לאחר הזיכוי בבית המשפט
זכאי. זדורוב מחוץ לבית המשפט
(צילום: אלעד גרשגורן)

סיפורי היום

"חילי טרופר - ביריון מסוכן": חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי, שמשתתף בשיחות ההידברות בבית הנשיא, הבהיר בריאיון ל-ynet radio שלא תהיה פשרה בנוגע לוועדה לבחירת שופטים - וחולל סערה. שר המשפטים לוין: "הוא רוצה להבעיר את המדינה".
ארבעה ימים לאחר שנתניהו הודיע על פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט, גוברים הסיכויים שהוא יישאר בתפקיד. במטה שב"כ שיגר מסר מפייס: "מוטלת עלינו החובה להרגיע את הרוחות".
חשד לרצח בפרדס חנה: אישה נמצאה ללא רוח חיים על ידי בתה בדירה בעיר, הגרוש עוכב לחקירה.
הפחתת המס גדלה, אך מחיר הדלק לא משתנה באפריל.
בליכוד טענו כי יש להאריך את כהונת הכנסת ל-5 שנים, היועמ"שית השיבה: "צריכה לכהן 4 שנים".
יעד החיסול לא נמצא - בנו של סגן ראש העיר נצרת נורה למוות.
ולמרות סכנת המעצר: בולסונרו חזר לברזיל אחרי 3 חודשים בגלות.

מה צפוי מחר

על אף שיחות ההידברות בבית הנשיא, מחר יפגינו מתנגדים למהפכה המשפטית מול בתיהם של שרים וחברי קואליציה, לקראת עוד מוצ"ש של מחאה ברחבי הארץ.

התחזית

מחר עדיין יהיה קר מהרגיל לעונה, ובשבת יעלו מעט הטמפרטורות, אך עדיין יהיה קר יחסית.

מה חיפשו היום בגוגל?

יאיר נתניהו. בנו של ראש הממשלה יפצה את סתיו שפיר בעשרות אלפי שקלים. השופט: "עומדת לה הגנת 'אמת דיברתי' כשקבעה שהוא 'מטרידן', 'גזען' ו'מתבטל מכספנו'".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

הכנס השנתי של אפל בדרך, אורחת הכבוד תגיע?
מעשנים רק במרפסת? מחקר חדש מצא שאריות ניקוטין אצל 60% מהילדים
לא רק גפילטע: 3 מתכונים לקציצות דגים
מנומשים? אולי אתם חולקים חומר כימי משותף עם צדפות
נבחרת הנוער בדרך לדרום אמריקה: "ארגנטינה תארח את המונדיאליטו"

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?