סא"ל סלמאן חבקה, גיבור הקרב בבארי, נפל הלילה בלחימה בעזה

הותר לפרסום כי סא"ל סלמאן חבקה (33), מג"ד 53 בעוצבת הברק (חטיבה 188) נהרג הלילה במהלך קרב בצפון הרצועה. חבקה הוא הקצין הבכיר ביותר שנהרג מתחילת הכניסה הקרקעית. הוא הותיר אחריו אישה ובן בגיל שנתיים. ביום מתקפת הפתע של חמאס מיהר סא"ל חבקה מביתו ביאנוח-ג'ת שבצפון. "דהרתי מהגליל לצאלים כדי לעלות על הטנק ולהגיע ליישוב מהר ככל הניתן כדי להציל כל נפש חיה", סיפר. הוא הגיע לבארי עם שני טנקים וחבר מיידית לכוח צנחנים.
נאום האחדות של סלמאן חבקה לפני הכניסה לעזה

תיעוד יירוט טיל השיוט ששיגרו לישראל נאמני איראן

חיל האוויר חשף תיעוד של יירוט שני הטילים שנורו שלשום לעבר ישראל מכיוון תימן – האחד טיל שיוט שפוצץ על-ידי מטוס "אדיר", והשני טיל קרקע-קרקע שיורט על-ידי "חץ". בשבועיים האחרונים ירו המורדים החות'ים בתימן, בעלי בריתה השיעים של איראן, כמה טילים לעבר ישראל, ונוסף על כך שיגרו לעברה כמה עשרות כטב"מים. כל הטילים והכטב"מים יורטו, ולא נפלו בשטח ישראל.
תיעודים מיירוטי טיל
(צילום: דובר צה"ל)

רשת של פרופילים מזויפים ניסתה לפתות חיילים בצה"ל

מערך ביטחון המידע סיכל באחרונה תשתית פרופילים מזויפים שפעלה ברשתות החברתיות במטרה להוציא מידע על כוחות ופעילות צה"ל. על פי צה''ל, מדובר בתשתית ריגול ופישינג שהפעילה עשרות פרופילים מזויפים, ככל הנראה על ידי מדינות זרות כגון איראן, רוסיה, סין או צפון-קוריאה.
על פי החקירה התברר שהדמויות מחזיקות בתמונות אמיתיות לכאורה, ומנסות לנהל סוג של קשר רומנטי בניסיון להוציא מהחיילים מידע על המיקום של היחידות שלהם, הפעילות או התפקידים.
1 צפייה בגלריה
מתוך שיחה עם אחד הפרופילים המזויפים
מתוך שיחה עם אחד הפרופילים המזויפים
מתוך שיחה עם אחד הפרופילים המזויפים
(צילום: דובר צה"ל)

לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן

כותרות נוספות מהיום

אלחנן קליין, בן 29 מהיישוב ענב שבשומרון, נרצח ביריות כשהיה על מדים בחזרה מהמילואים סמוך לכפר בית ליד. אשתו, מורה לספורט בבית ספר ביישוב הר ברכה, נמצאת בהיריון עם בנם הרביעי.
חיזבאללה בונה מתח לקראת נאום נסראללה מחר ב-15:00. הנאום יהיה ההצהרה הראשונה של מזכ"ל חיזבאללה מאז תחילת המלחמה. הרמטכ"ל הרצי הלוי שיגר איום לעברו: "אנחנו משמרים מוכנות גבוהה בכל הזירות".
מתחילת המלחמה: 740 פעילי חמאס נעצרו ביו"ש. הפלסטינים דיווחו כי יותר מ-9,000 נהרגו בעזה מפרוץ המלחמה.
טיל נ"ט נורה בצהריים על מוצב בגבול לבנון, צה"ל השיב באש וחיסל חוליה נוספת. החזית הצפונית בכללה מתחממת לאחר אזעקות בצפת וברחבי הגליל העליון.
תושבי קיבוץ ניר עוז כתבו למפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מכתב גלוי מרגש - וביקשו לחזק את ידיו במלחמה בתוך עזה, למרות התחושות הקשות.
760 אלף עובדים כבר מושבתים מעבודה מתחילת המלחמה ב-7 באוקטובר עקב מילואים, תושבים מעוטף עזה שפונו והורים לילדים, והם מהווים כ-18% מכוח העבודה בישראל.
הבית הלבן מכחיש את הדיווח ב"פוליטיקו" כי נשיא ארה"ב דן לאחרונה עם צוותו הבכיר באפשרות שימיו של בנימין נתניהו כראש ממשלת ישראל ספורים.

פרשנויות ודעות היום

ירדן מגנה, אבל היא תשמח לראות את חמאס נמחק | אבי יששכרוף
"באשר להחלטה של ירדן להחזיר את השגריר לעמאן, הנה סוד קטן שבממלכה לא אוהבים לדבר עליו: גם בעמאן היו שמחים לראות את ישראל מוחקת את צמרת חמאס. גם ירדן מבינה שאם חמאס ירשום ניצחון במלחמה הזו, כל פני המזרח התיכון ישתנו, וגל של תמיכה ב"אחים המוסלמים" יתעורר בכל מקום - כולל בירדן ובמצרים. מדינות אלו, לצד סעודיה ואיחוד האמירויות, יודעות ומבינות שכדי להחליש את איראן - יש להתחיל מכריתת ראשיהם של בכירי חמאס בעזה". לטור המלא
בישראל בוחנים: יציאת מנהיגי חמאס לחו"ל, ויתור על חיסולים - ושחרור החטופים | נדב איל
בישראל ובקהילה הבינלאומית מסתובבים רעיונות שאמורים לאפשר את נפילת חמאס בעזה במהירות. המעניין בהם מציג אפשרות של יציאת אנשי הזרוע הצבאית של חמאס מהרצועה, בהסכמת ישראל, כולל מנהיגיו, תמורת חייהם ושחרור כל החטופים. זהו מודל ביירות 1982, אז עזב יאסר ערפאת לתוניס בעקבות מבצע שלום הגליל וכיבוש בירת לבנון בידי צה"ל. הנושא עלה בתקשורת בשבועות האחרונים, ומאז הספיק להתקדם. הוא נידון בכמה פורומים בכירים ומהותיים בישראל, בנוכחות ראש הממשלה. נתניהו הביע בו עניין רב. הוא ביקש ועתיד לקבל חומרים נוספים בעניין". לטור המלא
גם בארה"ב, כשהחיבוק נעלם התיעוב מזדחל | אורלי אזולאי
"המיאוס, לעומת החיבוק, מתפתל לאט לעבר הדלת, לעיתים הוא מופיע בדמות שאט נפש, לעיתים הוא נשמע כמו תיעוב. וזה מה שקורה עתה בעולם הנאור ביחס לישראל: לא עבר עדיין חודש, אבל במערב, כמו גם אצל הידידה הטובה ארה"ב, כבר מדברים על ג'נוסייד שמבצעת ישראל בעזה". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

"סרט הזוועות". 47 דקות של זעזוע, בכי ושבר - 56 חברי הכנסת שהוזמנו אמש לצפות בסרט שהכין דובר צה"ל על אירועי הזוועה ב-7 באוקטובר יצאו מהאולם מפורקים ובוכים - רבים מהם לא שרדו את הצפייה עד הסוף.
פורסם לראשונה: 16:28, 02.11.23