מהומה בדיון עונש מוות למחבלים | בני משפחות חטופים בדמעות: "זה לא הזמן"

מהיוזמות המיותרות. עוצמה יהודית החזירה את חוק עונש מוות למחבלים לשולחן - ועוררה סערה. הדיון התקיים בוועדה לביטחון לאומי בראשות ח"כ צביקה פוגל, בנוכחות השר איתמר בן גביר, במטרה להכין את החוק לקריאה ראשונה, אך בני משפחות החטופים התחננו לעצור - מחשש לסכנה לחיי קרוביהם. אחרי מהומה שכללה ויכוחים, צעקות ועימותים, הודיעו בליכוד שאין כל כוונה לקדם את החוק כעת - ולמעשה הדיון כולו היה מיותר.
גיל דיקמן, קרוב משפחה של כרמל וירדן גת שנחטפו לעזה מבארי, ביקש בדמעות בתחילת הדיון מחברי הוועדה להוריד את הצעת החוק מסדר היום. הוא פנה לשר בן גביר ואמר לו: "פניתי אלייך כבר בשבוע שעבר והתחננתי שתעצור, שלא תעשה הון משום סוג עלינו ועל הסבל שלנו עכשיו. לא צריך לקיים עכשיו דיבורים על עונש מוות". דיקמן זעם בצהריים על השר שיזם את הדיון ובהמשך פרסם תמונה מחובק עם דיקמן.
דיקמן תקף בתגובה: "תוריד ממני את הידיים. אמרתי לך 'אל תחבק אותי' ובכל זאת חיבקת, הכול בשביל תמונה. אין לך שום גבול, כולם רואים שאתה עושה קרקס על הדם של המשפחות שלנו".
2 צפייה בגלריה
 גיל דיקמן בוועדה לביטחון לאומי בנושא עונש מוות למחבלים
 גיל דיקמן בוועדה לביטחון לאומי בנושא עונש מוות למחבלים
דיון בוועדה לביטחון לאומי בנושא עונש מוות למחבלים
(צילום: שלו שלום)

2 צפייה בגלריה
הציוץ של איתמר בן גביר על משפחות החטופים
הציוץ של איתמר בן גביר על משפחות החטופים
הציוץ של איתמר בן גביר על משפחות החטופים
(מתוך : טוויטר)

העסקה המתגבשת: 50 נשים וילדים ביום הראשון, 10 בכל יום הפוגה

"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי ישראל וחמאס קרובות לעסקת חטופים. בין ישראל לחמאס טרם הושגה הסכמה על אורך ההפוגה בתמורה לשחרור החטופים מהרצועה: הגורמים המצריים אמרו כי אחד התרחישים שעלו על הפרק בשיחות מדבר על הפוגה של חמישה ימים. ביום הראשון להפוגה ישוחררו 50 נשים וילדים מהשבי בעזה, ובכל ארבעת הימים האחרים ישוחררו כ-10 חטופים. הגורמים המצריים הוסיפו שחמאס מבטיח שאמהות לא יופרדו מילדיהן.
לפי גורמים מצריים, אחת הבעיות שעלו בשיחות היא שחמאס טוען שאינו יודע היכן מוחזקים כל החטופים בעזה, ולדבריו חלקם נמצאים בידי ארגונים אחרים. לפי מצרים ישראל גם מבצעת אימות "קפדני" של רשימת האסירים הפלסטינים, כדי לוודא שאף אחד מהמשוחררים אינו קשור לחמאס.

"פעילי חמאס התחפשו לצוות הרפואי בשיפא, רקטות הוחבאו במזרנים לצד פליטים"

מתחילת הפעילות ברצועת עזה נתפסו והועברו לחקירה בישראל יותר מ-300 מחבלים של ארגוני הטרור השונים, חקירות שאותן מובילה יחידה 504 באגף המודיעין, שאחראית על הפעלת סוכנים סמויים. היום פרסם הצבא מחקירות של שלושה מהמחבלים שנלכדו, ואחד נראה מודה בפני החוקרים הישראלים כי בבית החולים שיפא בעזה פעלו לא רק אנשי חמאס אלא גם אנשי הג'יהאד האיסלאמי, ולטענתו חלקם אף התחפשו לצוות הרפואי – תוך ידיעתם של עובדי המקום, ש"זעמו על כך", אך כנראה לא עשו דבר.
תיעודים מחקירות מחבלים שנעצרו ב-12.11.23
(מתוך נתוני דובר צה"ל)


לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן


כותרות נוספות מהיום

66 חיילים נפלו בקרבות ברצועת עזה עד כה: הפנים והשמות.
היום הותר לפרסום כי לפני כשבועיים בפעילות של יחידת המסתערבים של מג"ב דרום, בהכוונת שב"כ, נתפסו שני מחבלים מעזה ברהט, שחדרו לשטחי ישראל במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר.
25 שיגורים זוהו מלבנון בצהריים, בנוסף לשלושה כטב"מים שפגעו סמוך למוצב צה"ל. פצמ"ר ששוגר לעבר בסיס בירנית של מפקדת עוצבת הגליל גרם להרס רב במקום.
המשטרה ושב"כ התירו הבוקר לפרסם כי עצרו את ראיד גביש ואמל אבו-עבלה, שני תושבי ירכא, החשודים בסחר באמל"ח מול לבנון.
בצלאל סמוטריץ' מתח ביקורת על החלטת הקבינט, שבו הוא שותף, לאפשר העברת דלק לרצועת עזה. "התנגדתי לה בישיבת הקבינט, ואני חושב שהדרך לנצח את המלחמה הזאת היא להכניע את מדינת חמאס בעזה. אני חושב שהטעות הקשה הזו מחייבת הרחבה של קבינט המלחמה".
ח"כ דן אילוז מהליכוד, הגיש הצעת חוק לצמצום משרדי הממשלה ל-18 משרדים, והסטת תקציביהם לטובת המאמץ המלחמתי.
ובצל המלחמה - נתניהו וסמוטריץ' הודיעו כי נגיד בנק ישראל ימשיך לקדנציה נוספת.

פרשנויות ודעות היום

לא להרים ידיים מול אימפריית השקר | נדב איל
"אל מול שקרים רבים כל כך, אל מול נחישות לשקר למען הרשע, יש רבים שירימו ידיים. שיגידו: ממילא לא יאמינו לנו. זו טעות, כמובן. הרעש של רשתות חברתיות והפגנות פרו-חמאסיות ברחבי העולם מסתירים מציאות חשובה: השקרים חווים ימים קשים. בקהלים רחבים מתקבלת ההנחה שחמאס הוא דאעש. שיש להשמידו. עכשיו, הוויכוח הוא על איך נמנעים מפגיעה בחפים מפשע. על השיטה, על אורך הזמן. אורך חבל התלייה. ועל זה אפשר וצריך להתווכח". לטור המלא
יש כבר עונש מוות למחבלים. בשביל מה הדיון המיותר? | ד"ר מתן גוטמן
"הדיון והכאב שנגרם לבני המשפחות היה חסר תוחלת לא רק על רקע ההודעה על הקפאת קידום ההצעה, אלא בשל העובדה שכבר כיום ישנה אפשרות להטיל עונש מוות על מחבלים, כולל אנשי חמאס שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר. אין כל צורך בתיקון לחוק, ולמעשה חקיקה של חוק חדש לא תהא רלוונטית לאירוע אותה שבת מכיוון שככלל, אין תחולה רטרואקטיבית לחקיקה פלילית". לטור המלא
כל ישראל חטופה כרגע בעזה | רון לשם
"בעשרות השנים הבאות נביט כנראה לאחור ונבין שהקרבנו את החטופים. הכישלון ותחושת האשמה ירדפו את החברה הישראלית יותר מכל כתם ומלחמה. גורל החטופים יעצב את מי שנהיה, יותר משצלקת הטבח תעצב. פניהם יביטו בנו בכל צומת. ננסה להשתכנע שלא הייתה לנו ברירה - זה שקר, הייתה לנו. יש לנו עדיין. הטיפול במשפחות החטופים התחיל ברשלנות מחרידה. בקרוב יהיה גם מי שינסה להפוך אותנו, את המשפחות ואת חברי החטופים, לאויבי העם, כי הזעקה תגבר. כל ישראל חטופה כרגע בעזה. כל עוד לא יחזרו הם, הבית לא ירגיש עוד בית לעולם". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

חאבייר מיליי. דרמה פוליטית בדרום אמריקה לאחר שחאבייר מיליי, כוכב טלוויזיה ואיש ימין ליברטריאן, זכה בניצחון סוחף בבחירות במדינה שנמצאת במשבר מתמשך. הוא מחזיק בעמדות כלכליות קיצוניות - ובקמפיין הבטיח "לפוצץ את הבנק המרכזי" והגיע לעצרות עם מסור חשמלי כדי להמחיש את הקיצוצים שהוא מתכנן. מיליי מתנגד להפלות, הגדיר את עצמו "אנרכו-קפיטליסט" והבטיח להעביר את שגרירות ארגנטינה לירושלים. טראמפ בירך: "Make Argentina Great Again".