"מזהים כוונות לממש פיגועים, החסימות יימשכו ככל שיידרש"

מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף נמרוד אלוני, אמר היום לתושבי עוטף עזה כי בצבא "מזהים כוונות של הג'יהאד האיסלאמי לממש פיגועים נגד תושבי העוטף וחיילי צה"ל". הוא הוסיף כי "חסימות הכבישים יימשכו ככל שיידרש. ביטחון התושבים קודם לכל". לדבריו, "הכוחות באוגדת עזה נמצאים בימים האחרונים בכוננות גבוהה. לצד מאמצי ההגנה, אוגדת עזה קולטת כוחות לעימות אפשרי עם הג'יהאד האיסלמי, בהתאם להערכת המצב".
בצה"ל הוחלט על תגבור אוגדת עזה בכוחות נוספים לטובת העלאת המוכנות. כמו כן, הוקפאו יציאות לוחמים לחמשושים בקרב חלק מהיחידות הקרביות שבכוננות הקפצה לדרום. עדיין לא הוחלט סופית על עוצר, עליו בדרך כלל מחליטים בשעות מתוחות מסוג זה בימי חמישי.
ראש הממשלה לפיד קיים הערכת מצב ביטחונית בהשתתפות גורמי הביטחון. בתום הדיון אמר כי "אנו מבינים ושותפים לקושי של תושבי הדרום. מה שעומד מול עינינו - שמירה על חייהם והגנה על ביטחון ישראל. סידורי הביטחון שהוחלט עליהם הם היערכות נדרשת וזמנית בלבד. לא נקבל מצב לאורך זמן שבו ארגוני הטרור ישבשו את חיי התושבים".

מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף נמרוד אלוני
(צילום: דובר צה"ל)
לקריאה נוספת
לאן נעלמה ההרתעה - יוסי יהושוע

סיפורי היום

הבוקר הותר לפרסום כי חייל צה"ל מת בבריכה בנופש צבאי.
המשטרה חוקרת: תינוק בן ימים ספורים ננטש בקופסת קרטון בעכו. התינוק פונה לבית החולים ומצבו טוב.
ג'נרל מילס ישראל, היבואן הרשמי של מוצרי האגן דאז צרפת, הודיעה היום על החזרה יזומה של גלידות, עקב המצאות שאריות של 2-Chloroethanol (2CE).
סין פתחה בתרגיל הענקי סביב טייוואן וירתה טילים, טאיפיי: "מוכנים למלחמה, אבל לא רוצים בה".
ובית המשפט ברוסיה גזר 9 שנות מאסר וקנס של מיליון רובל על כוכבת ה-WNBA שהורשעה בהברחת סמים.

התחזית

ביום שישי מזג האוויר יהיה דומה להיום, ובשבת הטמפרטורות ירדו מעט ועומס החום יהיה כבד עד קיצוני. ביום ראשון תורגש הקלה ממשית יותר בעומס החום.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

מספר חולי הקורונה שמצבם קשה ממשיך לרדת בהדרגה והוא עומד כיום על 280. זאת, לאחר שבאמצע החודש שעבר מספר החולים הקשים עמד על 456. מדובר במספר החולים הקשים הנמוך ביותר מאז 26 ביוני.
עוד עולה כי בשבוע האחרון אושפזו 230 חולי קורונה במצב קשה, מצבם של חלקם השתפר. מדובר בירידה של כ-20% במספר החולים הקשים החדשים לעומת השבוע שעבר.

מה חיפשו היום בגוגל?

שירלי פינטו. הח"כית החירשת הראשונה, שכיהנה מטעם ימינה, אמרה כי סיכמה יחד עם יו"ר מפלגתה איילת שקד שלא תתמודד במסגרת רשימת הרוח הציונית. שקד: "בטוחה שפינטו תמשיך בעשייה".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

הצב והשפירית: הצילום המדהים מעמק יזרעאל של צלם הטבע צחי פינקלשטיין.
2 צפייה בגלריה
הצב והשפירית
הצב והשפירית
הצב והשפירית
(צילום: צחי פינקלשטיין)
"איך היא יכולה לייצג מותג?": לאן נעלמה דיאן שוורץ ומה יעלה בגורל הקריירה שלה? דיירת "האח הגדול" לשעבר פנתה אחר הצהריים לרשתות החברתיות כדי להסביר את התנהגותה: "מקווה שתצליחו לשמור לי קמצוץ של חסד".
בית משפט השלום אישר היום המתווה אליו הגיעו בית"ר ירושלים והמשטרה בנוגע למכירת המועדון לברק אברמוב.
סיפורו של הישראלי שטס מברצלונה לקהיר בעקבות מזוודה אבודה.
ולרגל ט"ו באב 2022: מנות ספיישל, מתוקים ומארזים מיוחדים.