משרד הבריאות על המחדל באסותא: "מקור התקלה טרם התגלה, יחידת ההפריה תצמצם את הפעילות"

הוחלפו עוברים? המחלקה לא תיסגר. יחידת ההפריה שבה אירע מקרה החלפת העוברים לא תיסגר אלא רק יצמצמו את פעילותה ב-50%: בכירי משרד הבריאות הציגו היום את תוצאות השימוע ואת החלטות המשרד בנוגע ליחידת ההפריה בבית החולים אסותא בראשון לציון.
במשרד אמרו כי יערכו בחינה מערכתית של טיפולי הפריון בישראל אבל נכון לעכשיו, לא ידוע מי הם ההורים הביולוגיים של התינוק, לא ברור אם יידעו בהמשך, וטרם ידוע בוודאות מה מקור התקלה, כך שישנה עבודה רבה לבחינת המערך.
ד"ר הגר מזרחי, ראש חטיבת רפואה במשרד, ציינה לאחר שבחנה את הנתונים והחליטה כי חרף הפעולות שננקטו על ידי אסותא ראשון לציון, קיימים עדיין ליקויים: תהליכי עבודה לקויים במעבדה, צפיפות משמעותית במעבדת הפוריות והיעדר תיק קליני ממוחשב לניהול הרשומה הרפואית. למרות כל אלו המחלקה תמשיך לפעול ב-50%.
1 צפייה בגלריה
(צילום: קובי קואנקס)

סיפורי היום

המשטרה: עדי מזרחי הודה ברצח יורי וולקוב במעבר חצייה בחולון.
ענישה כנגד אלימות בכבישים? בוטלה הרשעתו של נהג שתקף אדם בכביש ושבר את לסתו.
סכסוך דמים מטלטל את טירה: "צעיר חף מפשע הלך לעבודה וחזר בתור גופה".
דיווח ב"טלגרף" הבריטי: אנשי הטליבאן הרוויחו מיליונים מהמונדיאל בקטאר.
ועוד הפתעה במונדיאל: בלגיה הפסידה 2:0 למרוקו.

מה צפוי מחר

בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.
במונדיאל - בשעה 12:00 יתמודדו קמרון נגד סרביה, ב-15:00 דרום קוריאה נגד גאנה, ב-18:00 ברזיל נגד שווייץ וב-21:00 פורטוגל נגד אורגוואי.

התחזית

מחר הטמפרטורות יוסיפו לעלות ויהיה מעונן, וייתכן אובך לצד רוחות מזרחיות. ביום שלישי הטמפרטורות ירדו מעט, וגשם מקומי חזק ירד לעיתים במזרח הארץ, וייתכן שגם בצפון ובמרכז. קיים חשש מפני שיטפונות בנחלי המזרח והדרום.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן


מה חיפשו היום בגוגל?

רונית אלקבץ. גוגל הקדישה את ה"דודל" (האיור בראש מנוע החיפוש שמציין יצירה של אישים מפורסמים) לשחקנית המנוחה רונית אלקבץ שאמורה היתה לחגוג היום 58 ונפטרה לפני 6 שנים וחצי מסרטן ריאות. אלקבץ ז"ל השחקנית היחידה שזכתה שלוש פעמים בפרס אופיר לשחקנית הראשית הטובה ביותר.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

חורף קשה מחכה לאירופה, במיוחד אם מתחשבים בחרם על הגז והנפט הרוסיים, בעקבות המלחמה באוקראינה. האזינו לכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
המחסור בתרופות: מה חסר - ואיך בכל זאת תשיגו את התרופה לה אתם זקוקים
בעקבות הריאיון של אלה איילון ב-ynet על הנזק שנגרם לה בשל השתתפותה בתוכנית הריאליטי "הישרדות", כעת מצטרפים שורדים נוספים לטענותיה.
מהי התכונה המפתיעה שיש לבני אדם וגם לתמנונים?