גלנט רומז שישראל תקפה באיראן: "יש 7 זירות, פעלנו ב-6 מהן"

שר הביטחון יואב גלנט השתתף הבוקר בדיון מיוחד של ועדת חוץ וביטחון, שהתקיים בלשכתו בקריה. גלנט אמר בפתח הדיון: "אנחנו נמצאים במלחמה רב זירתית, אנחנו מותקפים משבע גזרות שונות – עזה, לבנון, סוריה, יו"ש, עיראק, תימן ואיראן. הגבנו ופעלנו כבר בשש מתוך הגזרות האלה, ואני אומר כאן בצורה המפורשת ביותר - כל מי שפועל נגדנו הוא מטרה פוטנציאלית, אין חסינות לאף אחד".
"ישראל תדע מה לעשות. את התוצאות בעזה כולם רואים ומבינים, מי שרואה אותן במיוחד זה חמאס, איראן וחיזבאללה", אמר.
1 צפייה בגלריה
ר הביטחון יואב גלנט, השתתף הבוקר בדיון מיוחד של ועדת חוץ וביטחון, שהתקיים בלשכת שר הביטחון בקריה
ר הביטחון יואב גלנט, השתתף הבוקר בדיון מיוחד של ועדת חוץ וביטחון, שהתקיים בלשכת שר הביטחון בקריה
שר הביטחון יואב גלנט, השתתף הבוקר בדיון מיוחד של ועדת חוץ וביטחון, שהתקיים בלשכת שר הביטחון בקריה
(צילום: שחר יורמן)

חשד לניסיון פיגוע בהודו: מטען חבלה התפוצץ ליד שגרירות ישראל

פיצוץ אירע היום בסמוך לשגרירות ישראל בהודו, ובמשרד החוץ מעריכים שמדובר בניסיון פיגוע - על רקע התגברות האיומים נגד ישראלים ברחבי העולם מתחילת המלחמה בעזה.
לפי הדיווחים מטען חבלה הונח בכביש מאחורי השגרירות הישראלית בניו דלהי, במרחק של עשרות מטרים ממנה. לא היו נפגעים בפיצוץ אחר הצהריים, שהיה בזמן שהשגרירות הייתה סגורה. גם לפני שנתיים התפוצץ מטען חבלה בסמוך לשגרירות, ואיש לא נפגע.

זעקת הקופאיות מגיעה לבית המשפט, והמספרים נחשפים

שתיים מהתביעות הייצוגיות שהוגשו בפרשת גביית החוסרים מהקופאיות הגיעו לבית המשפט, ופרטים נוספים מתבהרים. פרשמרקט דיווחה שבין ינואר לאפריל גבתה יותר מ-20 אלף שקלים מקופאיות הרשת, אך בעקבות התחקיר החליטה להקל בנוהל הגבייה - מבלי לוותר עליו לחלוטין. בוויקטורי, מנגד, שילמו הקופאיות במזומן - ולא קיבלו אישור רשמי לגבייה.

כותרות נוספות מהיום

קשיש בשנות ה-80 לחייו נפצע מירי נ"ט של חיזבאללה לעבר הכנסייה המפורסמת באיקרית שבגליל המערבי. 9 לוחמים נפצעו בחילוץ האזרח - אחד במצב קשה.
בסוריה מדווחים הערב על תקיפות ישראליות באזור דמשק וקוניטרה.
במערכת הביטחון ביקשו מהפנטגון לקבל מסוקי קרב לתגבור המערך בחיל האוויר, אך הבקשה נדחתה בינתיים.
מצרים אישרה כי כטב"ם יורט באזור סיני, מעט אחרי אחרי שהתקשורת המקומית דיווחה על הדי פיצוצים באזור דהב.
יירוט כטב"מ במצרים
(מתוך איקס)
בית כנסת נפגע מהירי לעוטף, המתפללים קיימו תפילת מנחה בחוץ.
ח"כ ואטורי באמירה מקוממת: "אם לא המתקפה ב-7 באוקטובר, היינו בבעיה קשה יותר, למזלנו זה קרה משמיים".
הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מסרה כי איראן הגדילה בחזרה את הקצב שבו היא מעשירה אורניום לרמה של 60%, קרובה מאוד לזו שנדרשת עבור נשק גרעיני.
השר לשעבר יזהר שי ששכל את בנו אמר היום ל-ynet live: "נתניהו פחדן, המנהיגות עסוקה בלפלג ולהכפיש".

פרשנויות ודעות היום

יש בינינו כאלה ששונאים את יריביהם יותר מאשר אוהבים את עמם | פרופ' יובל אלבשן
"אחרי כמה שבועות של חסד חזרו לסורם מפיצי השנאה והרעל. מחברי הקונספירציות שבו להלביש שקרים על כל רסיס אמת כדי להוכיח את "אשמת" הצד שמנגד. ברחובות שבו להפעיל את זרנוקי השנאה כלפי כל מי שחושב אחרת, ובאולפנים חזרו להגג דוברים ששנאתם היא כל מומחיותם. אפילו לוחמי צה"ל והחטופים החלו להיות מתויגים כ"ביביסטים" וכ"רל"ביסטים" לטובת קידום אידיאולוגיות "צודקות" של מתייגיהם". לטור המלא
עסקת חטופים אפשרית. צריך להתאמץ לסגור אותה | נעם דן, פרופ' אודי זומר
"הסצנה שבה הציג שר הביטחון יואב גלנט למציג למזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין את קלפי הטרוריסטים שחוסלו הייתה חשובה. אבל, כדי שנוכל לזהות את עצמנו בסרט האימה שבו אנחנו חיים מאז 7 באוקטובר, הסצנה הבאה חשובה ממנה. בסצנה הזו יככב מנהיג ישראלי שיציג קבל עם ועולם את קלפי החטופים שהצלנו. הוא יראה שהכוח הצבאי, הרוח הישראלית והתמיכה הבינלאומית לא בוזבזו לשווא. לא רק שאנחנו פוגעים באויבינו, אלא שאנחנו מצילים את מי שהם בשר מבשרנו. אז נראה שבאמת יש לנו יד מנצחת". לטור המלא
לא משנה אילו זוועות יבצעו, יש מי שנולדו צודקים | יהושע לויט
"הערכים האמריקניים המסורתיים, הסולדים מהתקרבנות ולא מאמינים בלסייע לאנשים שמסרבים לעזור לעצמם, לא תואמים את ההתמכרות הפלסטינית לתווית המסכן. מועדון הפליט הפלסטיני, שהחברות בו - המצאה ייחודית אגב - עוברת בירושה מדור לדור, הוא דוגמה טובה לכך. כל רב-מכר אמריקני בסגנון "כיצד לשנות את חייך לטובה" ממחיש כמה רחוקה תעשיית הקורבן מהגישה הכללית לחיים לפי מסורות המערב". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

דירה בהנחה. משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל הודיעו היום כי ההרשמה להגרלה השישית של תוכנית הדיור המוזל הממשלתית "דירה בהנחה" נפתחה הבוקר לזכאים שהם חסרי דירה. בהתאם להחלטת מועצת מקרקעי ישראל האחרונה בצל מלחמת חרבות ברזל, תינתן עדיפות למשרתי מילואים פעילים ולמשפחות עם ילדים נכים. גובה ההנחה במכרזי "דירה בהנחה" הוא 20% ממחיר השוק או עד 300 אלף שקל, הגבוה מביניהם.