בג"ץ בצו על תנאי ללוין: "מדוע לא יכנס את הוועדה לבחירת שופטים ללא דיחוי?"

לאחר שאמש שר המשפטים לוין תקף את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בתשובתו בנוגע לעתירות נגד אי-כינוס הוועדה לבחירת שופטים - וטען כי אין להתערב בהחלטתו, בג"ץ הוציא הבוקר צו על תנאי הדורש ממנו לנמק את הסיבות שבגללן הוא לא מכנס אותה באופן מיידי.
הצו לא מחייב כינוס ועדה אך המשמעות המעשית לכך היא שיתקיים דיון אחד בלבד בעתירות נגד אי-כינוס הוועדה, ואחריו תינתן החלטה. בנוסף, השופטים קבעו כי התגובות המקדמיות של לוין והממשלה ישמשו תצהירי תשובה מטעמם, כך שאין צורך בעיקרי טיעון. הדיון בבג"ץ על העתירות של התנועה לאיכות השלטון, מפלגת יש עתיד ושורת אנשי עסקים, צפוי להתקיים ביום שלישי הקרוב.
מטעמו של לוין נמסר: "בהמשך להחלטת בית המשפט, שניתנה בחוסר סמכות ובניגוד מפורש לדין, ממשלת ישראל ושר המשפטים הגישו בקשה לביטול הצו". בנוסף, הוא התייחס להחלטת השופטים שקבעו כי תגובתו המקדמית מאתמול תשמש כתצהיר תשובה, ואמר כי "בית המשפט איננו מוסמך לקבוע עבור המשיבים מה ייכתב בתצהיר התשובה, והדבר נתון – גם הוא – לשיקול דעתם הבלעדי של המשיבים. קביעת בית המשפט שוללת מהמשיבים את הזכות הבסיסית להשמיע את קולם באופן שמונע את האפשרות לעשיית צדק".
1 צפייה בגלריה
יריב לוין
יריב לוין
(צילום: שלו שלום)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

נאס"א תחקור דיווחים על עב"מים: "טרם נמצאו ראיות לביקורים מחוץ לכדוה"א".
שר המורשת מעוצמה יהודית, עמיחי אליהו, אמר היום ל-ynet live: "לא יודע אם בן אוליאל רצח את משפחת דוואבשה, לא מאמין למערכת המשפט".
קברי אחים באזור האסון בלוב, שמזהירה ממגפה: "חשש ל-20,000 הרוגים".
שוב אימה בסיני: כריש תקף תיירת בדהב. מצבה של התיירת, שידה נקטעה, מוגדר יציב.
וניצב לשעבר התלונן במח"ש נגד המפכ"ל: "דקר אותי בסכין, נזקקתי לתפרים".

מה צפוי מחר

מחר יתפרסם מדד המחירים לצרכן. על פי החזאים בגופים הפיננסים, המדד צפוי לעלות בכ-0.3% עד 0.4% ולהחזיר את שיעור האינפלציה השנתי בישראל לסביבות 4%, כפול מאמצע יעד האינפלציה שקבעה הממשלה לשנת 2023 – 1%-3%.
מחר כמובן ערב ראש השנה. אוכלוסיית המדינה גדלה השנה בכ-202 אלף איש, ונאמדת בכ-9,795,000 תושבים. קבלו את כל המנהגים וההלכות במדריך השלם לחג.

התחזית

אחרי מערכת הגשם יוצאת הדופן שפקדה את ישראל ביממה האחרונה, מזג האוויר יישאר יציב וקיצי במהלך סוף השבוע ובחג, והים צפוי להיות נוח. הגלים יגיעו לגובה של עד 50 ס"מ וטמפרטורת המים כ-29 מעלות.

מה חיפשו היום בגוגל?

גיא הוכמן. הקומיקאי הופיע בגיבוש הקואליציה, התלוצץ על נתניהו ועל בן גביר וקיבל תשואות כשסיפק הסבר מדוע שר הביטחון נעדר.
הסטנדאפיסט גיא הוכמן בגיבוש הקואליציה

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

מבזק חדשות טובות 14.9.23
(צילום: ירון ברנר)
המצעד הישראלי השנתי של ynet וגלגלצ התקיים היום. דלית רצ'שטר חשפה את 40 השירים הגדולים ואירחה את כל הזוכים החגיגיים לביצועים מיוחדים באולפן ynet.
מה גרם לאייפון 12 לעורר סערה באירופה?
לרגל סיום העונה של "קופה ראשית", היוצרים, יניב זוהר ונדב פרישמן, משתפים בדמויות המשנה שהפכו לחלק בלתי נפרד מהסדרה.
וככה נראה בר טאפאס שעושה את זה כמו שצריך. דבר המבקר.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?