אחרי 45 ימים בלבד בתפקיד: ר"מ בריטניה ליז טראס התפטרה

ראש ממשלת בריטניה ליז טראס הודיעה על התפטרותה מתפקידה, אחרי שישה שבועות בלבד בתפקיד. בהצהרה שהעניקה מחוץ למעונה הרשמי בדאונינג 10 אמרה טראס, בצל המרד שהתגבש נגדה במפלגה השמרנית, כי היא מבינה שאין לה עוד מנדט להישאר בתפקיד ראש הממשלה – וכי הודיעה למלך צ'רלס השלישי על החלטתה לפרוש. היא אמרה כי הליך לבחירת המנהיג הבא של השמרנים, וראש הממשלה הבא, יושלם בתוך שבוע אחד. טראס צפויה להפוך בהתפטרותה לראש הממשלה בעל תקופת הכהונה הקצרה ביותר אי-פעם בהיסטוריה הבריטית.
"הבנתי שעל רקע המצב אני לא יכולה למלא את המנדט שעל בסיסו נבחרתי. לכן שוחחתי עם הוד מעלתו המלך, והודעתי לו שאני מתפטרת מתפקידי כמנהיגת המפלגה השמרנית", אמרה.
התפטרותה מגיעה על רקע הכאוס הכלכלי והפוליטי שחוללה תוכנית קיצוצי המס שיזמה ושממנה נאלצה לסגת – והסקרים החוזים לשמרנים מפלה קשה בבחירות הבאות. הקריאות להתפטרותה של טראס גברו הבוקר גם בעקבות עדויות על התנהגות "בריונית" מצד אנשי טראס בהצבעה סמלית שנערכה אמש בפרלמנט, על מנת לאלץ אותם לתמוך בעמדת הממשלה באותה הצבעה.
1 צפייה בגלריה
ראש ממשלת בריטניה ליז טראס
ראש ממשלת בריטניה ליז טראס
ראש ממשלת בריטניה ליז טראס
(צילום: EPA)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

שב"כ פרסם היום כי 3 תושבי הצפון מסרו מידע לחמאס - ותכננו לפגוע ברשת סלקום בזמן מלחמה.
פרסם קריאות נקמה, קרא "בוגד" לחבר כנסת והתנגד לממשלה עם "תומכי טרור": חייל מהשומרון ייחקר על תקיפת חיילים בהתפרעויות ליד חווארה.
9,000 שקל? רק עוד שנה: נחתם ההסכם עם המורים.
חילוץ דרמטי בצפון גאורגיה: מטייל ישראלי הידרדר במצוק - ופונה במסוק.
סוכנת דוגמנות מואשמת שגבתה כספים מהורים בניגוד לחוק.

מה צפוי מחר

רכבת ישראל הודיעה כי שבע תחנות בצפון לא יפעלו מחר ובמוצאי שבת, ובהן עכו, נהריה, כרמיאל וקריית חיים.

התחזית

מחר בשעות הבוקר המוקדמות עדיין יש סיכוי לגשם מקומי באזור הדרום. בסוף השבוע הטמפרטורות צפויות לרדת - מזג האוויר יהיה נוח.
מה חיפשו היום בגוגל?
דני אבדיה. השחקן הישראלי פתח את עונתו השלישית ב-NBA עם מקום בחמישייה של וושינגטון במשחק באינדיאנה. הדבר האחרון שהוא, אנסלד והאוהדים בוושינגטון ובארץ רצו לראות זה את מה שקרה לקראת סיום המחצית הראשונה, כאשר הישראלי סובב את הקרסול, נפל לפרקט ונאנק מכאבים במשך מספר דקות לפני שירד לטיפול בחדר ההלבשה

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

פורסמה עוד תמונה מדהימה ומסקרנת של נאס"א.
(צילום: נויל האריס)
ג'ודי דנץ' נגד "הכתר": "רדיפה גסה אחרי סנסציות"
אספנו עבורכם את 10 הטיולים הסתוויים הכי יפים לתקופה הזאת של השנה.
כתבנו בדק את האוזניות והרמקולים החדשים של SteelSeries.
ובן אל תבורי טירפד קמפיין של אביו שימי תבורי עם סטטיק: "הוא צעק עליו 'אני לא הבן שלך אם אתה עושה את זה'"