בנתיבי איילון טיפלו כל הלילה בבולען שנפער

הבולען הגדול שנפער בנתיבי איילון נאטם בשעות הבוקר המוקדמות, כעת הכוונה היא לכסות אותו באספלט. העבודות לפתיחת רמפת העלייה במחלף השלום נמשכות, לאחר שבמהלך הלילה ועד שעות הבוקר המוקדמות בדקו שלוש חברות שונות את כלל המסלולים בכביש 20 באזור. הבוקר העריך סמנכ"ל נתיבי איילון, עופר כהן-קלף: "אנחנו יכולים להגיד בוודאות שהאזור די בטוח מבולענים". לאחר בדיקות מקיפות בשטח הבולען ובסיוע ייעוץ ממומחים במקום, תנועת הרכבות בתל אביב חודשה ואיילון דרום נפתח לתנועה.
אמש, עקב העבודות באזור הבולען והחשש מעומסים כבדים, לצד הפסקת תנועת הרכבות, הוחלט בצה"ל על צמצום ההגעה למחנה "רבין" (הקריה), לבסיסי גלילות ולמחנות במרחב גוש דן. בנוסף, המפקדים נדרשו להתאים את זמני הגעת החיילים לכלל בסיסי צה"ל ברחבי הארץ על פי הצורך ובהתאם לעומסים הצפויים - ולמעשה ניתן אישור לאחר לבסיסים עם החזרה מחופשת השבת.
הבולען שנפער אמש בנתיבי איילון הוא הגדול ביותר שראה הכביש המרכזי של מרכז הארץ, אך בעבר כבר היו מקרים בהם נפערו בו בורות. בפברואר 2006, נחסם הנתיב הימני באזור מחלף קק"ל בגלל בור בכביש, שש שנים אחר כך נחסם הכביש ממחלף שבעת הכוכבים ועד מחלף בגין בעקבות קריסת חלק מהכביש. גם בנובמבר 2014 נחסם מחלף השלום לכיוון דרום בעקבות בור שנפער. אז זה קרה בעקבות עבודות בניית פרויקט מידטאון. ביולי 2020 נחסמו נתיבי איילון בגלל בור בכביש, אז החסימה הייתה ממחלף שבעת הכוכבים עד מחלף גלילות.
1 צפייה בגלריה
בולען שנפתח בכביש איילון ביציאה לדרך השלום
בולען שנפתח בכביש איילון ביציאה לדרך השלום
בולען שנפתח בכביש איילון ביציאה לדרך השלום
(צילום: נדב אבס)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

אסותא יבקש בדיקה גנטית לאם העובר; נחמן אש: "נסיק מסקנות מערכתיות".
ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה לקריאה ראשונה את הצעת "חוק ההמשכיות", שמטרתו לאפשר את המשכיות הגנים של חללי צה"ל שלא הותירו אחריהם צאצאים, על ידי שימוש בזרעם.
באוקראינה ממשיכים במלאכת זיהוי הגופות שהתגלו באתר הקבורה ההמונית ביער בעיר איזיום, ששוחררה החודש מכיבוש רוסי.
הפרקליטות דורשת להטיל עונש כבד על הסייעות שהתעללו בפעוטות ב"גן סיגל".
וזה הולך ומסתבך. לאחר תלונות על יוקר המחיה וחוסר היכולת להגיע למגורים, הדר מוכתר הודתה שהיא מחזיקה דירה בבעלותה.

מה צפוי מחר

הלוויית הענק של המלכה המנוחה אליזבת השנייה תיערך מחר, 11 ימים אחרי שהלכה לעולמה בגיל 96. טקס האשכבה במנזר ווסטמיניסטר יחל ב-11:00 שעון בריטניה (13:00 שעון ישראל). הערב, ב-20:00 שעון בריטניה, (22:00 לפי שעונינו), יציינו ברחבי הממלכה את מותה של המלכה בדקת דומייה. לפי חלק מההערכות של מומחים שמנתחים את נתוני הצפייה בטלוויזיה, כ-4.1 מיליארד איש – כחצי מאוכלוסיית העולם – יצפו בהלוויה. 2,000 אורחים יגיעו לאשכבה, בהם 500 ראשי מדינות ואישים מרחבי העולם.

התחזית

הטמפרטורות צפויות לרדת מתחת לממוצע בתקופה בעיקר ביום רביעי וביום חמישי, אז עומס החום יפחת, הים יהיה גבוה ואף יש סיכוי לגשם קל ומקומי, בעיקר בצפון ובחוף. ביום שישי תורגש עלייה קלה בטמפרטורות.

מה חיפשו היום בגוגל?

האח הגדול. אחרי משדר גמר שארך כשלוש שעות, טליה עובדיה זכתה בגמר "האח הגדול". עובדיה שתיקח הביתה מיליון שקלים בניכוי מיסים, הצליחה לגבור על חמשת הפיינליסטים האחרים בגמר: שחף רז, אילנה טרננקו, נתנאל רודניצקי, דרור רוקנשטיין ובר כהן. העונה הזו של "האח הגדול", ללא מתמודדים מפורסמים כפי שהיה בעונות האחרונות, נחשבת לאחת המוצלחות ששודרה ברשת, אחרי שהצליחה להוביל בנתוני הרייטינג במספר רב של פרקים.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

הטרור ביו"ש מרים ראש, אירועי הירי גוברים, בכירי מערכת הביטחון מאשימים את הרשות הפלסטינית באובדן שליטה - וגם חייבים אותה חזקה. מהן הסיבות הפנימיות להתפוררות? הכותרת - פודקאסט החדשות היומי של ynet.
חוקרים מצאו: כך נוצרו הטבעות סביב שבתאי.
הפועל ת"א החליטה כי קובי רפואה מאמן הקבוצה לא ימשיך בתפקידו.
והאם מדינת ישראל בדרך לרשום שיא גינס בדייטים?

המלצה אחת ביום

סדרת הדוקו המצוינת "הנבחרות" (של אפרת שלום דנון, אסנת טרבלסי וליאור אלפנט) שמשודרת בכאן 11 בימי שלישי על מאבק הנשים בפוליטיקה הישראלית, היא בגדר חובת צפייה. גם מי שכבר חי כאן בשנות השבעים ימצא עצמו ופה ונפעם מאי השיוויון שהיה ועודנו קיים בחברה הישראלית בכל הנוגע לייצוג מגזרי, ובוודאי ייצוג מגדרי.
בסדרה מרואיינות נשים מכל המפלגות ומספרות כיצד היו מכשולים לפניהן, בפניהן וגם אחריהן וכיצד רק על ידי שילוב זרועות הצליחו לקדם את הנשים. ישנה גם חזרה לשנות הזוהר הנשי - 1992 עד 2001 לערך, בהן חוקקו המספר הרב ביותר של חוקים מקדמי נשים. ואי אפשר שלא להתרעם על אמירתו של רחבעם זאבי ז"ל כשציטט את "כשאת אומרת לא למה את מתכוונת" בעודו תוהה על כוונת השיר, ונעמי חזן בתגובה אומרת לו "אישה יודעת בדיוק למה היא מתכוונת כשהיא אומרת לא", דו שיח שנשמע בדיוני לחלוטין כיום.