סיפורי היום

אחרי פרסום זהותו של סא"ל מחמוד חיר א-דין שנהרג בפעולה בעזה, בעדה הדרוזית שבים ונשמעים ביתר שאת הקולות הקוראים לתיקון חוק הלאום.
3 צפייה בגלריה
סגן אלוף מחמוד חיר א-דין
סגן אלוף מחמוד חיר א-דין
סגן אלוף מחמוד חיר א-דין
(באדיבות דובר צה"ל)
גנץ תקף את בנט בישיבת הממשלה: "להרבה אנשים מגיע קרדיט, ואתה אומר רק אני ואני".
אחרי שנפצע בחילופי אש בג'נין: אחיו של זכריא זביידי מת בבית החולים רמב"ם.
אוקראינה חוגגת את הזכייה באירוויזיון: "העולם בעדנו, ננצח גם במלחמה".
ופינלנד הודיעה רשמית שתצטרף לנאט"ו, ותנסה לפייס את ארדואן.

אלמנתו של נעם רז: "תודה שבחרת בי להיות אשתך. נתת את כולך לעם ישראל"

אפרת, אשתו של רנ"ג נעם רז שנהרג בחילופי האש בג'נין, נפרדה ממנו בהלווייתו היום בהר הרצל: "תודה שזכינו בך ותודה שבחרת בי להיות אשתך. בחייך, נתת את כולך לעם ישראל אז הוא בא היום להגיד תודה. תודה שלימדת אותנו צניעות והסתפקת במועט, תודה על החיים האהבה והשמחה שהכנסת בבית. אצלך, כל הערכים באו לידי ביטוי במעשים, החיבור לאדמה, לבנות ולהצטרף ליישוב חדש. הלב נקרע מגעגועים ואהבה".
רז ז"ל, נפצע קשה מירי בחילופי האש שניהלו ביום שישי כוחות הביטחון עם חמושים פלסטינים במהלך פעילות מבצעית בכפר הפלסטיני ברוקין סמוך למחנה הפליטים ג'נין. רז פונה במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה, אולם שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
רז, בן 47, התגורר בקידה שבבנימין והיה בין מייסדי היישוב. הוא היה מוותיקי הלוחמים בימ"מ והשתתף במאות מבצעים ופעולות סודיות ומסווגות לסיכול טרור. ליחידה, המכונה כעת היחידה הלאומית ללוחמה בטרור, התגייס רז בשנת 1999 ושימש במשך 23 שנים ביחידה כלוחם, פראמדיק, פורץ וצלף. הוא הותיר אחריו אישה ושישה ילדים.

3 צפייה בגלריה
אפרת, אלמנתו של נעם רז ז"ל, בהלוויה
אפרת, אלמנתו של נעם רז ז"ל, בהלוויה
אפרת, אלמנתו של נעם רז ז"ל, בהלוויה
(צילום: דוברות המשטרה )


3 צפייה בגלריה
נעם רז לוחם ז"ל התנדבות נהרג
נעם רז לוחם ז"ל התנדבות נהרג
נעם רז לוחם ז"ל התנדבות נהרג
(צילום: איחוד הצלה)

לקריאה נוספת

מה צפוי מחר

בית המשפט העליון ידון בערעור שהגיש מוחמד בכרי, יוצר הסרט "ג'נין ג'נין" על האיסור שהטיל בית המשפט להקרנת הסרט בישראל.
המשך משפט תיקי האלפים של יו"ר האופוזיציה בבית המשפט המחוזי בירושלים. בנימין נתניהו צפוי להגיע לדיון בו תמשיך להיערך החקירה הנגדית של עד המדינה שלמה פילבר.

התחזית

מחר ובשלישי לא צפוי שינוי גדול בטמפרטורות ומזג האוויר יתייצב. מיום רביעי הטמפרטורות יתחמם מעט..

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

בישראל מעט פחות מ-15 אלף חולי קורונה פעילים. מבדיקה בנתוני משרד הבריאות עולה כי חלק גדול מהם בני 60 ויותר. מהנתונים עולה כי 1,999 מאותם חולים פעילים הם בני 60 עד 69, 1,694 בשנות ה-70 לחייהם ו-1,120 בני 80 ומעלה.
כלומר, 4,813 מהחולים הפעילים – שמרביתם ככולם במצב קל וקל מאוד – הם בני יותר מ-60. מדובר בכ-32% מכל כל החולים הפעילים, לעומת ממוצע של כ-11% מאז פרוץ המגפה.


מה חיפשו היום בגוגל?

עמנואל מורנו. לאחר שפורסמה זהותו של סא"ל מחמוד חיר א-דין שנהרג במבצע חשאי ברצועת עזה ב-2018, פורסם היום כי נשקל אישור פרסום תמונתו של סא"ל עמנואל מורנו ז"ל, שהיה קצין בסיירת מטכ"ל ונהרג במלחמת לבנון השנייה. מורנו ז"ל הוא החייל הראשון אי פעם שתמונתו נאסרה לפרסום גם לאחר מותו.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

הבחירות לפרלמנט בלבנון שנערכו היום הן מבחן חשוב למעמדו של חיזבאללה כארגון שמושך בחוטים ולמעשה שולט בממסד בלבנון. האם הבחירות יצילו את המדינה שממשיכה להידרדר ומתקשה לספק שירותים בסיסיים לאזרחיה? הכותרת, הפודקאסט היומי.
צפו: "הדלת" המסתורית על מאדים.
(צילום: אסף חן)
לקראת המונדיאל: מלונות בקטאר מסרבים לקבל הזמנות מזוגות להט"בים.
והגלאם, הסטייל והביזאר: רגעי האופנה הצבעוניים של אירוויזיון 2022.