הרצוג: "בוקר קשה". לוין: "בוקר של נחישות". נתניהו: "צריך לדבר". לפיד: "ראש הממשלה משקר"

היום התקיימה הוועידה של ynet ו"ידיעות אחרונות" וסיפקה לא מעט כותרות - יום לאחר ההצבעה בכנסת על הסעיפים הראשונים של המהפכה המשפטית והפגנות הענק מחוץ לכנסת. נשיא המדינה הרצוג אמר: "זה בוקר מאוד מאוד קשה כי יש איזה תחושה של עצב. הרבה מאוד אזרחים מכל רחבי החברה הישראלית, הרבה מאוד אנשים שהצביעו בעד הקואליציה הזו, והרבה מאוד אזרחים חרדים לאחדות העם". לדבריו, הוא חושש מ"התפתחויות מאוד מטרידות". שר המשפטים יריב לוין, והתייחס לדבריו של הרצוג. "זה בוקר של תקווה גדולה, של נחישות להמשיך ברפורמה", אמר לוין, שמחה על עמוד השער ב"ידיעות אחרונות" שכינה את תוכניתו "הפיכה משטרית".
ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר: "זה בוקר עצוב, קשה, מורכב ומבשר רעה", אמר. "החוקים שברו אתמול בלילה בקריאה ראשונה הם תחילת הסוף של הדמוקרטיה הישראלית". "הם לא רוצים הידברות, הם מדברים עליה כי הם רואים שזה פופולרי בקהל שלהם", אמר. "מה שצריך עכשיו זה שביום שבת תהיה ההפגנה הגדולה בתולדות המדינה".
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' קרא לבטל את שביתת מרכז השלטון המקומי הצפויה ביום חמישי ואמר כי מדובר ב"שביתה הזויה. רק אחרי שקיבלנו הודעה עליה, קיבלנו מסמך של דרישותיהם. עושים סיבוב על אזרחי ישראל". בנוסף, הוא התייחס להעלאת הריבית אתמול, ואמר "בנק ישראל עצמאי והוא חייב להשאר כזה". סמוטריץ' התייחס גם למהפכה המשפטית, ואמר כי לטווח הארוך היא תהיה טובה לכלכלה.
רק בשעות הערב, כמעט יממה אחרי כל המחאות, ההתבטאויות השנויות המחלוקת, המחאות, הפילוג והריבים, פרסם ראש הממשלה נתניהו הודעה ובה אמר: "אזרחי ישראל, זה הזמן לדבר. אני שומע את הקולות בעם - אני שומע את אלה שמברכים ואני שומע גם את אלה שחוששים. כשיש חילוקי דעות בינינו, אפשר וצריך לדבר". ראש האופוזיציה לפיד הגיב: "מר נתניהו. זה לא הזמן לסיסמאות שיקריות ולספינים. במקום הצהרות לתקשורת, צלצל לנשיא, תודיע לו שאתה עוצר את כל תהליכי החקיקה ומתחיל הידברות. אזרחי ישראל, אין לי דרך נעימה לומר זאת: ראש הממשלה נתניהו משקר".

3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

"קול של עושה ספונג'ה": המופע המביש של ח"כ אלמוג כהן, בלייב מהמליאה.
(מתוך הפייסבוק)
השקל לא מפסיק להיחלש אחרי העלאת הריבית: הדולר נסחר בשיא של 3 שנים.
הגנים לא יפעלו, התיכונים יישארו סגורים. מה צפוי בשביתה ביום ה'?
ראש מיליציית שכירי החרב תוקף את הצבא הרוסי: "בוגדים, מנסים להרוס אותנו".
ומשרד התקשורת יוצא נגד התאגיד: "גרירת רגליים מכוונת. נמשיך לפעול"

מה צפוי מחר

בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.
הלילה בחצות ייחסם איילון צפון ממחלף לה גווארדיה ועד מחלף השלום לצורך עבודות תשתית. הכביש ייפתח לתנועה בשעה 05:00.

התחזית

מחר צפויה עלייה בטמפרטורות ועד תחילת השבוע הבא הטמפרטורה תהיה יציבה. ביום יהיה נעים יחסית, ובלילה קר. כרגע, אין שום סימנים לגשם משמעותי - בתחילת השבוע הבא אף תיתכן התחממות משמעותית.

מה חיפשו היום בגוגל?

בועז טופורובסקי. חבר הכנסת מיש עתיד נפצע בתאונת דרכים לפני כחודש ונמצא בשלבי התאוששות. למרות זאת הגיע אמש למליאת הכנסת להצביע על הצעת החוק הראשונה במהפכה המשפטית. טופורובסקי זכה לחיבוקים גם מחברי הקואליציה - לפני ואחרי חילופי הצעקות בינם לבין חברי האופוזיציה.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ובועז טופורובסקי
בנימין נתניהו ובועז טופורובסקי
(צילום: ערוץ הכנסת)

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

טלסקופ החלל הישראלי הראשון, ULTRASAT, ישוגר ב-2026 על ידי נאס"א.
3 צפייה בגלריה
הדמיה של הטלסקופ
הדמיה של הטלסקופ
הדמיה של הטלסקופ
(איור: מכון ויצמן למדע)
היום אושר כי כשש שנים לאחר הופעתם האחרונה בפארק הירקון, גאנז אנד רוזס ישובו בפעם הרביעית לישראל להופעה ב-5 ביוני בפארק הירקון בתל אביב.
אוטוטו בישראל: לקסוס מפרסמת מחירים ל-RZ החשמלי.
"אין לי ארץ אחרת" נבחר לשיר של המדינה על ידי גולשי "ידיעות אחרונות" ו-ynet.
וסיפורם של התאומים שמבשלים יחד במסעדת היוקרה.


נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?