1,608 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול (יום ה') ומאז חצות אובחנו עוד 275 נדבקים. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר. נתון זה מצביע על המשך מגמת הירידה במספר הנדבקים: ביום חמישי בשבוע שעבר, למשל, אובחנו כ-3,700 נדבקים וביום חמישי לפני שבועיים 7,700.
נתוני משרד הבריאות מצביעים על כך ששיעור החיוביים אתמול עמד על 4.5% - מתוך 35,466 בדיקות שפוענחו. אחוז החיוביים בלי בדיקות סקר (בבתי האבות למשל) עמד אתמול על 6.3%. שיעור הבדיקות החיוביות הנמוך נובע בין היתר מבדיקות הסקר הרבות הנערכות ברחבי הארץ, ומנגד מהירידה בביקוש לבדיקות קורונה מצד כאלו שהיו במגע עם חולה מאומת או שפיתחו סימפטומים.
1 צפייה בגלריה
צה"ל פותח מחלקת קורונה חדשה בבית החולים רמב"ם בחיפה
צה"ל פותח מחלקת קורונה חדשה בבית החולים רמב"ם בחיפה
צה"ל פותח מחלקת קורונה חדשה בבית החולים רמב"ם בחיפה
(צילום: דובר צה"ל )
לפי נתוני משרד הבריאות, 713 חולים מאושפזים בבתי החולים במצב קשה - המספר הנמוך מאז 27 באוגוסט - ומהם 247 מונשמים. עוד שבעה חולים נפטרו מאמש, ומפרוץ המגפה בישראל נפטרו כבר 2,128 בני אדם.
לפי דו"ח אמ"ן (מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה) שפורסם הבוקר, המגפה בישראל עדיין מפושטת אך במגמת בלימה ברורה. מספר המאומתים החדשים ליום ושיעור הבדיקות החיוביות לקורונה ממשיך לרדת. עם זאת, ישראל עדיין בין המדינות המובילות בעולם, ביחס לגודל האוכלוסייה, בממוצע השבועי של מספר המאומתים החדשים ליום ובמספר המתים ליום מהמחלה. על רקע ויכוח בין שר החינוך יואב גלנט לבכירי משרד הבריאות אמש בדיון בקבינט הקורונה, הבהיר דו"ח אמ"ן כי "לנוכח העלייה בתחלואה במדינות רבות לאחר שפתחו את מוסדות החינוך, מתחדד החשש שסביבת הלמידה בכיתה היוותה גורם תורם נוסף לעלייה בתפוצת המגפה".
מספר הנדבקים בקורונה בישראל עלה אמש ליותר מ-300 אלף מפרוץ המגפה. כעת עומד מספר הנדבקים הכולל על 301,289. רובם החלימו כבר: 260,803. ישראל היא המדינה ה-24 בעולם שבה אובחנו מפרוץ המגפה יותר מ-300 אלף תושבים מאומתים לקורונה. מבין כל 24 המדינות, ישראל היא היחידה שבה יש פחות מ-10 מיליון תושבים.
ברקע השיפור בנתוני התחלואה, אישר אמש קבינט הקורונה כי היציאה מהסגר המלא תחל ביום ראשון הקרוב ותכלול בשלב הראשון פתיחה של מוסדות החינוך בגילים 6-0, עסקים ללא קבלת קהל, איסוף עצמי ממסעדות, שמורות טבע, גנים לאומיים וחופי הים.
בנוסף, תבוטל מגבלת היציאה למרחק של יותר מקילומטר מהבית, לא יחול איסור על ביקורים בבית אחר, והתקהלויות יתאפשרו בכמות של עד 10 אנשים במרחב סגור ו-20 במרחב פתוח. עוד נקבע כי רחבת הכותל המערבי וכנסיית הקבר ייפתחו לתפילה לפי קפסולות. השלב הראשון לא כולל יישובים עם נתוני תחלואה גבוהים ("אדומים"), שימשיכו להתנהל תחת הגבלות מחמירות.