מוגש מטעם המכללה האקדמית תל-חי
דורון גפסו, בן 28, נמצא אמנם במילואים בימים אלו, כמו ישראלים רבים אחרים, המגנים על המולדת - אך בשגרה הוא עובד כמפתח בענקית התוכנה Microsoft. הדרך של גפסו אל התפקיד לא הייתה מובנת מאליה. גפסו גדל בנצרת עילית, "בתיכון לא השקעתי יותר מידי בלימודים. רק בצבא נחשפתי לאפשרות של לימודים. התחלתי לחפש לימודים לתואר, אבל הבנתי שבגלל שהבגרות שלי לא מספיק טובה, אצטרך להשקיע הרבה בבגרויות ופסיכומטרי".
כיצד סלל גפסו את הדרך מעבודה בתור מאבטח אחרי הצבא ועד לסיום תואר מדעי בהצטיינות ולהשתלבות בתפקיד מרתק באחת מהחברות המובילות בעולם? ומה היה התפקיד של האקדמית תל-חי במקפצת הקריירה הזו?
במקום לשפר בגרויות ופסיכומטרי - הדרך לתואר התחילה במכינה ייעודית למדעי המחשב
אחרי שהשתחרר משירות בהנדסה קרבית, גפסו מספר כי כבר החל להתעניין בצעד הבא. "עבדתי באבטחה וחיפשתי את מסלול הלימודים הנכון ביותר עבורי. שמעתי במקרה על פרויקט 'הטובים לתעשייה' בתל-חי, המשלב את הסטודנטים בחברות היי-טק תוך כדי התואר, והבנתי שמדובר בפרויקט ציוני, מה שמאוד קרץ לי בעיקר בגלל העובדה שתוך כדי הלימודים אתה כבר רוכש ניסיון מעשי חשוב וגם מקבל על כך מלגת לימודים".
גפסו מצא עניין גדול בתואר במדעי המחשב, "מקבלים בעיה ופותרים אותה, מתאים בדיוק בשבילי", הוא אומר, "אבל מאוד חששתי מהבגרויות והפסיכומטרי. מכל המוסדות שדיברתי איתם, המענה מתל-חי היה הכי אנושי וקשוב. הבנתי שאני צריך לעשות מכינה ייעודית שמתמקדת במתמטיקה ולקבל ציון מסוים כדי להתקבל לתואר".
כשהגיע לביקור באקדמית תל-חי, "ישר זיהיתי שיש כאן אווירה אחרת. זו יציאה מאזור הנוחות. מרבית הסטודנטים שבוחרים ללמוד פה לוקחים בחשבון שהם מתנתקים מאזור המגורים שלהם ובאים לחיות חיים אחרים בצפון. ברמת החוויה, זה היה נראה לי כמו חוויה סטודנטיאלית מעולה".
את המכינה עצמה הוא מתאר כמאתגרת אבל יעילה. "זו הייתה למידה תובענית מאוד אבל מצד שני חוויתית. לומדים קשה, בקבוצות, מתגבשים, ומתחילים כבר להרגיש את ההוואי המיוחד הזה של הצפון, שלא משאיר לך ברירה אלא לרצות להישאר - קפה בבוקר בנחל, ללכת לראות את הנוף ממשגב עם". מהר מאוד גפסו הבין שהוא רוצה ללמוד בתל-חי. "הבנתי שעם המרצים האלו אני רוצה ללמוד – הייתה להם כריזמה, הם יודעים איך להעביר שיעור". גם מבחינה חברתית, "הגעתי לתואר כשאני כבר מגובש מאוד עם החברים מהמכינה, מה שתרם להצלחה בלימודים - כשיודעים ללמוד ביחד, מקבלים המון ונהנים מהדרך".
2 צפייה בגלריה
תל חי
תל חי
דורון גפסו
(נתנאל טוביאס)
"התואר היה כל מה שקיוויתי. הייתי מגיע עם חיוך כל בוקר ללימודים"
גם הלימודים האינטנסיביים בתואר עצמו לא הצליחו לקלקל את החוויה עבור דורון, "הלימודים היו כל מה שקיוויתי. הייתי מגיע עם חיוך כל בוקר לקמפוס. הקורסים הם ברמה מאוד גבוהה, ומהר מאוד עזבתי את העבודה כדי להשקיע את כל המשאבים בלימודים. כשאנשי הסגל מהמכינה שמעו על זה, הם ישר שילבו אותי בתור מתגבר במכינה. זה חלק מהאווירה של תל-חי. תמיד עושים למענך את הכל, רואים את הפרט". בסמסטר השני, מספר גפסו, "עזרו לי להשתלב כמלווה בתכנית 'מגשימים', המקדמת צעירים בתיכון מהפריפריה לתפקידים טכנולוגיים נחשבים בצבא. ליוויתי צעירים בעלי חיבה גדולה לטכנולוגיה, וראיתי אותם צומחים ומתגייסים ליחידות טכנולוגיות מובילות".
״כבר בסמסטר השלישי״, מספר גפסו, "קיבלנו זימונים לראיונות בחברת Mellanox, היום Nvidia. המחסום הגדול ביותר של בוגר תואר הוא להשתלב במשרה הראשונה בתעשייה. עצם זה שבתל-חי דואגים לדחוף הסטודנטים תוך כדי התואר קדימה ולצבור ניסיון, נותן Value שאין דומה לו. לראייה, אחוז הסטודנטים מהמכללה שמשתלב בתעשייה הוא מדהים". גפסו מספר כי "על רקע ההשתלבות ב-Nvidia, תוך כדי הלימודים, חששתי שהדבר יפגע בציונים ובלימודים, אבל גיליתי שהמציאות הפוכה - הנטוורקינג עם הבוגרים שעובדים במרכז הפיתוח, הדחיפה מהמנהלים ללמוד ולעבוד קשה – גרמו לי לשפר את הציונים ואפילו הייתי מצטיין דיקאן בזמן שעבדתי בתעשייה". מעבר לכך, אומר גפסו, "עצם ההקמה של האתר של Nvidia בצפון, זה נטו ציונות. במרכז הפיתוח עובדים כמעט אך ורק סטודנטים ובוגרי תל-חי, והערך שזה נותן לחברה הוא עצום. יש להם חלק משמעותי בהצלחה של Nvidia העולמית". גפסו מספר כי בזכות השילוב בתעשייה הוא נשאר בצפון גם לאחר סיום התואר. ״יש לי חברים שהמשיכו להקים ולגדל את המשפחה שלהם בצפון".
הסוד הוא באנשים - המרצים באקדמית תל-חי עושים הכל כדי שהסטודנטים יצליחו
אחד הגורמים המרכזיים ביותר להצלחה בלימודים, מספר גפסו, "הוא המרצים במכללה. יש להם רצון גדול שתצליח. הם משקיעים שעות אחד-על-אחד, תל-חי עצמה מסבסדת שיעורים פרטיים, כשגויסתי למילואים, אחת המרצות ישבה איתי בזמנה הפרטי ועזרה לי להשלים את הפערים. זה ריגש אותי מאוד, ולא היה מובן מאליו עבורי. גם כשעבדתי על קורות החיים שלי, אחת המרצות ישבה איתי בזמנה הפרטי כדי לשפר אותם. קיבלו אותי בתעשייה רק בזכותה".
גפסו משתף איך הצליח לצאת מהסטטיסטיקה על אף נתוני הפתיחה איתם הגיע - "גדלתי בנצרת עילית, המרחק שלי מ-8200 היה כמו המרחק מקורס טייס. תל-חי פתחו לי את הדלת לעולם הטכנולוגי, ההנדסי. הם הנגישו את מדעי המחשב לאדם שהכי לא הגיע מהעולמות האלה. האווירה היא שכולם רוצים שתצליח וגם עומדים מאחורי זה עם מעשים. אנשים מהמחזור שלי התברגו בתפקידים משמעותיים בתעשייה, וכשאנחנו נפגשים אנחנו מדברים על האווירה המיוחדת הזו כאחד הגורמים המרכזיים להצלחה שלנו". כאשר גפסו היה מעורב בפיתוח מערכת טכנולוגית בשירות המילואים שלו הוא הרגיש בנוח להתייעץ עם אנשי המקצוע שהכיר מהאקדמיה, "הרגשתי בנוח לפנות למרצים שלי לשעבר, שעזרו לנו. זאת האווירה בתל-חי - תמיד אפשר לפנות ולדבר בפתיחות, גם לאחר סיום התואר".
2 צפייה בגלריה
תל חי
תל חי
(המכללה האקדמית תל חי )
"אני מרגיש שהשם של תל-חי במיקרוסופט ובענף ההיי טק הוא חזק. מכירים ברמה הגבוהה של התואר"
כיום גפסו נשוי, מתגורר בראשון לציון ועובד בתור מפתח תוכנה ב- Microsoft, "שם אני נתקל במסדרונות בהרבה בוגרי תל-חי", מעיד גפסו. "במיקרוסופט קיבלו אותי בחיבוק גדול. אני מרגיש שהשם של תל-חי בתעשיית ההייטק הוא חזק. מכירים ומעריכים את הרמה המקצועית של התואר". מעבר ל-Microsoft ו-Nvidia, הבוגרים של תל-חי משתלבים בחברות מובילות בישראל, כמו IBM, Intel ועוד.
במבט אל התפקיד הנוכחי, גפסו מעיד על שביעות רצון גדולה. "במיקרוסופט יש הזדמנויות מדהימות, כמות הידע שרוכשים היא מטורפת. ההתקדמות הטכנולוגית היא אקספוננצילית".
לסיכום, גפסו משתף כי הוא מוקיר תודה לכל הארגונים שעזרו לו לצמוח מקצועית ״אני מרגיש הערכה רבה לאקדמית תל-חי, לאנבידיה, למיקרוסופט. לא גדלתי מתוך העולם הזה. עד לפני כמה שנים קמתי לבוקר של אבטחה. כברת הדרך שעשיתי עצומה, והחלק הטוב הוא שגם נהניתי ממנה ואני מעריך מאוד כל שלב".
שנת הלימודים הקרובה בתל חי צפויה להיות היברידית – עם הטבה של שנה ראשונה חינם לתואר ראשון
במבט אל שנת הלימודים הקרובה, אשר צפויה להיפתח על רקע חששות רבים באשר למתרחש באזור הצפון, בתל-חי מתכננים לפתוח את השנה באופן היברידי, באמצעות הכלים הלימודיים המתקדמים שפותחו בשנים האחרונות ובשנה החולפת. הלימודים יתקיימו באופן פיזי בקמפוסים הסמוכים לתחנות רכבת מרכזיות, וגם מרחוק (מהזום), לנוחיות הסטודנטים. מעבר לכך, המכללה מעניקה הטבה מיוחדת של שנה ראשונה חינם לנרשמים לתואר ראשון בתשפ"ה (בכפוף לתקנון), זאת בנוסף להטבות למשרתי מילואים ואנשי כוחות הביטחון.
בעקבות ההפיכה הקרובה של המכללה לאוניברסיטה, הסטודנטים שיתחילו בשנה הבאה את התואר, יסיימו אותו עם תואר אוניברסיטאי. למתעניינים בלימודים בתל-חי, ייערך יום פתוח היברידי (האחרון לשנת הלימודים הקרובה) ב-8.8 בחיפה, או מהבית – שם יחכו כל התשובות מהמרצים, הסטודנטים ויועצות הלימוד. דווקא עכשיו הזמן לבחור בתל-חי ובגליל - לנצל את ההטבות המיוחדות ולהיות חלק משמעותי מעתיד הצפון.
מוגש מטעם המכללה האקדמית תל-חי