נשיא המדינה בביקור באוגדת עזה
(צילום: אבי קנר, לע"מ)

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר היום (שלישי) כי חמאס יצטרך להחליט לאן מועדות פניו - ואיים כי "אם הם רוצים מלחמה - הם יקבלו מלחמה". בביקור שערך בעוטף עזה בעקבות השריפות הרבות בשבוע האחרון נפגש הנשיא עם כבאים מהאזור ואמר: "אתם נדרשים להתמודד עם איומים הפוגעים באופן מכוון ושיטתי באזרחים ישראלים המבקשים לחיות את חייהם. טרור העפיפונים ובלוני התבערה הוא טרור לכל דבר ועניין".
3 צפייה בגלריה
שריפות ליד קיבוץ בארי כתוצאה מבלוני תבערה
שריפות ליד קיבוץ בארי כתוצאה מבלוני תבערה
שריפות ליד קיבוץ בארי השבוע
(צילום: AFP)
בתוך כך, ערוץ אלערבייה דיווח היום ממקורותיו כי בכירי משלחת המודיעין המצרי לעזה מזהירים מפני פרוץ מערכה חדשה ברצועה בין ישראל לחמאס. יוזכר כי המשלחת המצרית היתה אתמול ברצועה בשיחות עם הנהגת חמאס שהסתיימו ללא הסכמות ובמהלכן חמאס מסר את דרישותיו לצד הישראלי. המשלחת עזבה אמש את הרצועה לישראל ולא ברור לפי שעה אם היא עדיין נמצאת בישראל או שבה לקהיר.
ריבלין הוסיף כי "אין לנו שום דבר נגד האזרחים החיים בעזה, להפך. אנחנו רוצים שירווח להם ושיוכלו לחיות בשקט ושלווה ולגדל את ילדיהם. אבל הם מוחזקים על ידי החמאס, שחושב שגם אנחנו מוחזקים בידיו. ידע החמאס - זה לא משחק. יגיע רגע בו הם יצטרכו להחליט, ואם הם רוצים מלחמה - הם יקבלו מלחמה".
הנשיא התייחס לנזקים הכבדים לחקלאות בעקבות בלוני בתעברה ואמר: "אין כואב מלראות את האדמה הטובה הזאת עולה בלהבות. אני רוצה לחזק את ידי החקלאים בתקופה הקשה והכואבת הזאת, שבה הם נדרשים להתמודד גם עם איומי השריפות, וגם עם המשבר הכלכלי שהביאה הקורונה. העמידה האיתנה של התושבים, של החקלאים, של כוחות האבטחה האזרחיים ושלכם, לוחמי האש, מעוררת גאווה בכולנו".
3 צפייה בגלריה
ביקור של נשיא המדינה במנהלת הקישור של אוגדת עזה וסיור במעבר ארז
ביקור של נשיא המדינה במנהלת הקישור של אוגדת עזה וסיור במעבר ארז
הנשיא ריבלין בביקור באוגדת עזה
(צילום: דוברות מתפ״ש)
במסגרת הביקור התארח ריבלין גם במנהלת התיאום והקישור של אוגדת עזה, וקיבל סקירה מראש המנהלת, אלוף משנה איאד סרחאן. "אנו עדים בעת זו לאתגרים ביטחוניים בזירה הדרומית הנובעים מפעולות הטרור והאלימות מצד ארגוני הטרור בעזה, אשר פוגעות הן בריבונות הישראלית והן בתושבי הרצועה", אמר סרחאן והדגיש כי "קידום המאמצים האזרחיים ופיתוח הכלכלה העזתית מותנים בשמירה על השקט ועל היציבות הביטחונית באזור".
קודם לכן התקבל דיווח על בלון חשוד בנתיבות - ובבדיקת חבלן התגלה כי מדובר בבלון תבערה שנוטרל בהמשך. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. משעות הבוקר השריפות בעוטף משתוללות ולפחות תשע שריפות פרצו משעות הבוקר. סביב קיבוץ ארז פרצו שלוש שריפות בשטחי מרעה, ואש פרצה גם באזור יער בארי ויער כיסופים. בכל המקרים לא היו נפגעים בנפש.