לפני מספר חודשים חש ניר מזרחי ברע בביתו וסירב להתפנות לחדר המיון. "כשאני בחוסר אונים ובלחץ, חברה המליצה לי על שיבא BEYOND ואמרה שבעלי יהיה בידיים טובות", מספרת אשתו דפנה, "ואכן, מהרגע הראשון ועד האחרון קיבלנו יחס מקצועי, מרגיע ומכבד. למעשה, המיון הגיע אלינו הביתה - כל הבדיקות, כולל צילום חזה, בדיקות דם, אק"ג ועירוי נוזלים בוצעו בבית, בלי להמתין שעות מייגעות במיון בחוסר ודאות. פרופ' גדי סגל היה זמין בשבילנו, הרגיע וגם השרה אווירה טובה. זה הפך את היום הזה לאחר לחלוטין ממה שהיה יכול להיות".
המקרה של ניר ודפנה הוא רק דוגמה אחת למהפכה המתחוללת בעולם הרפואה. שיבא BEYOND עומד בראשה כבית החולים הווירטואלי הראשון בישראל. בית החולים הוקם בתקופת הקורונה כדי להעניק את הטיפול הרפואי המתקדם והחדשני ביותר מרחוק, תוך הגנה על צוותי הרפואה המסורים של שיבא. הטכנולוגיות ששימשו בקורונה מאפשרות היום להנגיש את הטיפולים והמומחים המובילים ביותר גם בסביבה הטבעית של המטופלים, בבית.
2 צפייה בגלריה
 ד"ר גליה ברקאי , מנהלת בית החולים שיבא BEYOND
 ד"ר גליה ברקאי , מנהלת בית החולים שיבא BEYOND
ד"ר גליה ברקאי , מנהלת בית החולים שיבא BEYOND
(צילום: shutterstock)
"המטרה שלנו היא להביא את הרפואה האיכותית ביותר הקיימת למקום הנוח של המטופל. הטכנולוגיה היא האמצעי, אבל הבסיס שלנו מסתמך על הידע הרפואי והניסיון העשיר של מומחי שיבא", אומרת ד"ר גליה ברקאי, מנהלת שיבא BEYOND. "מדובר בפתרון אופטימלי: נוחות ללא תחליף, מניעת הידבקות בזיהומים ומענה מושלם למי שמתגורר רחוק מהמרכז הרפואי, מתמודד עם מוגבלות או נמצא בבידוד".

אשפוז ביתי

אשפוז בבית הוא החלופה הנוחה והבטוחה לאשפוז בבית החולים. בשיבא BEYOND מציעים שתי תוכניות של אשפוז ביתי: אחת שמחליפה אשפוז במחלקה פנימית והשנייה מחליפה אשפוז פסיכיאטרי במחלקה פתוחה.
אשפוז בית פנימי מציע אבחון של מנהל מחלקה פנימית וטיפול מותאם אישית, המשלב ביקורי בית וליווי ומעקב 24/7 בעזרת טכנולוגיות חדשניות. מספר רב של עבודות בדקו את יעילות הטיפול הביתי בהשוואה לטיפול באשפוז בבית החולים והציגו תוצאות מצוינות. דוגמה לכך היא המקרה של ניסים שתרית מפתח תקווה, שאושפז בביתו עקב נגיף הקורונה. "אבא אושפז במחלקת הקורונה ולאחר מספר ימים עבר לאשפוז בית. במהלך תקופת האשפוז זכינו לשירות מקצועי, אדיב ויחס אישי מכל אנשי הצוות. הרגשנו שעוטפים אותנו ומלווים אותנו במחויבות גדולה", כך במכתב התודה של בני משפחתו לצוות שיבא BEYOND. במכתב תודה נוסף כותבת המטופלת אורלי קורנדה: "ברצוני להודות לפרופ' סגל על האדיבות והגישה החמה, הביטחון, השקט, הרוגע והאופטימיות שנתת לי בשל מצבי הבריאותי. תודה על היחס החם בכל יום ששוחחנו ועל המסירות. אני מודה לכל הצוות הרפואי - שירות שניתן מכל הלב וראוי להערצה".
לדברי ד"ר ברקאי, מדובר בשינוי חוקי המשחק, בפרט בעבור קשישים: "מבוגרים שמתאשפזים מחוץ לביתם, מפתחים מצבי בלבול ונוטים ליפול וזה משבש את החיים לכל המשפחה. אנחנו מציעים להם אפשרות להשאיר אותם בבית, בסביבה הטבעית והמוכרת, ולקבל את הטיפול המקצועי והזמין, הניתן על ידי המומחים לטיפול בחולים מאושפזים".
גם חולים פסיכיאטרים שמתאימים לאשפוז במחלקה פתוחה יכולים לבחור, בהתאם לשיקול דעת רפואי כמובן, באופציה של אשפוז ביתי.
2 צפייה בגלריה
 ד"ר גליה ברקאי , מנהלת בית החולים שיבא BEYOND
 ד"ר גליה ברקאי , מנהלת בית החולים שיבא BEYOND
ד"ר גליה ברקאי , מנהלת בית החולים שיבא BEYOND
(צילום: יח"צ)
אשפוז בית פסיכיאטרי של שיבא BEYOND הוא שירות ראשון מסוגו בעולם, והוא מתבצע באמצעות אפליקציה ייחודית. המעטפת הטיפולית אינטנסיבית מאוד וכוללת אחות אישית שנמצאת עם המטופל/ת בקשר יומיומי, אחיות חירום 24/7, שיחות עם רופאים פעמיים-שלוש בשבוע, טיפול פסיכולוגי, מרפאים בעיסוק ודיאטנים. השירות מציע אשפוז בית גם במקרים של דיכאון אחר לידה, כשהיתרון הוא שהאישה נשארת לצד התינוק והמשפחה שלה.

שיקום ביתי

גם בתחום השיקום שיבא BEYOND מציע שתי תוכניות: תוכנית שיקום כללי ותוכנית לשיקום אחרי אירוע לבבי.
תוכנית השיקום אונליין של שיבא זכתה במקום הראשון בתחום החדשנות בעולם הרפואה והבריאות מטעם ארגון TED. התוכנית מותאמת אישית למטופלי שיקום תנועתי, שפתי, קוגניטיבי, נשימתי ופסיכולוגי. היא מתבצעת פעם־פעמיים בשבוע באמצעות מחשב או טלפון חכם עם ליווי ומעקב של קלינאי תקשורת, מרפאים בעיסוק ופסיכולוגים מתחום השיקום.
שיקום מרחוק ניתן במצבי שבץ, טרשת נפוצה, פרקינסון, מחלות אונקולוגיות, פגיעות אורתופדיות, תאונות דרכים, זיהומים, בעיות נשימה וגם תופעות של פוסט קורונה.
שיקום לאחר אירוע לבבי הוא מרכיב חיוני בטיפול ומונע סיבוכים ותמותה. התוכנית של שיבא BEYOND מנגישה, באמצעות אפליקציה ייעודית ושעון חכם את האימון למטופלים בסביבה הטבעית, בבית או במכון הכושר. וזאת תחת פיקוח ומעקב אישיים של צוות רפואי, דיאטניות, אחיות ומאמני כושר.

מי זכאי לשירות ואיך מקבלים אותו?

ניתן לקבל טופס 17 מקופות החולים עבור שירותים דוגמת שיקום לב ועוד. במקרים אחרים ניתן לקבל החזר מהביטוחים הפרטיים.
כלל השירותים מרחוק ניתנים בכל חלקי הארץ ואף בחו"ל. שירותים שדורשים ביקור בית, ניתנים בגבולות שבין חדרה לגדרה.

לבדיקת התאמה ולפרטים נוספים:
התקשרו אלינו: 03-5309661
כתבו לנו: sheba.beyond@sheba.gov.il
או לחצו: beyond.sheba.co.il