אם בעבר נשים אפשרו לבעיות אסתטיות וגינליות לפגוע בביטחון ובהנאה שלהן, היום זו כבר לא באמת אופציה. יותר ויותר נשים מבקשות להחזיר לעצמן את המראה או את התחושה שהן רוצות, ופונות לשם כך לתחום האסתטיקה הווגינלית. עבור הנשים האלו יש בשורה - לרבות מן הבעיות בתחום יש פתרון מהיר ובטוח, שלא דורש ניתוח או תקופת התאוששות.
2 צפייה בגלריה
(צילום: ahutterstock)
VOTIVA הוא מכשיר שפותח בישראל ואושר על ידי ה-FDA לטיפול גינקולוגי אסתטי. המכשיר עובד בטכנולוגיה של גלי רדיו (טכנולוגיית RF) אשר במקרים רבים חוסכת את הצורך בניתוח פלסטי או בטיפולי לייזר פולשניים יותר. "הטכנולוגיה של טיפול באנרגיה קיימת מ-2014 בתחום הגניקולוגי, ויש יותר ויותר הצלחות שמראות שזה יכול להיות פתרון יעיל ללא צורך בניתוח", מסביר ד"ר רונן גולד, מומחה ביילוד וגינקולוגיה אורוגינקולוגיה ושיקום רצפת האגן ברשת כללית אסתטיקה.

מדליפת שתן ועד מיצוק של השפתיים

עיקר הטיפולים באמצעות VOTIVA הם לסיוע בדליפת שתן, בעיה שמופיעה בשלב כזה או אחר אצל 80% מהנשים, בעיקר לאחר הריונות ולידות. סביב התופעה נוצר לו מעין קשר של שתיקה, אך ד"ר גולד מסביר כי "חשוב להתגבר על המבוכה ולהגיע לטיפול בשלב מוקדם, כשדליפת השתן קלה עד בינונית, שכן כאשר דליפת השתן חמורה, עלול להיווצר צורך בניתוח".
במקרים של יובש בנרתיק, בעיה נפוצה אצל נשים מניקות או נשים בגיל המעבר, "הטיפול בגלי רדיו גורם ליצירה של כלי דם חדשים, וזה גורם להפרשה של חומר סיכה ומונע את היובש", מסביר ד"ר גולד.
השימוש ב-VOTIVA יכול לסייע גם במקרים של בעיות אסתטיות, כמו רפיון של דפנות הנרתיק או מיצוק של השפתיים הגדולות, וגם במקרים של בעיות רפואיות, כמו דליפת שתן קלה עד בינונית ויובש בנרתיק. מטרת הטיפול היא לבצע הידוק של השפתיים החיצוניות והדגדגן באיבר המין הנשי, תוך שיפור המרקם של העור והבהרה שלו.
עבור נשים שלא מרוצות ממראה שפתי הנרתיק, לדוגמה, "טיפול בגלי רדיו הוא כמו מגהץ, כזה שנותן מראה מתוח ומלא יותר", מסביר ד"ר גולד, "גם במקרים קלים של הצרת נרתיק אפשר לעשות את זה בטכנולוגיה של גלי רדיו, אחרי בדיקה". עוד מסביר ד"ר גולד כי "גלי הרדיו מטפלים על ידי חום, אנרגיה, האנרגיה הזו חודרת מתחת לרירית של הוואגינה, וגורמת לגירוי ויצירה של רקמות חדשות וחזקות יותר, ויצירה של כלי דם חדשים, ואז זה יוצר רקמה שהיא יותר חזקה ויותר בריאה".
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

בלי תופעות לוואי, בלי החלמה ממושכת

ד"ר גולד ביקש להדגיש כי אין תופעות לוואי לטיפול, וכי הוא בטוח לחלוטין. "יש חזרה מיידית לפעילות, לא צריך אשפוז או הרדמה, בלי להפסיד פעילויות, אחרי 15-10 דקות של טיפול - האישה חוזרת לפעילות", לדבריו. בדרך כלל יש צורך בשלושה טיפולים בפער של בין 3-6 שבועות אחד מהשני, ורוב הנשים צריכות 'טיפול תחזוקה' פעם בשנה.
הטיפול ב-VOTIVA עולה כ-3,000 ש"ח לטיפול בודד, ומספר הטיפולים נקבע לאחר אבחון של הרופא המטפל בכללית אסתטיקה.

למי הטיפול מתאים?

"אין הגבלות. אם האישה נמצאת מתאימה, כלומר שהבעיה שלה מתאימה לטיפול, אין מגבלות", מסביר ד"ר גולד, ובהקשר זה מדגיש גם עד כמה חשוב להגיע לרופא מקצועי שידע לאבחן את מצב האישה ולהתאים לה באופן המדויק ביותר את הטיפול המתאים. "הסוד הוא לבחור את הנשים הנכונות שמתאימות לטיפול, ולכן חשוב שיהיה רופא שמבין בנושא הזה ויודע לאבחן ולהתאים את הטיפול. שיידע לאבחן את הבעיה".
לפני תחילת הטיפול, רופא הנשים עורך בירור רפואי מקיף ומעניק ייעוץ בהתאם למצב הרפואי ולבעיות שמטרידות את המטופלת, וכך יכול להתאים את הטיפול המיטבי תוך מתן מענה כולל. יש לוודא כי המרפאה בה אתן מבקשות לעבור את הטיפול מעניקה אחריות רחבה גם שנים לאחר הטיפול, תמיכה במטופלות ומענה מקיף לכל נושא.

תוך כמה זמן רואים תוצאות?

בטיפול ב- VOTIVA רואים אפקט מיידי לאחר הטיפול הראשון, אך ד"ר גולד מבקש להדגיש כי את האפקט המלא רואים לאחר 3 טיפולים. "יש אפקט מיידי שעובר מהר מאוד. מכיוון שאנחנו מדברים על יצירה של רקמה חדשה, אז זה לא קורה בבת אחת. את שיא האפקט רואים אחרי שלושה טיפולים. כל טיפול מוסיף, אבל השיא הוא אחרי שלושה טיפולים. לא שופטים תוצאות לפני כן".
לסיכום, מבהיר ד"ר גולד כי "תחום האסתטיקה הווגינלית הוא אחד התחומים המתפתחים ביותר, וכי יותר ויותר נשים היום בוחרות לשפר את התחושה, ההנאה והביטחון שלהן". מתלבטת אם לגשת לטיפול? אל תחכי, ככל שהבעיה קלה יותר - כך גדל הסיכוי שתוכלי לטפל בו בקלות וללא הליכים פולשניים. והכי חשוב, תרגישי טוב יותר עם עצמך.