האלימות בבתי ספר אינה תופעה חדשה אך היא הולכת ומתגברת בשנים האחרונות, ההד הציבורי המתלווה אליה לעיתים קרובות מתגבר בעיקר כאשר מתרחשים אירועי אלימות קיצוניים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: ILTV)
המתיחות הבין עדתית משפיעה על הילדים בבתי הספר הציבוריים בארה"ב מה שגורם לעלייה במקרי האלימות, תופעות כמו התעללות חברתית, נידוי כללי, אלימות פיזית, תופעת בלדרות סמים בבתי הספר ועוד.
מתחת לפני השטח מרחפת בעיה נוספת ולא פחות קריטית, זוהי בעיית האנטישמיות שהולכת וגוברת בעיקר באזורים מעורבים. ילדים רבים הלומדים בבתי הספר הממשלתיים מדברים על האנטישמיות הסמויה ועל הצורך שלהם להסתיר את זהותם היהודית. תופעה זו איננה מדוברת, אך היא נמצאת מתחת לפני הקרקע והיא אחת מהגורמים הגדולים ביותר להתבוללות בקרב בני נוער.
3 צפייה בגלריה
(צילום: ILTV)
על פי סקר שערך AJC ופורסם באתר מסע נמצא שבקרב צעירים בגילאי 18-29 בארצות הברית, שמתרביתם סטודנטים או בוגרים טריים, 41% סבלו מתקריות או הערות אנטישמיות – האחוז הגבוה ביותר מבין כל קבוצות הגיל שנסקרו. 82% מהצעירים טענו שלדעתם האנטישמיות נמצאת בעליה ב-5 השנים האחרונות.
מוריס ירד מישראל לפני כשלוש שנים לטובת משרה בעמק הסיליקון, הוא רצה להימנע מתשלום לבית ספר פרטי יהודי ולכן רשם את הילדים לבית ספר ציבורי. בשלב מסוים הילדים לא רצו ללכת לבית הספר, הימים בבית הספר לוו בצעקות והעלבות, יחד עם מסרים מאיימים ואנטישמיים.
מיקה, צעירה תל אביבית שעברה עם הוריה לארה"ב סבלה מאיומים ממשיים על חייה, דבר שגרם להוריה למהר ולהעביר אותה לחינוך פרטי למרות המחיר הגבוה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: ILTV)

עושים להם בית ספר

בבתי הספר הפרטיים היהודיים, הילדים נהנים מחינוך איכותי ואקדמאי באווירה חופשית לצד רמת ביטחון גבוהה במיוחד. בתי הספר שומרים על סביבה לימודית בטוחה עבור תלמידיהם, יחד עם רמת חינוך גבוהה, תוך דגש על לימודי תנ"ך ויהדות, ערכים יהודיים וכבוד למסורת ולמשפחה.
ארגון 'זהות יהודית' לקח על עצמו כמטרה לסייע לישראלים שמחפשים חינוך יהודי אקדמי גבוה, עם הווי ישראלי ויהודי ובאמצעות שימוש במשאבים שונים הם הופכים את החינוך היהודי הפרטי אפשרי לכולם. כמו למשל, תכניות מלגות ממשלתיות, מענקי חינוך מארגונים יהודיים, מלגות מבתי ספר יום מקומיים, תכנית הסיוע בשכר הלימוד של חינוך יהודי ועוד.
תקופת ההרשמה הקרובה לבתי הספר לשנת 2022/2023 תיכף מסתיימת וזאת ההזדמנות האחרונה לקבל את המלגות, אם גם אתם רוצים לשמור על הביטחון של הילדים שלכם, צרו קשר כבר עכשיו עם אחד מנציגי הארגון ותקבלו את כל הפרטים.