בישראל של ימינו, מקובל לקבוע שקיימת בעיית פוריות אם אין היריון ספונטני לאחר שנה של ניסיונות. אצל נשים הקושי להיכנס להריון עשוי לנבוע מגורמים מגוונים, ביניהם: גיל האישה, שיבושים בביוץ, בעיות בחצוצרה, צוואר הרחם או הרחם, אנדומטריוזיס ועוד, בעוד שאצל גברים ניתן למנות ספירת זרע נמוכה, חסימה בצינורות הזרע, וריקוצלה, מחלה אוטואימונית הפוגעת בזרע, בעיות הורמונליות וזיהומים. "על פי הניסיון שלי, ב-10%-15% מהמקרים, אני רואה שהרופאים מתקשים לאבחן את הסיבה ממנה נובעת בעיית הפוריות", אומרת איריס גייר, מומחית בינלאומית לאירידולוגיה, מדע האבחון בגלל העין וכמי שבעצמה עברה טיפולי פוריות.
"מניסיון שצברתי ב-20 שנות טיפול, מרבית בעיות הפוריות בהן טיפלתי נובעות מבעיות אחרות הנגרמות ממצבים גופניים ונפשיים אשר משפיעים על מערכת הפריון. בפועל מערכת הרבייה תקינה אך היא מושפעת ממצב פיזיולוגי לא תקין במערכות שונות בגוף כמו חוסר איזון הורמונאלי, פטריית הקנדידה וטפילי מעיים אחרים, מתח ולחץ מתמשכים, תזונה לקויה ותקיעות נפשית מטראומות עבר", מסבירה גייר. "אבחון אירידולוגי מעמיק ומיפוי לובן העין, אותם אני מבצעת בקליניקה שלי, מסייע בזיהוי הסיבה שגורמת לקושי להרות מהבחינה הפיזית, הרגשית והנפשית במעל 90% מהמקרים".

מדע שלם בגלגל העין

אבחון אירידולוגי הוא מדע המפענח סימנים הנמצאים בקשתית (גלגל העין הצבעוני) ובחלק הלבן מסביב לקשתית. המידע המתקבל מאפשר לאתר את חוסר האיזון במערכות השונות בגוף, שבמקרים רבים מהווה את הגורם לקושי להיכנס להריון, לדברי גייר. בהתאם לכך, מותאמת תוכנית ליווי טיפולית המאזנת את הגוף, "מה שיכול להתחיל בסלילת הדרך הארוכה לעבר ההיריון", לדבריה. השיטה מאפשרת לתת מענה במקומות שהרפואה הקונבנציונלית ושיטות אחרות לא עוזרות כיוון ששיטת אבחון ייחודית זו, לפי גייר, מאירה כמו פנס את הסיבה האמיתית לחוסר היכולת להיכנס להריון ולכן מאפשרת להתאים טיפול אפקטיבי ונכון.
"אצלנו בקליניקה אנחנו מאתרים את שורש הבעיה, ולא מטפלים רק בסימפטום. בתחום הפוריות, במקרים רבים מערכת הרבייה עצמה תקינה אך מושפעת ממצב לא תקין במערכות גוף אחרות כמו הכבד, למשל. את הבעיות האלה ניתן לאבחן דרך גלגל ולובן העין ולהציע מענה עבורן", מסבירה גייר.

"הטיפול תומך בגוף לקראת ובזמן ההריון בין אם הוא טבעי או באמצעות טיפולים. מגיעים אליי נשים וזוגות המשקיעים מאמץ רב בטיפולי פוריות שונים, מבלי שהגוף מאוזן וחזק מספיק כדי לעבור את התהליך הקשה הזה. זה כשלעצמו מחבל בתהליך", מספרת גייר.

ממטופלת למטפלת ולאמא במשרה מלאה

השילוב בין תחום המומחיות והסיפור האישי שלה מאפשרים לאיריס גייר לטפל ולעזור בתחום הרגיש והמשמעותי כל כך של הבאת ילדים לעולם. "בגיל 48 (!) ילדתי שלישיה בעזרת טיפולי פוריות – שתי בנות ובן. הידע שלי בתחום עזר לי להכין את הגוף לקראת המשימה הזו ולעבור את ההיריון בגיל מתקדם כחוויה נפלאה ונעימה. מניסיוני האישי, אני מבינה לעומק את התהליך והקשיים שיש בו ואני גם יודעת שניתן לעזור ולנסות למנוע הרבה סבל מיותר".
לעיסוק בתחום האירידולוגיה הגיעה גייר אחרי קריירה מבטיחה בתחום הסייבר והתוכנה. היא קיבלה את פרס הרמטכ״ל על מערכת שפיתחה עבור חיל האוויר וכיהנה בתפקידי ניהול בכירים בחברות הייטק מובילות בארץ ובחו"ל. בגיל 34, בשיא ההצלחה, חוותה קריסה בריאותית. אין ספור בדיקות וטיפולים מכל סוג שלא עזרו ומצב בריאותי שרק המשיך להתדרדר הובילו אותה לגלות את האירידולוגיה - מדע אבחון בריאותי דרך גלגל העין. תוך תקופה קצרה יחסית, מאז שקיבלה את האבחון ויישמה את תכנית הטיפול, מצבה השתפר פלאים והיא הפכה ממטופלת למטפלת. היא התמקצעה אצל גדולי המומחים בתחום והפכה לחברה בקבוצה של חמשת המטפלים המובילים בעולם. כיום גייר היא הנציגה בישראל מטעם האיגוד הבינלאומי לאירידולוגיה IIPA, מלמדת אירידולוגיה רב-מימדית ואבחון לובן העין במכללה אותה הקימה ובבעלותה חברת COSMICIRIS, המפתחת תוכנה ייחודית לפענוח מיפויים הקשתית ולובן העין.

להתרגש כל פעם מחדש

גייר מספרת כי ב-20 השנים האחרונות אבחנה וטיפלה גייר ביותר מ-15,000 מטופלים בקליניקה שלה, ביניהם גם נשים וגברים רבים שסבלו מבעיות פוריות איתן התמודדו בסבל רב שנים רבות והצליחו לאחר הטיפול להביא ילדים משלהם לעולם. בין סיפורי ההצלחה אישה כבת 30 שניסתה להרות במשך 7 שנים ללא הצלחה, בנוסף לבעיות רפואיות שונות מהן סבלה. באבחון התגלה שהיא סובלת מפטריית קנדידה והותאם לה טיפול לחיסול הפטרייה ולמגוון הבעיות מהן סבלה שהשפיעו גם הן על היכולת להרות. להפתעתה לאחר חודש מתחילת הטיפול היא הרתה באופן טבעי וילדה בן בריא. על מטופלת אחרת נאסר להיכנס להריון בגלל מצב הבריאותי. האבחון חשף תפקודי כבד בעייתיים שהתאזנו להפתעת הרופאים תוך 3 חודשים בעזרת טיפולים שהותאמה לה בקליניקה. אושר לה לעבור טיפול IVF שצלח והיא ילדה זוג תאומים בריאים.
בחור בן 35 הגיע לקליניקה עם ספירת זרע מאד נמוכה. הוא לא הצליח להתאושש לאחר ניתוח להוצאת התוספתן ורמת האנרגיה וכוח החיים שלו היו מאוד ירודים. באבחון זוהתה אצלו חולשה של מערכת העיכול, חוסר איזון בקטריאלי והצטברות רעלים משמעותית בכבד. לאחר מספר חודשים של ניקוי ואיזון הכבד וטיפול טבעי בצמחי מרפא לחיזוק הערמונית והזרע, ספירת הזרע שלו עלתה, אשתו הרתה ונולדה להם בת נוספת.
"אני מרגישה זכות גדולה להשתמש בכלי האבחוני שרכשתי ובניסיון הטיפולי שלי כדי לעזור לאחרים להקים או להרחיב את המשפחה שלהם. לידה היא שמחה גדולה וכשהיא מגיעה אחרי שנים של התמודדות עם בעיות היא המלווה תמיד בהתרגשות גדולה".

פורסם לראשונה: 10:40, 14.02.21