הסתגלנו מהר מאד לטוב. התרגלנו לשפע, לאיכות ולעובדה שמותר וכדאי לפתח טעמים מדויקים ולקבל מענה כמעט מיידי לכל חשק, רצון והעדפת טעמים. זה נכון כמעט לכל תחום אבל לבטח בבחירות הקולינריות שלנו - אנחנו רוצים את הטוב ביותר ורוצים אותו עכשיו.
4 צפייה בגלריה
(צילום: אבי דואק)
התרבות הקולינרית בישראל עברה מהפכה תודעתית וממשית. בישראל יש תוצרת מזון מעולה ואוכל, שגם בעולם מכתירים כאחד הטובים ביותר ואם פעם הסתפקנו בירקות מהירקן ובשר מהאטליז השכונתי ובצלי בשר על השולחן המשפחתי בערב שישי, העשור האחרון הביא לנו את שוקי האיכרים, מעדניות וגם קצביות מודרניות וחדשניות.
אנחנו, הישראלים, הפכנו עם השנים לבעלי הבחנה בין זני ענבים ועפיצות בבחירת היין שלנו ובוחרים את הקפה שלנו לפי ארץ מוצא הפולים ובתי הגידול שלהם. אנחנו קפדנים לגבי החיטה ממנה עשויה הפסטה שאנחנו קונים וגם יודעים בדיוק מהו נתח הבשר המתאים לכל תבשיל שנכין לארוחה. מי שאחראית, במידה רבה על המהפך הבשרי שעברנו, היא רשת 'נתח קצבים', שפתחה ב-2010 את הקצביה המודרנית הראשונה.
רשת 'נתח קצבים' הביאה שינוי תפיסתי שהופך לסטנדרט בכל הארץ – רשת קצביות, במתחמי ענק מעוצבים ונקיים, עם נתחי בשר מובחרים, ישירות ממפעל נתח קצבים. עם מתחמי טעימות, כלי מטבח ייחודיים, כלי אוכל ואביזרים משלימים, עם תבלינים ורטבים מיוחדים מכל העולם, צוות מקצועי מייעץ, אתר אונליין לביצוע הזמנות, ומועדון חברים שמעניק מבצעים מתחלפים מדי שבוע. בקיצור, חוויה של 360 מעלות בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
4 צפייה בגלריה
(צילום: אבי דואק)

זה לא אנחנו, אלה הסטנדרטים שהשתנו

עם התיאבון באו גם הסטנדרטים, בלי שהרגשנו בכלל – הפכנו ממסתפקים במועט לחובבי החיים הטובים ואנחנו גם לא מסתירים את זה. האטליזים השכונתיים בפאתי העיר פינו את מקומם לחללים גדולים של קצביות מצוחצחות ושופעות המתפרסות על מאות מטרים במתחמי קניות מרכזיים, ואנחנו התרגלנו ושינינו הרגלים.
אם פעם היינו קונים סטייק עין קפוא למנגל של סוף השבוע, או לארוחה שתכננו, היום נהפוך גם את ההכנות והקניות לחוויה קולינרית. הקצביה המרווחת, תאפשר לנו להתייעץ עם אנשי המקצוע הטובים והמנוסים בארץ ונבחר מתוך שפע מוצרי הבקר הטלה והעוף הטריים במקרר את הכי טוב והכי טרי והכי מתאימים לצרכים שלנו, בין אם מדובר בתנור הביתי, במנגל בחצר, במעשנה במרפסת או בסו וויד במטבח.
4 צפייה בגלריה
(צילום: אבי דואק)
'נתח קצבים' היא אחראית מרכזית למחוללי השינוי הקולינרי - צרכני הזה כשפתחה אחד עשר סניפים, מצפון לדרום. כולם חללים רחבי ידיים, מעוצבים אדריכלית, עם גישה חדשה בעולם הבשר המקומי, שמביא אל הלקוח היצע מגוון של בשר, מוצרים משלימים, תבלינים ורטבים מיובאים מהעולם ואפשרות לסכם את כל קניות סוף השבוע במקום אחד – גם לארוחה המשפחתית וגם למנגל עם חברים.

שגרת חיים והרגלים

הבשר, שבעבר התארח על השולחן המשפחתי רק לעיתים רחוקות יחסית וגם אז דרש עבודה רבה בריכוך ובישול ארוך כי היה מלא במים, זמין היום כבשר טרי ומוכן להכנה בכל צורה אפשרית ולפי כל מתכון זמין.
בכלל, הבשר קיבל מקום של כבוד גם בשיטות תזונה מוכחות כמו הדיאטה הקיטוגנית או תזונת פלאו, שהוכיחו את עצמן אפילו אצל חלק מהרופאים וכך, ישראלים רבים הפכו את הבשר לחלק יומיומי ועיקרי בתפריט שלהם. בבסיסן של שיטות תזונה אלה עומד הצורך הפיזי המוכח בצריכת חלבונים איכותיים, החיוניים לתפקוד הגוף ולהמרת תאי שומן בתאי שריר. ההמלצה היא לצרוך ממנו בכמויות ניכרות מדי יום וכזה ניתן למצוא בשפע איכותי בעיקר בבשר. כך, הפך הבשר למצרך יומיומי בבתים רבים, שמעוניינים לקבל את החלבון ברמה הגבוהה ביותר.
כדי להפוך את צריכת הבשר לעניין שגרתי גם בלחצי היומיום העסוק, בו כולם מחפשים בשר איכותי ומוכן להכנה מהירה, ערוכים ב'נתח קצבים' ומעמידים לרשות לקוחותיהם, בין היתר בשר מקוצב וטחון, עוף נקי ומוכן להכנה, מבלי להתפשר על איכות והכל כדי לאפשר לכל משפחה להכין בשר טרי ומוכן באופן יומיומי, בין אם הם עוברים דרך הסניף הקרוב לביתם או עושים את הזמנתם באתר. השירות, אגב, מובטח להיות מהיר ולהגיע מצונן עד פתח הבית.
4 צפייה בגלריה
(צילום: אבי דואק)
ב'נתח קצבים' ערוכים לתת את חווית הבשר הטעימה והנוחה ביותר, בין באחד הסניפים הגדולים במתחמי הקניות ובין אם בהזמנה ישירה באתר האינטרנט של הרשת. הם מבטיחים באחריות של מקצוענים, חוויה נוחה, קלה, נקייה ובעיקר את הבשר הטעים ביותר שתוכלו למצוא.