אחת המטרות החשובות ביותר עבור אישה בהיריון, אם לא החשובה שבהן, היא שמירה על שקט נפשי בכל הנוגע לבריאות העובר. אחרי הכל, מדובר בתקופה של שינויימהותיים מבחינה פיזיולוגית, הורמונלית ונפשית, כך שכל מה שיכול לשמור על השקט הנפשי מהווה גורם חיוני להיריון תקין ובריא עבור כל הגורמים המעורבים.
הבשורה החשובה עבור אלפי היריוניות בישראל היא מכשיר האולטרסאונד הביתי של Pulsenmore, הראשון בעולם להציע בדיקת אולטרסאונד מהבית, אשר מאפשר לאישה לקחת חלק פעיל במעקב אחרי העובר שלה באמצעות הסמארטפון שלה, תוך קבלת מענה רפואי ומקצועי.
3 צפייה בגלריה
(צילום: Pulsenmore)
פרופסור ישראל מייזנר, מומחה לגינקולוגיה ואולטרסאונד מיילדותי, CMO בחברת Pulsenmore, אומר כי "אין באף מקום בעולם שום מכשיר לביצוע אולטרסאונד בו האישה יכולה בקלות לסרוק את עצמה, לראות ולהתחבר לעובר שלה וכי אין מישהו שמכיר את העובר יותר טוב ממנה. כך היא יודעת מתי העובר מתנהג בצורה 'לא רגילה'. איכות הסריקה גבוהה מאוד והתוצאות מאובחנות על ידי רופאים/ות מוסמכים ומנוסים בבדיקות אולטרסאונד".
פרופ' מייזנר מספר: "ממש לאחרונה שוחחתי עם אישה בהיריון שאמרה לי שהמכשיר הציל את חיי העובר שלה. בשבוע 39, בשלהי ההיריון, האישה הרגישה שהתנועות של העובר פחתו, ביצעה אולטרסאונד ביתי וקיבלה תוך שעה הנחיה להגיע באופן מיידי למיון, שם נכנסה לחדר לידה ועברה ניתוח קיסרי. היא אמרה לנו שהיא לא יודעת איך להודות ל-Pulsenmore על העזרה במקרה שלה. אם אפשר לסכם את מה שהפתרון הזה מסוגל לעשות, זה הסיפור הזה".
מיהן הנשים שיכולות להשתמש במכשיר, ואיך עובד התהליך על מנת לוודא את איכות המידע והאבחון המקצועי על ידי הצוותים הרפואיים?

סריקה עצמאית וקבלת אבחון מהיר מרופא מוסמך

דרך האפליקציות של Pulsenmore וכללית, האישה יכולה לסרוק את עצמה (הסריקה אורכת כ-5 דקות) על פי ההנחיות המפורטות המלוות אותה שלב אחר שלב באפליקציה, כדי לוודא שהסריקה מבוצעת באופן תקין.
לאחר מכן, הסריקות עולות דרך האפליקציה לענן מאובטח ומגיעות באופן אוטומטי למוקד האולטרסאונד של הכללית, לצוות רופאים, רופאות וטכנאי\ות אולטרסאונד.
הצוות במוקד בודק את הסריקות ובוחן את תקינות שלושת המדדים החיוניים לבריאות העובר: דופק עוברי, תנועות עובר וכמות מי שפיר.
לאחר ביצוע הבחינה המקצועית, האישה מקבלת קישור לתוצאות האבחון בתיק הרפואי שלה באתר או אפליקציית הכללית. במקרים בהם ישנה סיבה להמשך בירור, הרופא\ה או הטכנאי\ת יוצרים קשר באופן מיידי עם המטופלת ומנחים אותה לגבי המשך טיפול או הגעה לרפואה דחופה.
השירות כולל עד 50 סריקות וזמין למבוטחות כללית מושלם במחיר מסובסד של 350 ₪, החל משבוע 14. מכשיר האולטרסאונד הביתי שלPulsenmore מתאים להיריון אחד בלבד.
3 צפייה בגלריה
(צילום: Pulsenmore)
פרופ' מייזנר מבהיר כי "מדובר בפתרון המתאים לכל אישה בכל היריון עם עובר אחד, לרבות נשים במשקל גבוה, אשר לעיתים חוששות שבדיקת האולטרסאונד לא תפיק תמונה מספיק ברורה במקרה שלהן".

עבור האישה - שליטה על תקינות ההיריון. עבור הצוות הרפואי - קשר רציף ואבחון בעיות בזמן אמת

עבור האישה בהיריון, היתרונות מסריקה ואבחון תוצאות אולטרסאונד ביתי הם ברורים - לקיחת חלק פעיל בשמירה על תקינות ההיריון, יחד עם קבלת מענה וליווי בהמשך בירור, המובילים יחד לשקט נפשי.
הקומפקטיות של המכשיר מאפשרת לכל אישה לבצע סריקות מהבית או מכל מקום בארץ, שבעה ימים בשבוע (בשעות 8:00-22:00) ולקבל מענה מהיר באופן דיגיטלי.
לדברי פרופ' מייזנר, "במקום להשאיר את כל האחריות אצל הרופאים, כאן האישה יכולה להגיד 'אני, האימא, הצלחתי להעביר לרופא שלי אינפורמציה וקיבלתי פידבק שהילד שלי בסדר או הנחיה להגיע להמשך בדיקה וטיפול".
עבור הרופא המטפל, האולטרסאונד הביתי מאפשר קשר רציף עם המטופלת, אבחון בעיות בזמן, מניעת סיבוכים ושיפור חוויית ההיריון עבור האישה.
"כאשר מסתכלים קדימה וחושבים למשל על מדינות עם מרחבים גדולים, אם האישה יכולה לבצע סריקה מהבית ללא צורך בהגעה למרפאה, מדובר ביתרון אדיר שיכול לחסוך נסיעות ארוכות ולהעלות את הסיכוי לזיהוי בעיות בזמן אמת", אומר פרופ' מייזנר.

ערך מוסף חשוב - סיוע לחיזוק הקשר המשפחתי

מעבר לשמירה על בריאות העובר ועל השקט הנפשי, האולטרסאונד הביתי של Pulsenmore מספק ערך מוסף חשוב נוסף - חיזוק הקשר של כל בני המשפחה להיריון ולחוויה של האישה. משתמשות רבות סיפרו על כך שבישרו על ההיריון לילדים הגדולים שבבית באמצעותו והשתמשו בו באופן שוטף כדי לחזק את הקשר עם בני המשפחה. אין ספק שמדובר בערך מוסף משמעותי שמועיל לקשר המשפחתי בתקופת ההיריון.
חשוב לזכור: השירות אינו מחליף את מעקב ההיריון השוטף ואינו מחליף ייעוץ רפואי
השירות של Pulsenmore אינו מחליף את מעקב ההיריון השוטף והבדיקות הכלולות בו על פי תנאי המסלול של קופת החולים. ההטבה של סריקה וקבלת האבחון אינה נלקחת מזכויות סל ההיריון.
בנוסף, חשוב מאוד לזכור כי השירות אינו מחליף ייעוץ רפואי - בכל מקרה בו האישה מרגישה צורך רפואי, חווה דימום, ירידת מים, צירים, כאבים ועוד, ההמלצה היא להגיע לרפואה דחופה במהירות האפשרית.
3 צפייה בגלריה
(צילום: Pulsenmore)
מכשיר האולטרסאונד הביתי של Pulsenmore בודק תנועות עובר, כמות מי שפיר ודופק בלבד, ולא בודק פרמטרים נוספים שעשויים להיות חיוניים לאבחון. "אם יש חשש, ולו הקל ביותר- על האישה להגיע למיון יולדות ולא להסתמך על הסריקה הביתית", מבהיר פרופ' מייזנר. "בנוסף, חשוב להבין כי הוא אינו מיועד לסקירת מערכות ולא לזיהוי פתולוגיות ברחם ובעובר - אלו בדיקות שמבוצעות בבתי החולים".

האולטרסאונד הביתי של Pulsenmore מקבל שבחים מהצרכניות, זוכה בתחרויות ומושך השקעה מהענקיות הגלובליות

על רקע ביצוע של מעל 120,000 סריקות אולטרסאונד ביתיות שנעשו על ידי נשים בעולם מאז השקתו, לא מפתיע לגלות כי המכשיר זכה לשיתופי פעולה עם מוסדות יוקרתיים בארץ ובחו"ל וכמו כן לפרסים רבים. רק בשנת 2023 זכתה החברה בחמישה פרסים בינלאומיים וביניהם, PM360 היוקרתי.
בארץ, למעט דרך כללית, המוצר מופץ גם דרך שיבא BEYOND כחלק מפתרונות מרוחקים עבור הריונות בסיכון. בעולם חברת פלסאנמור מרחיבה צעדיה לשווקים נוספים כגון: איטליה וברזיל .
עבור כל אישה המתכננת היריון או נמצאת בתחילתו, כדאי להכיר את מכשיר האולטרסאונד הביתי של Pulsenmore ואת היתרונות האדירים שלו, שמספקים הרבה שקט נפשי לאישה ולמשפחתה.
"אני צופה כי המכשיר יהפוך לסטנדרט במעקב אחרי היריון", אומר פרופ' מייזנר. "זו הפעם הראשונה בה האישה מזהה צורך בבדיקה, מבצעת אותה באופן מיידי, רואה את העובר בסריקה וגם מקבלת פענוח באופן אוטומטי, מהיר ומקצועי".
את מכשיר האולטרסאונד הביתי של Pulsenmore ניתן להזמין באפליקציית ובאתר הכללית.
פורסם לראשונה: 14:17, 28.06.22