אקדמיה, הייטק, סייבר וחדשנות

שכונת פסגת רמות בבאר שבע ממוקמת במיקום מושלם בצפון העיר, ברובע החדשנות הראשון בישראל, הכולל את פארק ההייטק העירוני, אוניברסיטת בן גוריון והמרכז הרפואי סורוקה.
בפארק ההייטק, שנחנך בספטמבר 2013, נבנו עד כה ארבעה בניינים שאותם מאכלסות כ־70 חברות הייטק וסטרטאפים מובילים, לצד בית הספר למקצועות המחשב וההגנה בסייבר של צה"ל, שנפתח בשנה שעברה. עם סיום הקמתו, פרויקט הפארק צפוי לכלול כ־200,000 מ"ר, שבהם יועסקו כ־10,000 עובדים בחברות ההייטק המובילות בארץ ובעולם.
2 צפייה בגלריה
 הדמיית שכונת פסגת רמות
 הדמיית שכונת פסגת רמות
הדמיית שכונת פסגת רמות
(הדמיה: עיריית באר שבע)
הפארק מתאפיין בשילוב ייחודי של האקדמיה, מערכת עסקית, מטה הסייבר, אגף התקשוב ורשות עירונית תומכת – הפועלים יחד ויוצרים "אקו סיסטם" ייחודי ומבטיח, כאשר כבר היום נרקמים שיתופי פעולה ייחודיים וסינרגיה בין מחקר, פיתוח וחינוך.
גם בעולם מבינים את הפוטנציאל של רובע החדשנות, ובכתבה שפורסמה ב״פייננשל טיימס", באר שבע הוכרזה כבירת הסייבר של ישראל, וצוין כי "באמצעות הצבת אנשי הסייבר המוכשרים של הצבא בשכנות קרובה לחברות עסקיות ולחוקרים באוניברסיטת בן גוריון, מקווה הממשלה ליצור אינטראקציה בין כמה מהמוחות הטובים במדינה".
את אותם מוחות טובים מחפשים היום גם בסורוקה, שכן לצד פארק ההייטק מוקם גם מרכז החדשנות של בית החולים, שאף הוא משתלב ברובע החדשנות, ויציע מאות משרות בתחומי החדשנות הרפואית.

תכנון חדשני בצפיפות נמוכה

מלבד הזדמנויות תעסוקה איכותיות, שכונת פסגת רמות, שתכלול בסך הכול כ־3,700 יחידות דיור, תתאפיין בבנייה רוויה מרקמית, שתשתלב בתוואי הקרקע, עם בניינים בני חמש עד שבע קומות בלבד. מדובר בשכונת מגורים חדשנית, שתכלול גם פרויקטים לשכירות ארוכת טווח, דיור מוגן, שטחי מסחר ותעסוקה וכן מוסדות ציבור, מוסדות חינוך ופארקים לטובת הציבור. כל אלה יביאו לביקושים ערים מצד אוכלוסייה צעירה, משפחות צעירות, לצד משפרי דיור בעיר ובסביבתה.

טבע, ספורט ופעילות פנאי

לא הרבה שכונות עירוניות מוקפות בפארקים ובשטחים ירוקים ופתוחים כמו פסגת רמות. למרגלות השכונה ממוקם "פארק המשחקים", המשתרע על פני כ־60 דונם, וניתן למצוא בו מתקני משחק רבים, לרבות מתקנים נגישים, מתקני אקסטרים, שבילי אופניים והולכי רגל, נחל מלאכותי המתחיל במפל קטן ומסתיים בבריכה, מתחמי דשא לפיקניק ובוסתן עצי פרי. יער רמות, הממוקם מרחק הליכה מהשכונה, יוצר את החיבור בין העיר לטבע, ובעתיד יפותח כאזור עם שבילי טיולים, שבילי אופניים ועוד.
2 צפייה בגלריה
פארק ההייטק בלב רובע החדשנות של באר שבע
פארק ההייטק בלב רובע החדשנות של באר שבע
פארק ההייטק בלב רובע החדשנות של באר שבע
(הדמיה: עיריית באר שבע)

נגישות תחבורתית גבוהה

פסגת רמות מתאפיינת בנגישות תחבורתית גבוהה, במרחק קצר מתחנת רכבת ישראל, ובסמוך אליה יוקם מחלף תנועה, שיאפשר כניסה ויציאה נגישה ומהירה.

הזדמנות ליזמים – 1,000 יח"ד משווקות היום במכרז חדש

בימים אלה משווקת עיריית באר שבע בשיתוף פעולה עם משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל כ־1,000 יחידות דיור נוספות בשישה מתחמים בשכונה, במסגרת מכרז דיור במחיר מטרה. במכרז ישווקו כ־800 יח"ד, במסגרת תוכנית הדיור הממשלתית מחיר מטרה, ועוד כ־200 יחידות דיור ישווקו בשוק החופשי. המכרז ייסגר בחודש אפריל הקרוב.
במכרז שנערך לפני כשנה, כבר שווקו בשכונה כ־1,500 יחידות דיור ליזמים מובילים, והפרויקטים נמצאים בשלבי תכנון ורישוי.
בעיריית באר שבע מציינים, כי "באר שבע נמצאת בתנופת פיתוח חסרת תקדים בעשור האחרון, כאשר מוקמות בה שכונות חדשות, לצד התחדשות שכונות ותיקות, פיתוח של מקורות תעסוקה מתקדמים ומגוונים, בראשם פארק ההייטק בלב רובע החדשנות. כמו כן הוקמו בעיר פארקים, מוסדות חינוך מתקדמים, עוגני תרבות, בילוי ופנאי ועוד. שכונת פסגת רמות תיתן מענה לתנופת הפיתוח של העיר כמטרופולין הדרומי של מדינת ישראל. מוקדי תעסוקה מתקדמים, מוסדות חינוך מובילים, פארקים וגינות ציבוריות, חיי קהילה ותרבות עשירים יהפכו את פסגת רמות לאחת משכונות המגורים המבוקשות בישראל
חדש: פורסם מכרז ליזמים לבניית 1,000 יח"ד נוספות בשכונה! למכרז>>