בעקבות הצלחת הוועידה אשתקד בנושא עתיד הרפואה, ארגון "למענכם" בראשות הרב יוסי ערבליך יערוך ועידה נוספת הפעם בסימן "בינה מלאכותית בשירות הרפואה". היא תתקיים ב-27 במרץ במכון ויצמן למדע ברחובות.
כ-500 רופאים ומדענים מהשורה הראשונה הבטיחו את השתתפותם בוועידה, לצד חוקרים ונשיאי כל האוניברסיטאות, מנהלי בתי חולים, מנכ"לים מחברות הייטק בתחום הבינה המלאכותית - בהן מיקרוסופט, גוגל, צ'ק פוינט ומובילאיי - שישתתפו בפאנלים ויעבירו הרצאות בנושא.
את הוועידה ינחו בני הזוג יעל בר זהר וגיא זו-ארץ. בין המשתתפים האלוף במיל' יוחנן לוקר, יו"ר דירקטוריון שירותי בריאות כללית; פרופ' יובל אבנשטיין מהמחלקה לכימיה פיזיקלית והנדסה ביורפואית באוניברסיטת ת"א; והפרופ' רן בליצר, סמנכ״ל וראש מערך החדשנות בשירותי בריאות כללית.
את אחד המושבים יפתח פרופ' יוסי מטיאס, סגן נשיא גוגל העולמית ומנכ״ל מרכז המחקר והפיתוח של גוגל בישראל, בהרצאה על מהפכת הבינה המלאכותית בבריאות ורפואה, ורב שיח שיעסוק בחלקה של גוגל במהפכת הבינה המלאכותית בהנחייתו של ברק רגב מנכ"ל גוגל ישראל, בו יטלו חלק ד"ר עדי אהרון גילת - ראש תחום אסטרטגיה במעבדת החדשנות של גוגל ,איילת בנימיני, מהנדסת מובילה, מחקר גוגל, לשעבר בגוגל לקלינאים מובילים, ד"ר מאיה לבנטר רוברטס - מומחית קלינית בכירה ומנהלת אתר בריאות, גוגל תל אביב.
פאנל נוסף בהשתתפות גיל שויד – מייסד שותף ומנכ"ל צ'ק פוינט, פרופ' אמנון שעשוע - נשיא ומנכ"ל חברת מובילאיי ופרופ' יונינה אלדר – המחלקה למדעי המחשב ומתמטיקה שימושית, מכון ויצמן יעמוד בסימן העתיד שמעבר לאופק: לאן באמת נוכל להגיע ב-2025?
2 צפייה בגלריה
יוסי ערבליך ועידה למענכם
יוסי ערבליך ועידה למענכם
פרופ' יוסף פרס, גיל שויד, יוסי ערבליך וד"ר גדי נוימן
במושב שיעסוק בהגדרה מחדש של שירותי הבריאות בעזרת כוחה של הבינה המלאכותית, תוצג הדגמה חיה של פעולת הבינה המלאכותית בתחומי הרפואה. את המושב יוביל ד"ר גדי נוימן, סגן נשיא "למענכם", שרק לאחרונה מונה ליו"ר ועדת המחקר והפיתוח.
הכנס יתקיים בברכת נשיא המדינה יצחק הרצוג ונשיא מכון ויצמן פרופ' אלון חן, ובחסות אגודת הידידים של הארגון בראשות הפילנטרופ בני שטיינמץ.
"למענכם" הוא ארגון ללא מטרות רווח אשר ייסד הרב יוסי ערבליך בשנת 2017, במטרה להעניק ייעוץ והכוונה רפואית מקצועית לכל אדם, ללא הבדל דת, גזע ומגדר בשעת הצורך וברגעים הקשים.
לדברי ערבליך, "הבינה המלאכותית התגלתה ככלי רב עוצמה, שחולל מהפכה בתעשיות שונות, הרפואה אינה יוצאת דופן. אנו עומדים בפתחו של עידן חדש, שבו ל-AI יש פוטנציאל לשפר את הטיפול בחולים, לשפר את דיוק האבחון, לזרז גילוי תרופות ולהעצים אנשי מקצוע בתחום הבריאות בתהליכי קבלת ההחלטות שלהם. המטרה של הוועידה היא לחבר בין הרופאים לחברות המפתחות במטרה לבחון סוגיות שעולות".
נשיא "למענכם", מנהל בית החולים 'שניידר' לשעבר, פרופ' יוסף פרס: "השילוב של בינה מלאכותית ברפואה מאפשר למנף כמויות עצומות של נתונים ולחלץ תובנות משמעותיות, שלא ניתן היה להעלות על הדעת בעבר. לפתח דפוסים נסתרים, לחזות תוצאות מחלה ולהתאים אישית תוכניות טיפול, המותאמות לצרכים הייחודיים של כל מטופל. עם זאת, כאשר יוצאים למסע כזה, חייבים לשמור על השיקולים האתיים המרביים, תוך שקיפות, אחריות ופיקוח אנושי. מטרת הוועידה היא להתבונן יחד במטרה למצוא דרכים כיצד לשלב בין הדברים".