עתיד התחבורה הציבורית הוא שיתופי, מהיר ומתקדם. עם הכניסה לשנת 2021, מסתובבים בתל אביב, חיפה וירושלים מאות מיניבוסים שמהווים חלק משירותי תחבורה ציבורית שיתופית וחדשנית, אשר עומדת לשנות את פני התחבורה הציבורית בישראל. כבר היום, מדובר על אחד מהפרויקטים הגדולים בעולם בתחום, ששם את ישראל כמובילת החדשנות בכל הנוגע לתחבורה עירונית חכמה.
1 צפייה בגלריה
(צילום: תומר פדר)
אגד השיקה את שירות "אגד תיקתק" בחיפה לפני שנה על בסיס אפליקציה שפותחה באגד, בשיתוף משרד התחבורה ועם טכנולוגיה של חברת Moovit. בספטמבר האחרון התרחב השירות של "אגד תיקתק" לעיר הבירה ירושלים, הפעם עם טכנולוגיה של חברת Via.
השירות החדשני, המבוסס על טכנולוגיות כחול-לבן, מאפשר לנוסעים לנוע ברחבי העיר במיניבוסים חדשים, מהירים ומפנקים, עם מספר נוסעים מופחת ועל פי הנחיות משרד הבריאות. מדובר על שלב נוסף בדרך לניסוי אוטובוסים אוטונומיים, שמהווים את העתיד של התחבורה הציבורית בעולם.

אגד לוקחת חלק במהפכת התחבורה הציבורית ומתכננת לייצא את הטכנולוגיה לאירופה

שירות 'אגד תיקתק' הוא שיתוף הפעולה הנוכחי של אגד עם משרד התחבורה, כחלק ממהפכת התחבורה הציבורית הכוללת שירותי נסיעה ברכבות קלות, אוטובוסים ותחבורה חכמה לנסיעות בתוך המטרופולינים ולשיפור שירותי הנסיעות "מדלת אל דלת" (פתרונות Last Mile"" או Door to door"" הם מושגים בעולם התחבורה החכמה המשקפים את הצורך לספק שירותי תחבורה ציבורית שיתופית עד בית הנוסע ומקום עבודתו, ולפתור בכך בעיה ידועה של זמן הגעה ארוך מהבית/מקום העבודה עד תחנת הרכבת/האוטובוס המאריכים את זמן הנסיעה הכולל וגורמים לנוסעים רבים לוותר על שירותי התחבורה הציבורית ולנסוע ברכב פרטי). הצלחת הפרויקט תאפשר לאגד לשלב את הטכנולוגיות גם בפעילותה בהולנד ובמדינות אחרות באירופה, ובכך תייצא אגד טכנולוגיות ישראליות לחו"ל. עוד בתכנון לעתיד הקרוב: הזמנת כרטיסים לאילת דרך האפליקציה באוטובוסים משודרגים שישפרו את חוויית הנסיעה של התיירים לעיר הדרומית.
אז איך מורידים נרשמים ומשתמשים בשירות שיהפוך את הרכב הפרטי למיותר בנסיעות העירוניות?

מורידים, ממלאים פרטים - ואתם מוכנים לצאת לדרך!

ההצטרפות קלה ופשוטה – כל מה שצריך לעשות הוא להוריד את אפליקציית אגד בחנויות האפליקציות, לבחור תיקתק, למלא פרטים אישיים, לפתוח חשבון ואתם בפנים. הכל כמובן מאובטח ומפוקח כמו שניתן לצפות מענקית התחבורה אגד.
לאחר כל נסיעה ניתן לדרג את חוויית הנסיעה ואת הנהג דרך אפליקציית אגד, על מנת לשפר ולייעל את השירות בעתיד.

מגיעים לנקודת היעד במהירות באמצעות אלגוריתם מתקדם

הזמנת הנסיעה נעשית בלחיצת כפתור באפליקציית אגד. לאחר שהזמנתם את הנסיעה, אפליקציית אגד מזהה את המיקום שלכם ואת תחנת האוטובוס הקרובה ביותר בתור נקודת איסוף, ממנה הנסיעה ליעד תהיה הקצרה והיעילה ביותר. על מסך אפליקציית אגד ניתן לראות את המספר הסידורי של המיניבוס, מיקומו בזמן אמת, וזמן ההגעה ליעד הכל במטרה להפוך את חוויית השימוש לנוחה וידידותית.
מערכת "אגד תיקתק" עוקבת בזמן אמת אחרי מצב התנועה וגם מתעדכנת באירועים מיוחדים ועומסי תנועה - על מנת לקבוע את המסלול המיטבי והמהיר ביותר בדרך ליעד.

שירות טכנולוגי מתקדם ב'אגד תיקתק' ירושלים - הזמנה עתידית למועד שמתאים לכם

ב"אגד תיקתק" יודעים שהזמן שלכם יקר, ולכן שואפים לאפשר לכם לנצל אותו בצורה מיטבית. לכן, השירות הטכנולוגי החדשני של 'תיקתק' בירושלים מאפשר לנוסעים להזמין נסיעה מראש ולהגיע ליעד בזמן שמתאים להם.
עבור כל מי שמגיע לפגישה בירושלים, נוסע לעבודה או יש לו תור לשעה מוגדרת מראש, תיקתק הוא הפתרון המושלם. כל מה שצריך לעשות הוא להיכנס לאפליקציית אגד, להגדיר את נקודת המוצא ונקודת היעד, השעה המיועדת - ואתם מסודרים.
אפליקציית אגד תשלח את נקודת האיסוף והמועד המשוער של הגעת התיקתק, ובנוסף תקבלו התראה על הגעת הנסיעה מספר דקות לפני כן.

משאירים את הרכב הפרטי בבית, ומקבלים שירות הסעה במחירי תחבורה ציבורית

במקום להוציא את הרכב הפרטי לפגישות ובילויים ברחבי העיר, לחפש חנייה ולשלם סכומים יקרים על חניונים, ניתן כעת להשאיר אותו בבית וליהנות משירות אינטימי, במחיר אטרקטיבי
הנסיעה ב"אגד תיקתק" נעה בין 10 ₪ ל-15 ₪ בהתאם לשעות העומס. המערכת מציגה את מחיר הנסיעה בעת הזמנת הרכב, לפני אישור ההזמנה.
אזרחים ותיקים נהנים מהנחה בגובה של 50% מעלות הנסיעה, וניתן לרכוש כרטיסיות של 10 נסיעות במחיר קבוע, ללא תלות בעומס ובכל שעות הפעילות. בכל רגע נתון אפשר לצפות ביתרת הנסיעות שנותרו לכם בכרטיסיה ואת היסטוריית הנסיעות שלכם.
בפעם הבאה שהירושלמים או החיפאים, או העובדים והתיירים המבקרים בערים אלו, ירצו להגיע למוקדי התעסוקה, התיירות, הקניות, הבילוי והתרבות בעיר, הם יוכלו להזמין "אגד תיקתק" ולהגיע ליעד במהירות ובנוחות, בלי להזיז את הרכב, להיתקע בפקקים ולחפש חנייה.
השירות החדש, אשר צפוי להתרחב לערים נוספות בעתיד, צפוי לשנות את פני התחבורה בישראל, ולקדם את התחום לעידן חדש ושיתופי.


פורסם לראשונה: 11:05, 24.02.21