מחירי הדירות בישראל מרקיעים בעשור האחרון, וזוגות צעירים רבים מוצאים את עצמם ללא יכולת לעמוד בסכומים האדירים הנחוצים כיום לקניית דירת מגורים. וזה לא קורה רק אצלם, גם בקרב משפרי הדיור קיים קושי ממשי לעבור לדירות גדולות יותר עם התרחבות המשפחה, וכך מוצאים את עצמם ישראלים רבים ללא פתרונות דיור למצבם.
עכשיו דמיינו לכם מציאות הפוכה לחלוטין, מציאות חיובית בה מישהו החליט לדאוג לכם ולהעניק לכם את המתנה הגדולה ביותר של חייכם: השבחת שווי הדירה שלכם ללא השקעה של אגורה מצידכם. נשמע דמיוני, נכון? אז זהו שלא. מדובר על מציאות ממשית המתרחשת יום- יום בישראל וקוראים לה התחדשות עירונית במסלולי תמ"א 38 או פינוי בינוי. בשנים האחרונות מתחוללת מהפכה של ממש בענף נדל"ן זה כאשר חברות הבנייה והיזמות הגדולות בישראל החלו להפנים כי ההתחדשות העירונית הופכת מטרנד נדל"ני למציאות מתבקשת לאור התמעטות עתודות הקרקע במרכז הארץ. חברות אלו בוחרות אפוא להתמקד בפרויקטים גדולים ומורכבים, כאלו המבטאים יותר מכל את עוצמתן הביצועית והפיננסית לעומת יזמי התמ"א הקטנים הפועלים בהמוניהם בשוק. כך מקבלים הדיירים את היתרונות הגדולים הטמונים בעבודה מול החברות הגדולות והחזקות בשוק הבנייה הישראלי.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
אחד השחקנים הגדולים היא זרוע הנדל"ן והמגורים של קבוצת שפיר, אשר יוזמת ובונה אלפי יחידות דיור באזורים שונים ברחבי הארץ כבר עשרות שנים. החברה מאגדת תחתיה את תחום הבנייה למגורים, מרכזים מסחריים ובנוסף פועלת להקמת פרויקטים הקשורים בהתחדשות עירונית ופינוי בינוי. כל הפרויקטים מבוצעים באופן המקצועי תוך הקפדה מלאה על הפרטים ובאיכות הגבוהה ביותר, משלב התכנון והבניה ועד למסירת המפתח. הודות לעובדה כי שפיר מגורים מתפקדת כיזמית ומבצעת תחת קורת גג אחת יש ביכולתה של החברה לבנות כל פרויקט, מורכב, יקר וגדול ככל שיהיה, תוך עמידה בלוחות זמנים ובנייה באיכות הבלתי מתפשרת, סימן ההיכר של שפיר לאורך השנים.
בחברה מאמינים כי לכל אדם ישנה זכות לדיור הולם, וכי תהליכי התחדשות עירונית הם העתיד של הבנייה העירונית ואחד המפתחות לפתרון מצוקת הקרקעות והדיור בישראל. "כל פרויקט שאנו מובילים נועד לשפר ולהשביח את סביבת המגורים, תוך מתן הפתרונות הזמניים הטובים והמתאימים ביותר לכל דייר ודיירת", אומר גד גרשון, סמנכ"ל ייזום בשפיר. "לקבוצת שפיר יש יכולות מימון גבוהות, והפרויקטים בהובלתה נהנים מליווי בנקאי שוטף של הבנקים הגדולים. אנו מעסיקים צוות מקצועי מהשורה הראשונה המונה מהנדסים, מנהלי עבודה, אנשי שירות, כלכלנים, עורכי דין ואנשי שיווק, אשר מהווים חלק אורגני מפעילות החברה. כמו כן, וזהו דבר חיוני בהתחדשות עירונית יש לנו קשר טוב עם הרשויות בהם אנו מקדמים פרויקטים, והבנה עמוקה של התהליכים התכנוניים, המשפטיים והבירוקרטיים המתחייבים מכל פרויקט כך שניתן יהיה לקדם כל פרויקט במהירות המקסימלית."
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
כמה פרויקטים אתם מקדמים כיום?
"שפיר מגורים מקדמת נכון להיום 15 פרויקטים במסלולי התחדשות עירונית. אחד מהם מצוי בתהליך מתקדם לאישור תב"ע בותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור) ושניים נוספים יכנסו בקרוב לדיונים בוועדות מקומיות."
מהן החוזקות שהופכות את שפיר מגורים לשחקן דומיננטי בענף ההתחדשות העירונית?
מעבר לעובדה המהותית שהחברה משמשת בפרויקטים כיזמית ומבצעת כאחד היא נהנית מהגב הפיננסי של קבוצת האם שפיר הנדסה. איתנות זו חשובה במיוחד בענף ההתחדשות העירונית המאופיין בחוסר וודאות תכנונית וביצועית בשטח אשר דורשת יכולת כלכלית משמעותית. כמו כן, אנו נהנים מניסיון ביצועי רב שנים המעניק לנו את היכולת לבנות ולחדש פרויקטים בהיקפים גדולים גם בתנאים המורכבים ביותר. יכולות אלו מתבטאות בין היתר בסינרגיה שמתקיימת בין תחומי העיסוק של החברה כך שאגף התעשיות של הקבוצה לוקח חלק באספקת הבטון וחומר המחצבה לאתרים השונים. חוזקות נוספות נוגעות לצוות המקצועי המובחר שלנו וכמובן למערך שירות הלקוחות."
הזכרת את שירות הלקוחות שלכם, במה הוא מתאפיין?
"בכך שהדיירים מבחינתנו הם שותפים בפרויקט לכל דבר. לכן חרטנו על דגלנו לפעול בתחום ההתחדשות העירונית בשקיפות מלאה ושיתוף פעולה הדוק עם הדיירים. הקמנו מחלקה מקצועית שעוסקת כל כולה בטיפול מול הדיירים, שמורכבים מאוכלוסיות מגוונות עם צרכים שונים. בשל כך אנחנו ערוכים לטפל בכל בעיה, ומקיימים התייחסות מיוחדת לאוכלוסייה מבוגרת או בעלי מוגבלויות."
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
פרויקטים של התחדשות עירונית מלווים לא אחת בחשש מצד הדיירים, עד כמה הם יכולים להיות רגועים כשההגה בידיים שלכם?
"הדיירים ישנים אצלנו בשקט שכן הם יודעים שיש להם כתובת אחת מחתימת ההסכם ועד מסירת הדירה. כך גם היציאה, ככל שנדרשת כזו, לדירה שכורה בזמן הבנייה, יכולה להיות רגועה הרבה יותר. בנוסף, אנו מתנהלים מול הדיירים במערכת הדיגיטלית גט סטטוס שדרכה הם מקבלים עדכונים שוטפים ישירות למייל ולנייד. המשמעות היא שבכל רגע נתון הם יכולים לקבל לידיהם את הססטוס העדכני ביותר של הפרויקט."
"בסופו של יום ההתחדשות העירונית חייבת להיות מבוססת על יחסי אמון מאוד גדולים בין החברה היזמית לבין הדיירים", אומר גד. "אנו הורסים לאדם את דירת המגורים הנוסטלגית בה הוא גר רוב חייו ושם בנה את עצמו וגידל את ילדיו ומביאים אותו בסוף הדרך לא רק לבית יפה יותר אלא לעיתים לשכונה חדשה לגמרי עם שירותים נלווים שלא היו בה לפני כן. זהו שינוי דרמטי ואף מרגש מאוד בחייהם של אנשים ואנו שמחים על הזכות שנפלה בחלקנו."
מהו החזון שלכם לעתיד?
"להוביל את ענף ההתחדשות העירונית בישראל תוך התמקדות ביצירת שכונות איכותיות חדשות ויצירת קהילות, והכל תוך הבאת ערך מוסף וחדשנות לדיירי הפרויקט. בסופו של יום המטרה שלנו היא לא רק לבנות דירות, את זה אנחנו עושים כידוע למעלה מ-50 שנה – המטרה שלנו היא לייצר קהילות מגורים איכותיות וחוויית מגורים מתקדמת ומודרנית עבור הדיירים בפרויקטים שלנו."

פורסם לראשונה: 12:23, 01.02.21