ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון לפעול להדחת ח"כ יפעת שאשא ביטון מתפקידה כיו"ר ועדת הקורונה בכנסת. לדברי בכיר בליכוד, "לא ניתן להמשיך ולעבוד כך". לקראת כינוס הוועדה הודיעה הערב כי אין נתונים המצדיקים סגר.
שאשא ביטון אמרה בתגובה לאיום: "אני חברה בקואליציה ומכבדת את החלטות הממשלה. חלק מרכזי מעבודת הכנסת הוא לבקר את עבודת הממשלה ואם יש טעויות - צריך לתקן".
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אלכס קולומויסקי)
היא הוסיפה: "תפקידי הוא לבחון את הדרך הנכונה ביותר להיאבק בנגיף, לשמור על בריאותם הנפשית והפיזית של האזרחים ולהציל את פרנסתם של רבבות עובדות ועובדים. באתי למטרה אחת - לשרת את עם ישראל. אם איאלץ לשלם בעבור זה מחיר אישי - אקבל את זה באהבה".
יש לציין כי הליך ההדחה צריך לעבור דרך ועדת הכנסת, בראשות יו"ר סיעת כחול לבן ח"כ איתן גינזבורג, ולגבש עבורו רוב. לפי שעה, הוועדה טרם קיבלה פנייה שכזו מהליכוד. בשבוע שעבר ספגה שאשא ביטון אש כשהתייצבה נגד נתניהו ונגד שר הבריאות יולי אדלשטיין בתמיכה בהשארת חדרי הכושר והבריכות פתוחים.
ח"כ גדעון סער צייץ: "האיומים על ח"כ שאשא-ביטון מיותרים. היא אינה שואלת את השאלות לבדה. יש ויכוח עקרוני וחשוב האם נתוני התחלואה מצדיקים את החרפת הפגיעה בכלכלה ובפרנסה. ויכוח זה לא יוכרע באיומים. יש להציג נתונים, ככל שיש כאלה, ולשכנע את הכנסת ואת הציבור. הממשלה מכהנת מכוח אמון הכנסת, ולא להיפך".

הקרב על חדרי הכושר

בתחילת השבוע, נזכיר, החליטה הוועדה בראשות שאשא ביטון לבטל את ההגבלות על סגירת חדרי הכושר והבריכות של הממשלה מהשבוע שעבר. דקות ספורות לאחר ההחלטה, דרש יו"ר הקואליציה מיקי זוהר לכנס את ועדת הכנסת ולהדיח את שאשא-ביטון מראשות הוועדה. "נדיח אותך", אמר לה עם יציאתה מהאולם. "נגמר הסיפור שלך עם הוועדה".
בהמשך הגיש זוהר ליו"ר ועדת הכנסת איתן גינזבורג מכחול לבן בקשה להחליף את שאשא ביטון, אולם בליכוד החליטו לבסוף להשעותה מהתפקיד בלבד.
בריאיון הערב ל"פגוש את העיתונות" התייחסה ח"כ שאשא ביטון להחלטות הממשלה בכל הנוגע למאבק בקורונה: "מחר נדון בהגבלות ונדרוש נתונים. אנחנו רוצים לקבל תמונת מצב כוללת, לדעת אם הצעדים שנדרשים נכונים. אני לא בטוחה שאנחנו נמצאים במצב שמצדיק סגר. צריכים להבין מה הנזק הכלכלי לעומת התועלת הבריאותית בכל צעד".
על חדרי הכושר והבריכות אמרה: "כרגע אין נתונים חדשים. גם בדברי ההסבר של החלטת הממשלה זה נכתב והם יצטרכו להסביר לנו למה - למרות שאין נתונים - הם דורשים לסגור שוב את חדרי הכושר והבריכות. נשמע את כל אנשי המקצוע ונקבל את ההחלטות".
שאשא-ביטון הבהירה כי גם הסגר המוצע בחופי הים צריך לעבור את אישור הוועדה - וקראה לפיתוח "תו סגול" מיוחד למסעדות, שבהן ככל הידוע נדבקו 24 איש עד כה. "החקירות לא מספיק טובות וזה פוגע בהיערכות לחורף", הוסיפה - ואמרה כי לא שוחחה עם נתניהו לאחר העימות עם יו"ר הקואליציה מיקי זוהר.