אחרי סגרים ממושכים שבהם בעיקר עלינו במשקל, הגיע הזמן להתחיל בהכנות לעונת הקיץ. איך מגיעים לקיץ הקרוב עם גוף חטוב ועור רענן? שוחחנו עם ד"ר רונן גלזינגר, מהמנתחים הפלסטיים הבכירים בארץ ומומחה בכירורגיה פלסטית, כדי להכיר את השיטות העדכניות ביותר להצרת היקפים ושיפור מרקם העור, ולהבין מהי הדרך לקבלת טיפול המתאים לצרכים ולרצונות שלנו.
"הבחירה בטיפול בחורף חשובה לא רק בהיבט האסתטי, אלא גם הרפואי", מעיד ד"ר גלזינגר. "בקיץ אני נזהר מטיפול באנשים עם עור שזוף, חשוף לשמש או שעומד להיות חשוף, מכיוון שהטיפול עלול לגרום לבעיות במקום לטפל בהן".
3 צפייה בגלריה
 ד"ר רונן גלזינגר
 ד"ר רונן גלזינגר
ד"ר רונן גלזינגר
(צילום: יח"צ מרפאות גלזינגר)
אם כן, מהם היתרונות והחסרונות של הטיפולים הפופולאריים בעונת החורף?

לכל אחד יש את האזור שמסרב לרדת - הכל על הקפאת שומן והמסת שומן

"אנשים המגיעים להצרת היקפים הם לרוב כאלו שדואגים לבריאות הגוף וחשוב להם המראה שלו", אומר ד"ר גלזינגר. "הם מתאמנים ומטפחים את הגוף, אבל יש אזור אחד או שניים שמסרבים לרדת. נשים באות בעיקר כדי לטפל בבטן, בזרועות ובירכיים חיצוניות ופנימיות, בעוד שגברים מגיעים יותר לבטן תחתונה\מותניים, הידוע בתור אזור ה'צמיגים'".
לדבריו, הגילאים המגיעים להצרת היקפים נעים בין גיל 30 ועד 80 פלוס – "טיפלתי בלקוח שעבר לדיור מוגן ולא רצה להיכנס לשם עם הכרס הקטנה שהוא סוחב איתו", מספר ד"ר גלזינגר. עוד אזור הזוכה לתשומת לב גוברת אצל גברים הוא "שדיים מוגדלים ועודפי עור אצל אנשים שהיו שמנים ורזו או שיש להם נטייה גנטית. היום אפשר לפתור את העניין בלי פתיחה של העור וצלקות מכוערות".

הקפאת שומן - דרך נוחה ובטוחה לטיפול בכמויות קטנות של מצבורי שומן

אחת השיטות הנפוצות להצרת היקפים היא הקפאת שומן. הרעיון שמאחוריה מבוסס על כך שתאי השומן התת-עוריים נוטים להתפרק כשהם נחשפים לקור, בעוד שהרקמות הרגילות לא נפגעות. את התוצאות אפשר לראות בטווח של עשרה שבועות עד 90 ימים לאחר הטיפול.
היתרון המשמעותי בשיטה זו היא שהביצוע שלה נוח ובטוח, מתבצע במרפאה ואינו דורש תקופת החלמה. "מדובר על שני טיפולים של 70 דקות כל אחד, שאינם כואבים ", אומר ד"ר גלזינגר. "ההחלמה פשוטה ואין שום מגבלה בחזרה לחיים הרגילים. התופעה היחידה, לעיתים, היא תחושה מסוימת של אי נוחות באזור לכמה ימים".
החסרונות של השיטה הם שהטיפול לא מתאים לכמויות גדולות של שומן ולא מטפל בעודפי עור. "כלומר, למי שיש עודפי עור מירידה במשקל, או שמדובר באזור עם עור פחות אלסטי כמו זרועות, ירכיים פנימיות וצוואר - הטיפול בהקפאה פחות מתאים", מעיד ד"ר גלזינגר. "במקרים האלו, אם נוציא שומן והעור לא יימתח כמו שצריך לאחר מכן, נקבל מראה אסתטי עוד פחות יפה מנקודת ההתחלה".
3 צפייה בגלריה
הדמיה
הדמיה
הדמיה
(צילום: shutterstock)
במרפאות שלו, ד"ר גלזינגר משתמש במכשיר בשם CoolTech, "אחד משני מכשירים המאושרים לשימוש רפואי על ידי משרד הבריאות. יש מכשירים נוספים בשוק שאינם מאושרים כמכשירים רפואיים, ונמצאים בשימוש אצל הקוסמטיקאיות".

המסת שומן בגלי רדיו - טיפול בעודפי שומן לצד חידוש ומתיחה של העור

עבור אנשים עם כמויות שומן גדולות יותר, בעלי עודפי עור או במיקומים בעייתיים, "הטיפול הנפוץ הוא המסת שומן, שהיא ניתוח זעיר-פולשני של שאיבת שומן הנעזרת בגלי רדיו", אומר ד"ר גלזינגר.
במהלך הטיפול, הנקרא Bodytite, גלי הרדיו ממיסים את תאי השומן באזור המטופל, מה שמאפשר שאיבה קלה יותר ופחות שטפי דם ואי סדירות בעור. "מדובר בניתוח לכל דבר אך עם חתך קטן בלבד, תהליך ההחלמה ממנו הרבה יותר מהיר וקל מניתוח שאיבה מסורתי", אומר ד"ר גלזינגר. החום 'סוגר' את כלי הדם ולכן הפגיעה בכלי דם מינימלית (כמעט ללא דימום) ונוצרים פחות שטפי דם בהשוואה לכל פעולת שאיבה אחרת.
בנוסף להמסת תאי השומן, החום פוגע גם בסיבי הקולגן שמתחת לפני העור, מה שגורם להתחדשות של הסיבים וכתוצאה מכך לחידוש ומתיחה של העור. "זו הסיבה לכך שמשתמשים בשיטה זו במקומות בהם העור לא אלסטי כמו זרועות או ירכיים פנימיות", מסביר ד"ר גלזינגר. ההחלמה לוקחת 3-4 ימים עד חזרה לשגרה מתונה, וכשבוע עד החזרה לפעילות מאומצת יותר. את התוצאה אפשר לראות כשלושה שבועות לאחר הטיפול, כשהתוצאה הסופית מתקבלת לאחר כחצי שנה.

שיפור מרקם העור - הכירו את מכשיר ה-Tixel המתקדם והחומצה ההיאלרונית סקינבוסטרס

רבים מאיתנו מתמודדים בגיל מסוים עם פיגמנטציה ומראה עור מקומט, יבש ועייף, בעיקר באזור הפנים הצוואר והדקולטה.
ה-Tixel הוא אחד המכשירים המתקדמים בשוק "העובד על יצירת חום ומגע בעור מבחוץ, עם ראש המגיע ל-400 מעלות צלזיוס", מסביר ד"ר גלזינגר. "הרופא המטפל יכול לשלוט בזמן המגע ובעומק החדירה בעור, בהתאם לסוג השימוש והצורך".
Tixel מייצר תעלות זעירות בשכבת העור החיצונית לצורך החדרת תרופות וחומרים פעילים. "ה-Tixel יוצר תעלות בעור, כך שהעור 'שותה' את החומרים פנימה במהירות וביעילות", מעיד ד"ר גלזינגר. הטיפול מבוצע במרפאה ודורש מהמטופל למרוח קרם מתאים על האזור למשך כ-24 שעות לפחות לאחר הטיפול. "מדובר בטיפול שמציק באופן מינימלי, משום שמשך הזמן בו ראש המכשיר (החודים) נוגע בעור הוא אלפיות שניה בלבד ובנוסף ניתן אף להשתמש בחומר מאלחש להקלת תחושת המטופל. בזכות סיבות אלה, חוץ מתחושת צריבה קלה בעור, ניתן לחזור לחיים רגילים תוך יום-יומיים, ללא אדמומיות".
עוד שימוש ב-Tixel הוא הצערת העור וטיפול בעור נפול באמצעות יצירת כוויות קטנטנות בעור, שההחלמה שלהן מצעירה ומחדשת את העור. "ההבדל הוא בהגדרת עוצמה חזקה יותר של המכשיר מבחינת משך זמן ועומק חדירה", אומר ד"ר גלזינגר. "ההחלמה יכולה לקחת מספר ימים, בהם יכול להתפתח קילוף בעור". טכניקת טיפול זו מספקת תוצאות טובות מאוד גם בטיפול בצלקות אקנה וצלקות אחרי ניתוח.
3 צפייה בגלריה
(צילום: Cocoon Medical)
יתרון נוסף בטיפול לשיפור מרקם העור הוא האפשרות לשלב בין ה-Tixel לטיפולים נוספים. "למעשה, אנחנו רואים ששילובים מביאים לתוצאות טובות יותר". אומר ד"ר גלזינגר. אחד השילובים הנפוצים והיעילים הוא חומצה היאלרונית מסוג רסטילן סקינבוסטרס, אותה מחדירים בדקירות קטנטנות אל מתחת לפני העור. היתרון של רסטילן סקינבוסטרס הוא חידוש העור על ידי החדרת לחות סופחת מים, אך ללא תוספת נפח. "רסטילן סקינבוסטרס מעשיר את העור מטפל בקימטוטים ונותן לו מראה חיוני יותר ופחות יבש", אומר ד"ר גלזינגר. הטיפול אורך כ-15 דקות, פעם בחודש במשך חודשיים שלושה לאחר מכן טיפול תחזוקה כל 6-8 חודשים.

הדרך לטיפול מוצלח - ייעוץ מקצועי ובחירת רופא עם כלים מגוונים

לכל רופא יש מכשירים וטיפולים שונים המיועדים לאותן תופעות, כגון הפחתת שומן או טיפול במרקם העור. "ככל שלבעל המקצוע יש מגוון רחב יותר של מכשירים וטיפולים, כך יהיה ניתן לבנות את תכנית הטיפולים המתאימה ביותר ולהביא לתוצאות מיטביות", אומר ד"ר גלזינגר. "את הקפאת השומן, למשל, יכול לעשות כל רופא משום שהוא לא דורש מיומנות כירורגית, אבל שאיבה מבוצעת על ידי כירורג פלסטי, כך שעדיף לבוא מראש לבעל מקצוע שיש לו את האופציה ליישם את שתי השיטות, ואז הוא יכול לבחור את הדרך הנכונה ביותר עבורכם. בכל מקרה שלא יהיה, חשוב מאוד לקבל חוות דעת מקצועית ממומחה לכירורגיה פלסטית מנוסה לפני תחילת טיפול".
אבחון מקצועי כולל גם הבנה כי המטופל אינו מתאים לטיפולים מסוימים. "למשל, יש מי שהטיפולים עם Tixel לא מתאימים לו, כמו נשים בהיריון או מניקות, אנשים עם גידולים סרטניים של העור או מי שנוטה לצלקות בולטות (היפרטרופיות או קלואיד), משום שהטיפול יכול ליצור עוד צלקות במקום לשפר את מראה העור", מסביר ד"ר גלזינגר. "יש גם אנשים עם מחלות קולגן המתבטאות העור, כך שאנחנו לא יכולים להסתמך על זה שהקולגן יתחדש. ישנם גם מצבים בהם העור של המטופל מאוד מקומט ופגוע, מה שמצריך טיפול דרסטי יותר מה-Tixel".
השוק כולל מגוון סוגי מכשירים הנמצאים אצל טווח רחב של בעלי מקצוע, "אך שככל שהם יעילים יותר הם גם מסוכנים יותר", מזהיר ד"ר גלזינגר. "הם יכולים לגרום לכוויות אם מטפלים באנשים הלא נכונים או שהמטפל אינו מיומן, ולכן יש להיזהר ולבחור היטב בבעל המקצוע שאתם מפקידים בידיו את הגוף שלכם".