לפיד ונשיא לבנון אישרו את ההסכם, שיובא מחר לממשלה

ישראל ולבנון הודיעו הבוקר רשמית כי הן מאשרות את הטיוטה הסופית שהעבירה ארצות הברית להסכם הגבול הימי עם ישראל. תחילה הודיע נשיא לבנון מישל עאון על אישור הטיוטה וציין כי מדובר בהסכם טוב לארצו. לדברי עאון, "הנוסח שומר על זכויותיה של לבנון על משאבי הטבע שלה, וכל זה בתזמון חשוב עבור הלבנונים". בנוסף, בכירים לבנונים אמרו כי ארגון חיזבאללה הודיע שלא יתנגד להסכם.
אחרי האישור הלבנוני, גם ראש הממשלה יאיר לפיד הודיע על אישור ההסכם. "מדובר בהישג היסטורי שיחזק את ביטחון ישראל, יכניס מיליארדים לכלכלת ישראל ויבטיח את היציבות בגבול הצפון", אמר לפיד. מחר יידון ההסכם בקבינט ויעלה להצבעה בממשלה. לפי ההערכה, ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט לא ישתמש בזכות הווטו שלו למנוע הצבעה על ההסכם. שרת הפנים איילת שקד הודיעה כי אם אישור ההסכם עם לבנון לא יובא לאישור הכנסת אלא רק יונח לעיונה, היא תצביע בממשלה נגדו. מיד לאחר האישור בממשלה יונח ההסכם על שולחן הכנסת לדיון ציבורי, הליך שנמשך שבועיים. לא יידרש אישור של הכנסת ולפי לוחות הזמנים, אם אכן ההסכם יונח מחר הליך האישור יסתיים לפני הבחירות.
ההסכם מסדיר את הגבול הימי שישראל קבעה, שעובר ממערב לראש הנקרה ולאורך 5 ק"מ עם רצועת מצופים שפרסה בעבר. מאגר הגז קאנא - שרובו במים הכלכליים של לבנון ומקצתו במים הכלכליים של ישראל - יהיה כולו של לבנון, אך ישראל תקבל ממנו תמלוגים. במערכת הביטחון אמרו שההסכם יביא ליציבות באזור, ושהוא עונה לכל דרישותיה הביטחוניות של ישראל - כשמנגד באופוזיציה טוענים שנעשו ויתורים גדולים מדי ללבנון.
לקריאה נוספת

סיפורי היום

לוחם צה"ל נהרג היום בפיגוע לאחר שבזמן שצה"ל אבטח צעדת סוכות בהשתתפות אלפי בני אדם בשטח C, הגיע מחבל ברכב וירה מטווח קצר מנשק אוטומטי לעבר עמדה צבאית.
אבי הנער שנרצח בג'סר א-זרקא: "שמעתי ירי, הגעתי ומצאתי אותו על הקרקע".
פוטין ממשיך במתקפת טילים מאסיבית על ערים ברחבי אוקראינה: בקייב שוב התחבאו בתחנות המטרו, בלבוב תושבים נקראו לשמור מים בגלל פגיעה בתחנות כוח – ובעיר ויניציה התפוצצו מל"טים איראניים מתאבדים.
קצין בצבא תאילנד ירה לעבר ישראלי, שטוען: "ניהל רומן עם אשתי".
3 מטיילים ישראלים חולצו מלב ההרים אחרי סופה בנפאל: "שמרו על תושייה".

מה צפוי מחר

הקבינט ידון מחר בהסכם הגבול הימי עם לבנון ומייד לאחר מכן תתכנס הממשלה להצביע על אישורו.
המקטע באיילון דרום במחלף השלום ייחסם שוב מחר מהשעה 22:00 בערב ועד לחמישי ב-05:00 לפנות בוקר בשל בדיקות לניטור הקרקע - כחודש לאחר שנפער במקום בולען.

התחזית

מחר מזג האוויר יהיה ללא שינוי, אך מיום חמישי יורגש שינוי משמעותי - יהיה מעונן חלקית עם סיכוי לגשם מקומי בעיקר בחוף, לאורך כל סוף השבוע, לצד ירידה בטמפרטורות. נכון לעכשיו יש סימנים לגשם משמעותי שילווה ברעמים וברקים ביום ראשון, החל מהחלק השני של היום ואף בחלק מיום שני, אך זה נתון לשינוי.

מה חיפשו היום בגוגל?

הגבעטרון. מעולם לא התעניינו כל כך בחבורת הזמר הצפונית כפי שמתעניינים בה בימים האחרונים. לאחר שפורסם כי הגבעטרון לא תגיע להצביע בבחירות בישראל ב-1 בנובמבר עקב הופעה בשיט בגרמניה היו מי שבאו בטענות בנושא. "במהלך החג פנו אלינו רבים מאוהדינו הוותיקים והביעו אכזבה מכך שכסמל ישראלי וזוכי פרס ישראל לא נהיה נוכחים בישראל ביום הבחירות" - נכתב בעמוד הפייסבוק של חבורת הזמר (יש להם עמוד פייסבוק). "החלטנו להקדים ביום את סיום הופעות הגבעטרון בשיט ולאפשר בכך את חזרתנו לארץ במהלך יום הבחירות כדי שנוכל לממש את חובתנו הדמוקרטית".

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

מערכת Crash Detection של אייפון 14 נועדה להציל משתמשים שהיו מעורבים בתאונות קשות, אבל לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל היא מזעיקה צוותי חירום גם כאשר משתמשים עולים עם המכשיר לרכבת הרים.
המונה טועם מצא אוכל תימני זול וטעים.
נוסעים מתלוננים כי לופטהנזה אוסרת על שימוש באיירטאג.
מחקר בדק מה דובים אוהבים לאכול, התוצאות מפתיעות.
ולראשונה בעונה: מאות עגורים נחתו באגמון החולה.