עולם הקניות ברשת עבר תהליך צמיחה מואץ בשנתיים האחרונות, על רקע משבר הקורונה שהוביל הרבה מאתנו לרכוש כמעט הכל מהאינטרנט, כולל מזון. עוד לפני הסגרים והמגבלות, הישראלים היו פתוחים לקניות מזון מהאינטרנט, אך המוצרים הפופולאריים היו בעיקר מוצרים יבשים. היום, לעומת זאת, הצרכנים הישראלים התרגלו לקנות ברשת גם מוצרים טריים כמו ירקות ופירות, מוצרי חלב, פסטות מצוננות ואפילו לחמים.
עבור מי שכבר הבין ואימץ את היתרונות של קניית מזון באינטרנט, יהיה קשה לחזור אחורה למסעות בין חנויות שונות ולחיפוש אחרי האבוקדו המושלם בכל העיר. יותר ויותר ישראלים מעבירים את רכישת המוצרים הטריים לרשת.
על רקע השקת אתר 'תנובה מרקט', המציע ירקות ופירות ישירות מהחקלאים, מוצרי חלב, לחמי בוטיק טריים, פסטות מצוננות, מיצים ועוד, אספנו מספר נקודות חשובות בדרך לקנייה מוצלחת:
1. הדילמה הגדולה בקניית מזון ברשת - איך מוודאים שיגיעו אלינו מוצרים טריים?
מצד אחד, התרגלנו בשנתיים האחרונות לנוחות של הזמנה מהבית וקבלת המוצרים במשלוח עד הבית. מצד שני, אף אחד מאיתנו לא רוצה להתפשר על איכות וטריות מוצרי המזון שאנחנו אוכלים. לכן, חשוב להזמין את מוצרי המזון שלכם מאתר שעושה את המקסימום בכל הנוגע לטריות.
אתר 'תנובה מרקט', למשל, הפועל בשיתוף חברת 'שוקבוק' המתמחה באספקת מוצרי מזון טריים, מיישם שיטה ייחודית המבטיחה איכות וטריות ללא פשרות: בכל יום, החקלאים המופיעים באתר מקבלים את ההזמנות לאותו יום, ואורזים את התוצרים הטריים לאיסוף ביום שלמחרת. במאפיית הבוטיק 'לחם בטחנה' מתקבל עדכון בזמן אמת והלחמים נאפים במקום. צעדים שכאלו מבטיחים טריות מקסימלית בכל הזמנה מחדש.
2. קנייה מוצלחת באינטרנט נמדדת בשירות ושקיפות - ולא רק במחיר
ברוב המקרים, השאיפה של הצרכן היא למצוא את המחיר הזול ביותר על המוצר שהוא מחפש. אך כאשר מדובר על קנייה של מוצרי מזון, ובמיוחד כשמדובר במוצרי מזון טריים כמו ירקות ופירות, חשוב לא פחות לוודא שאנחנו מקבלים שירות מעולה ושקיפות מרבית. בעידן הנוכחי, חשוב לנו לדעת שאנחנו תומכים בחקלאים מקומיים ולהבין מהיכן הגיע המזון שלנו, בנוסף למחיר משתלם.
לכן, מצורף לכל אריזת פירות או ירקות באתר 'תנובה מרקט' שם החקלאי והמשק ממנו הם הגיעו. באתר ניתן למצוא גם שתילים של צמחי תבלין ופרחים, יחד עם שמות החברות והמגדלים שגידלו אותם עבורכם.
עוד חלק משירות מעולה הוא ההקשבה והרצון לתת מענה לכל לקוח. ב'תנובה מרקט', למשל, החיוב מתבצע 24 שעות לאחר קבלת ההזמנה, על מנת לאפשר ללקוחות לפנות לנציגי האתר במידה וישנה בעיה עם המשלוח.
1 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
3. חשוב יותר מהכל - הביטחון התזונתי של בני המשפחה
תזונה נכונה ובריאה עבור בני המשפחה היא חלק קריטי בשמירה על הבריאות ומניעת תחלואה. ביטחון תזונתי הוא הגישה הישירה והיומ-יומית של משק הבית למזון בכמות ובאיכות העונים על צרכיו הבסיסיים. כעת, אחרי שהסגרים מאחורינו אך הרגל הקנייה ברשת צפוי להישאר איתנו, נותר לוודא שאנחנו רוכשים מוצרים טריים באופן קבוע ומסודר - כדי לוודא את המשך התזונה הבריאה והמגוונת של המשפחה כולה. ככל שתקבלו את המוצר קרוב יותר לרגע הקטיף\אפייה\הכנה, כך תבטיחו לעצמכם טעם עשיר יותר והרכב תזונתי מיטבי.
לכן, ההמלצה היא לבנות לעצמכם סל מוצרים טריים אותם אתם רוכשים באופן קבוע (ירקות, פירות, מוצרי חלב, לחמים, ביצים וכו'), ולהקפיד לקנות בכל פעם את המוצרים שיבטיחו מגוון חומרי גלם לארוחות גורמה, פירות לנשנוש, מעדני חלב לפינוק, ועוד ועוד.
4. קונים תוצרת הארץ ותומכים בעסקים מקומיים, במיוחד בתקופה הנוכחית
על רקע תקופת הקורונה, העיכובים בשרשראות האספקה והקשיים של עסקים ברחבי הארץ, חשוב יותר מאי פעם לתמוך בעסקים מקומיים ולקנות מוצרים תוצרת כחול-לבן. לעתים קרובות אנחנו נתקלים בפירות וירקות מיובאים בחנויות, מבלי לדעת שהם הגיעו מחו"ל אל המדפים. על מנת לוודא שאתם תומכים במשק הישראלי ועוזרים לו לצמוח, כדאי לוודא שאתם רוכשים מוצרים המיוצרים כאן בישראל, על ידי חקלאים, מגדלים ובעלי משקים ישראלים.
5. להתעדכן באתרים החדשים בתחום - 'תנובה מרקט' מציעה הטבה מיוחדת לכבוד ההשקה
שוק הקניות באינטרנט בישראל מתפתח כל הזמן, כך שחשוב להיות עם האצבע על הדופק ולהכיר פלטפורמות חדשות שמציעות תמהיל בין טריות, איכות ושירות.
בימים אלו ממש מושק אתר 'תנובה מרקט', המציע ירקות ופירות, מוצרי חלב, לחמי בוטיק, ביצים, פסטות טריות, מיצים ושתילים. בשלב ראשון, המשלוחים הטריים של 'תנובה מרקט' מגיעים ליותר מ-600 ישובים ברחבי ישראל, משדה בוקר בדרום ועד לקריות בצפון. הזמנות שבוצעו עד 20:30 בערב באזור המרכז, יגיעו ליעדן במהלך יום שאחרי. לרגל השקת הפלטפורמה, המשלוח חינם בכל קנייה מעל 100 ₪ באתר.
זו ההזדמנות שלכם לקנות נכון ברשת, וליהנות ממוצרי מזון טריים - עד הבית.