לאחרונה עלה בחו"ל שירות טלוויזיה חדש המיועד לישראלים המתגוררים בחו"ל -Screen iL - שקורא תיגר על הסטטוס קוו.
שנים רבות "נהנו" ישראלים רבים בחו"ל משירותים פיראטיים שנמצאים מתחת לרדאר של חברות התקשורת הישראליות והדין המקומי. השירותים הללו, יש לציין, הפיצו לא רק תכנים ישראלים מקומיים, אלא גם ערוצים מלאים הכוללים זכויות שידור של גופי שידור בינלאומיים.
אלא שחוסר העניין של ענקי המדיה בשירותים ישראלים פיראטיים "קטנים" ודין שונה בין מדינה למדינה יצר לאותם שירותים פיראטיים הזדמנויות עסקית בלתי רגילות: לשדר תכנים וערוצים ולגבות עבורם תשלום מלא מהצרכנים, וזאת מבלי לשלם עבור התוכן או לקבל את אישורם של בעלי התכנים והמפיקים בארץ ובעולם.
לאחרונה, משהובא העניין לטיפולו של בית הדין הפדרלי במדינת ניו יורק בחר ביה"מ להתערב והוציא נגדם צו פדראלי האוסר על פעילותם והגישה לאתרים הלא חוקיים נחסמה.
זאת ועוד הכספים הנסלקים ע"י אדמת ארה"ב באופן לא חוקי עוררו גם שאלות בנושא הלבנת כספים והועברו לבדיקת גורמים נוספים בממשל האמריקאי.
1 צפייה בגלריה
(צילום: Screen iL)
המצב האבסורדי שנוצר עם השנים הוא שהיצע התכנים שמציעים אותם שירותים פיראטיים הוא גדול בהרבה מכל מתחרה חוקי היות ושירותי תוכן לא חוקיים יכולים להציע גם תכנים בינלאומיים שהזכויות עבורם נרכשו באופן בלעדי ע"י גופים מקומיים בכל מדינה - דוגמת: HBO ערוצי דיסני, הליגה האנגלית ואפילו משחקי NBA.
אולם לאחרונה גם גופי התוכן החלו להילחם בתופעה הפיראטית ביתר שאת ותבעו את מפעילות האינטרנט (ISP) בארה"ב על כך שנתנו יד לצפייה בלתי חוקית.
אך הבעיה היא עוד יותר מורכבת מסבירים מומחי סייבר - "היות ואותם שירותים פיראטיים גובים תשלום, והלקוח הישראלי התמים משלם עבורם באמצעות כרטיס אשראי, האתרים פיראטיים הללו שכמובן אינם מאובטחים נותנים גישה לפרטים האישיים ולמחשבים הפרטיים של המשתמשים באופן שמסכן את פרטיותם ואת כרטיסי האשראי שלהם". "חזרנו 10 שנים אחורה" מסביר המומחה. "היום כבר אף אחד לא נותן כרטיס אשראי ומכניס אליו הביתה תוכנות זדוניות, זה הזוי".
לאחר שבחודש מרץ האחרון גם חברות כרטיסי האשראי קיבלו מכתב התראה בגין מתן שירותי סליקה לאתרי צפייה פיראטיים עם הערכת נזק מוערך של 100 מיליון ש"ח, הוסרה מהאתרים הפיראטיים האפשרות לסלוק ישירות עם כרטיסי אשראי, כך שהתשלום לאותם אתרים לא חוקיים נותר היום באמצעות מטבעות וירטואליים בלבד דרך שירותי סליקה העוברים דרך רוסיה ומדינות ערב.

אז מה כן חוקי? מה עושים? ואיך צורכים תוכן ישראלי באופן שלא מסכן אתכם?

האפשרות הנוחה החדשה באמצעות Screen iL היא כמובן האופציה החוקית הנוחה ביותר לקבל מגוון של ערוצים בלייב וב-Catch-Up לצד ספריית סרטים הישראלית הגדולה ביותר מחוץ לישראל.
עוד יתרון לשירותים החוקיים- בניגוד לשירותים הפיראטיים שנחסמו ע"י גוגל ואפל ויתר מפעילי הטלוויזיות החכמות, את שירות Screen iL ניתן להוריד ניתן כמובן להוריד ולצרוך על כל טלוויזיה חכמה וכל מכשיר מתוך אפליקציה ייעודית ונוחה המחוברת ישירות לנייד ולטלוויזיה בסלון.

אז מה העתיד? לאן זה הולך?

כמו במוזיקה גם בטלוויזיה - השירותים החוקיים יתעצמו ויגדלו, הלקוחות יבינו שהם רוצים לדעת לאן הכסף שלהם הולך ולהגן על פרטיותם.
הם יבחרו בשירותי טלוויזיה נוחים שהם יכולים להוריד מחנויות האפליקציות מבלי להסתכן וידעו שהתמורה שהם משלמים חוזרת לבסוף ליוצרים הישראליים ולתעשייה המקומית בארץ.