כולם מכירים את הביטוי "אברא כדברא", אך לא רבים יודעים שפירושו בארמית: יצירה מכוח האמירה. זה בדיוק מה שעושה חברת "אברא". החברה נולדה מתוך ההבנה, שצריך מקום, שישלב עבור הלקוחות את כל הטכנולוגיות והשירותים הנדרשים להם תחת קורת גג אחת, ומציעה גישה חדשנית ורעננה למגוון רחב של גופים עסקיים וציבוריים.
"אברא" נוסדה בשנת 2020 כחברה היוצרת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים בהתאם לאסטרטגיה ולאתגרים העסקיים של הלקוחות, וזאת בשלושה רבדים עיקריים: תשתיות תוכנה, מערכות ליבה ארגוניות ופיתוח. החברה מעסיקה כיום מעל 1,000 עובדים, ולה סניף המעניק שירותים בארצות ברית.
2 צפייה בגלריה
נורית שקד, משנה למנכ"ל אברא
נורית שקד, משנה למנכ"ל אברא
נורית שקד, משנה למנכ"ל אברא
(צילום: ליבי קטן נאור)
"עיקר החוזקה ואיכות שלנו הוא שאנחנו יודעים לשלב בין מגוון טכנולוגיות שונות ולייצר פתרון הוליסטי. אנחנו חוקרים ומבינים לאן הלקוח רוצה להגיע ומה האסטרטגיה שלו, ומספקים לו מערכות חוצות טכנולוגיות בתפירה אישית", מסבירה נורית שקד, המשנה למנכ"ל, ומציינת שלחברה לקוחות מכל המגזרים. "יש לנו למעלה מ־450 מפתחים מקצועיים, האחראים על פיתוחים רבים בתחומים שונים ומגוונים, אנחנו שותפים עסקיים של כל ספקי התוכנות המובילים, ביניהם Microsoft, AWS, Salesforce, SAP, Priority, monday ואחרים. אומנם לכל לקוח ישנם צרכים ספציפיים משלו, אבל בגדול האתגרים דומים: כל אחד צריך לנהל מידע באתר ובאפליקציה, לנהל מערכות פיננסיות, למפות תהליכים ולייעל אותם, כולם זקוקים לאבטחת מידע, וכל המערכות כבר יושבות בענן. הייחודיות והערך המוסף שלנו ב'אברא' הם היכולת לייצר פתרונות חוצי טכנולוגיות וצוותים מקצועיים מגוונים כדי להציע ללקוחות פתרונות מקצה לקצה. אחנו חברה ציבורית, שצומחת בקצב מהיר וכל הזמן מסתכלת קדימה ומאמצת טכנולוגיות חדשות כדי להציע ללקוחותינו את הפתרונות החדשים והמתקדמים ביותר", היא מוסיפה.

"ייחודיות, רעננות וחדשנות"

ל"אברא" הגיעה שקד לאחר ששימשה במשך שני עשורים דמות מפתח בהצלחתה של חברת שירותי המזון "תן ביס". לפני כשנתיים קיבלה החלטה אמיצה לעזוב את החברה, כדי להרחיב אופקים ולהתחיל מחדש. היא נטלה לעצמה שנת חופש לצורך בדיקה ולימוד, אבל זו הסתיימה מהר מאוד, כשחודש לאחר הפרידה מ'תן ביס' הגיע לפתחה האתגר הבא בעקבות מפגש עם שי אוזון, המייסד והמנכ"ל של "אברא".
"שי סיפר לי על החברה, ומיד נדלקתי על הרעיון. התחברתי לסיפור על טכנולוגיות חדשות רבות שפרצו לשוק ועל כך שאין באמת מי שיודע לשלב ביניהן ולהתאימן למטרות של הלקוח מתוך ראייה אסטרטגית. החברה הייתה באותה נקודה בצמיחה מהירה, והיה הרבה מה לעשות. שי הציע לי להשתלב כמשנה שלו ולהיות חלק מתהליך הצמיחה המטאורית. לקחתי את זה בשתי ידיים והעמקתי בעולמות האלה. נכנסתי לחברה מדהימה עם צוות מנהלים חזק ומנוסה, שיודעים להעניק ערכים מוספים עצומים ללקוחות ויוצרים עבורם את הסביבה המיטבית להגשמת מטרות, כמו למשל פרויקט גדול מאוד שעשינו בבנק ישראל, לצד רבים נוספים במגוון רחב של עולמות. אנחנו באים עם בשורה לשוק – ייחודיות, רעננות וחדשנות חוצה טכנולוגיות".
2 צפייה בגלריה
מעל אלף עובדים. חברת אברא
מעל אלף עובדים. חברת אברא
מעל אלף עובדים. חברת אברא
(צילום: ליבי קטן נאור)
בזמן הקצר שהחברה פועלת, היא גיבשה לעצמה DNA ייחודי ורשמה הישגים מרשימים. שקד: "נבחרנו בין 150 המעסיקים הטובים במגזין 'גלובס' ומקום שמיני במחשוב, ועקפנו חברות גדולות וותיקות. נבחרנו במקום הראשון גם במכירות, בדירוג Dan's100, ובין 10 החברות המובילות בתחום, על־פי STKI (חברת חקר השוק והאנליסטים האסטרטגיים המובילים בטכנולוגיות עסקיות בישראל).
"כל מי שנמצא בעולם העסקי, מבין את הערך של 'אברא'", מסכמת שקד.

כרטיס ביקור:

נורית שקד, משנה למנכ"ל "אברא", בת 49, נשואה + 3 (19, 16, 12) מקריית אונו.
בשנה האחרונה הצטרפה ל"אברא", לאחר שהתוודעה לתחום הפעילות המרתק של החברה ולאפשרויות הגלומות בה. "התאהבתי ברעיון של החברה, בפונטציאל העסקי שלה, ואני מאמינה שהיא מביאה בשורה חדשה לשוק בעצם יכולתה לשלב פתרונות חוצי טכנולוגיות בהתאם לאתגרים העסקיים של לקוחותינו".
בתחילת דרכה המקצועית למדה תכנות ואף מצאה משרה בתחום, אלא שמפגש מקרי עם תמיר כרמל, שייסד שנה קודם לכן את "תן ביס", הביא אותה לשנות מסלול ולהצטרף לכרמל כיד ימינו. מאז 2016 שימשה גם כמנכ"לית.
כמי שהחלה לעבוד כבר בגיל 16, שקד מעידה על עצמה שהיא סוג של וורקוהולית, שאוהבת לחתור קדימה ולחפש את כוכב הצפון החדש. "כאישה שמג'נגלת בין הבית לקריירה, הצלחתי לשלב זאת עם שלושה ילדים. זה לא פשוט, יש נקיפות מצפון, אבל חלק מההגשמה העצמית זה להראות לילדים שאפשר להצליח ולהגשים מטרות".
בשנת 2021 נבחרה בין 50 הנשים המשפיעות על־פי המגזין “גלובס”.
באשר לשאלת מקומה כמנהלת אישה בעולם גברי, היא מסכימה שזה לא תמיד קל, אולם מציינת שבשנים האחרונות יש התקדמות בעולמות הללו ונשים משמיעות את הקול הייחודי שלהן.
"חשוב לי להתחבר ולהאמין בשירות שהחברה מציעה", היא מתארת את האני מאמין שלה, "אני מרגישה שמצאתי ב'אברא' בית, ורואה עצמי ממשיכה להתפתח כאן ולחשוב על פיתוחים חדשים לשוק. בכלל, אני מרגישה שבשני הסיבובים המקצועיים שעשיתי – קלעתי".