מהפכת הרכבים החשמליים כובשת את העולם. ישראל אומנם נמצאת קצת מאחור, בעיקר בהשוואה למדינות במערב ובצפון אירופה, אך נראה כי השנה האחרונה מציבה אותנו בכיוון הנכון, וגם אנחנו בדרך לשימוש מסיבי ברכבים החשמליים בטווח של שנה עד שלוש שנים מהיום.
חדירת הרכב החשמלי לישראל צפויה לזנק משמעותית בשנים הקרובות, ואנו כבר רואים ניצנים ראשונים של פריסת עמדות הטענה ברחבי הארץ. בראיית מחזור חיים, מדובר בחיסכון אדיר. המעבר לרכב חשמלי חוסך לבעל הרכב משמעותית את עלויות התפעול השוטף. נוסף על כך מאמצע העשור הקרוב תעשיות רכב ומדינות רבות יפסיקו את ייצור רכבי הבעירה הפנימית (דיזל ובנזין), כך על־פי הצהרותיהן, ומכאן שכניסת הרכב החשמלי היא עובדה מוגמרת.
3 צפייה בגלריה
HomeBox Slim26
HomeBox Slim26
HomeBox Slim26
(צילום: Zoko Energy)
את השינוי בשוק אנו רואים עוד לפני שהתשתיות בארץ מוכנות לגמרי. בשנה האחרונה נמכרו עשרות אלפי רכבים חשמליים, ובאחוזים מדובר בכ־6% משוק הרכב הכללי. ניתוח עומק של מדינות מתקדמות יותר בהקשר זה, כמו הולנד ושוודיה, מצביע על כך שחציית קו מכירה שנתית של 5% (רכבים חשמליים מסך המכירות השנתיות) היא מאיץ צמיחה משמעותי, שידחוף את השוק לגידול מערכי במכירות הרכב החשמלי בעתיד הקרוב.
למרות התחזיות האופטימיות והמגמה הניכרת בשוק, נכון להיום התשתיות בישראל טרם ערוכות לשינוי המתבקש. מדובר בצורכי חשמל אדירים, שצריך להיערך להם. יש לבחון את הנושא לא ברמה המקומית, אלא ברמה הארצית. החשיבה צריכה להיעשות במאקרו: כמה עמדות נדרשות, כדי שכל אזרח יוכל לנסוע לאורכה ולרוחבה של הארץ ללא דאגה. כמו כן יש לבחון את הסוגיה הבעייתית של תשתיות לרכב חשמלי בבניינים המשותפים. כך לדוגמה, בניין מגורים בן עשר קומות, שבכל דירה ממוצעת יש לפחות רכב אחד, אינו ערוך לקבל את תשתיות החשמל הנדרשות. את השינוי יש לבצע בשני אופנים, מצד אחד צריך להיערך ברמת התשתית ולבחון כיצד מגדילים הן את חיבורי החשמל והן את תשתיות החשמל, שמספקות את אותה האנרגיה. פן נוסף בהיערכות הוא היכולת לווסת את האנרגיה במכשירים חשמליים, ולכך לחברת Zoko Energy יש כבר פתרון.

מוכנים לשינוי המתבקש

חברת Zoko Energy מביאה בשורה בתחום עמדות טעינה ביתיות מנוהלות, המאפשרות חיבור של מספר רכבים על בסיס היצע חשמל קיים, תוך ויסות האנרגיה בין הרכבים ויצירת מנגנון התחשבנות וניהול אנרגיה מול כל רכב ורכב. פתרון זה מאפשר כבר כיום לבניינים משותפים לפרוס תשתית טעינה במרחב הציבורי גם במקרים שלא כל הדיירים מעוניינים בכך. זאת לצד פריסה מדורגת של התשתית, הן בהיבט ניהול האנרגיה והן בהיבט חלוקת העלויות, באופן שמאפשר למי שמעוניין בכך, להצטייד כבר כעת כבר בעמדות טעינה, ולאלו שעוד לא מעוניינים - להצטרף בעתיד, כשירכשו רכב חשמלי.
3 צפייה בגלריה
פתרונות טעינה מתקדמים לרכבים ZOKO ENERGY חשמליים
פתרונות טעינה מתקדמים לרכבים ZOKO ENERGY חשמליים
פתרונות טעינה מתקדמים לרכבים ZOKO ENERGY חשמליים
(צילום: Zoko Energy)
Zoko Energy משווקת ומתקינה עמדות טעינה איכותיות ומספקת מעטפת שירותים מקצועית בפריסה ארצית לצד תמיכה טכנית 24/7, הכוללת 125 ניידות שירות, תוך התאמת הפתרון המושלם לכל לקוח. כמו כן לחברה עשרות מהנדסים, הנדסאים וטכנאים והיא מספקת שירותי התקנה, תחזוקה והפעלה חכמים מסביב לשעון למגזר הפרטי, העסקי והציבורי, לרבות עמדות טעינה מהירות במיוחד.
לחברה חלק מרכזי בפריסת רשת הטעינה החשמלית בישראל, בזכות הידע הרב והמוצרים האיכותיים של המותגים המובילים בעולם בתחום זה, ובימים אלה היא מתקינה עשרות עמדות טעינה מהירות ללקוחות רבים ומאות עמדות טעינה ביתיות, בדגש על בניינים משותפים. קיימת שונות רבה בין סוגי הטעינה והעמדות, וחשוב לבצע ניתוח צרכים נכון על מנת להימנע ממקרים של חוסר התאמה ופערים בין ציפיות הטעינה ליכולות העמדות המותקנות (בהיבט של זמני טעינה, ניהול אנרגיה, חלוקת עומסים, אפשרות התחשבנות מול מספר לקוחות וכיו"ב).
3 צפייה בגלריה
עמדת טעינה מהירה  ZOKO ENERGY
עמדת טעינה מהירה  ZOKO ENERGY
עמדת טעינה מהירה ZOKO ENERGY
(צילום: Zoko Energy)
נוסף על היצע העמדות הרחב, חברת Zoko Energy מאפשרת ללקוחותיה לבחור את ערוצי ההתקשרות הנוחים להם ממודלים של רכישה, ליסינג, תשלום דמי ניהול קבועים ועוד.
Zoko Energy מקבוצת זוקו שילובים היא מהחברות הוותיקות והמובילות בישראל בתחום התחבורה, התשתית, האוטומוטיב והאנרגיה, והינה הדילר הרשמי של קאטרפילר, ענקית הצמ"ה והאנרגיה העולמית, משנת 1947. החברה משווקת פתרונות אנרגיה הוליסטיים בהתאמה אישית למאפייני הלקוח, הכוללים: פתרונות גז טבעי לייצור חשמל ואנרגיה טרמית, הקמת תחנות כוח מבוססות גז טבעי, פתרונות אנרגיה סולארית ואגירת אנרגיה, פתרונות ביו־גז, מערכת לניהול ובקרת אנרגיה מבית קאטרפילר (מיקרוגריד), עמדות טעינה לרכב חשמלי ועוד.