עד לפני כמה שנים צמד המילים "אסתטיקה וגינאלית" לא דובר בפרהסיה, אך בעבע מתחת לפני השטח. בשנים האחרונות, הלך והפך לטרנד תוסס ובועט וכיום מדובר בקטגוריה רפואית מן המניין. זה כמה שנים שמתחוללת בישראל מהפכה של ממש בתפיסת האינטימיות הנשית, ומה שהחל בפוסטים ויראליים שהעלו בנות הקרדשיאן, השחקנית גווינת' פלטרו ומפורסמות אחרות, התפשט במהירות ברחבי העולם ונחת, כמובן, גם אצלנו.
מחוללת המהפכה וחלוצת התחום בישראל היא ד"ר פאני בר לוי, רופאה בכירה ומומחית בגינקולוגיה. לפני מספר שנים, הביאה לארץ את בשורת הטיפולים הווגינאליים ונרמלה אותם. במרפאה ייעודית שפתחה לטיפולים וגינאליים, מרוכזים, לראשונה בישראל, תחת קורת גג אחת, כל הטיפולים החדשניים, המכשור הטכנולוגי והחידושים מהתחום, כדי לפתור כל בעיה או חוסר שביעות רצון, ולאפשר לנשים להרגיש רלוונטיות ומלאות ביטחון אינטימי.
2 צפייה בגלריה
ד"ר פאני בר לוי - גינקולוגית ומומחית לאסתטיקה וגינאלית
ד"ר פאני בר לוי - גינקולוגית ומומחית לאסתטיקה וגינאלית
ד"ר פאני בר לוי - גינקולוגית ומומחית לאסתטיקה וגינאלית
(צילום: Beauty Elite Q)
לדבריה, נשים מבינות היום שהן יכולות להרגיש נוח, נעים ובטוח גם בהיבט זה, ומעידה כי מדובר בשליחות חייה. "נשים לא נוהגות לדבר על דברים מביכים שקורים להן בעקבות לידות או בגיל המעבר. החשיפה של הקרדישיאנ'ס על טיפול הלייזר הווגינאלי שעברו, לצד כוחה המתחזק של האישה, הרצון והלגיטימציה שלה להרגיש טוב עם עצמה, ליהנות מחיי מין מספקים ולשפר את איכות חייה וכן סיבות נוספות, הביאו אותי לפתוח מרפאות ייעודיות, המציעות לנשים בכל שלבי מעגל החיים את הטיפולים החדשניים והמתקדמים ביותר כיום בתחום 'הפנים האחרות'", מסבירה ד"ר בר לוי, שנחשבת לפורצת דרך ולמומחית בתחום, המפיצה את הבשורה גם מעבר לים ומוזמנת לכנסים מקצועיים בינלאומיים.

"הגיע הזמן להסיר את הטאבו"

בין מגוון הטיפולים האסתטיים הקיימים כיום, האסתטיקה הווגינאלית הוא התחום שרשם את הזינוק הגבוה ביותר - בשיעור של 500% בתוך שש שנים. על־פי דו"ח ועדת ניתוחים קוסמטיים (ISSVD) מפברואר שעבר התברר, כי ארצות הברית ניצבת במקום ה־1 בטיפולים וגינאליים, והמגמה מתגברת.
הטיפולים מבוססים על כלים מעולם הטיפולים האסתטיים לפנים, במטרה להתגבר על שורת תופעות שמטרידות נשים, וזאת בשני היבטים, רפואי ואסתטי. בהיבט הרפואי מדובר בתופעות, כגון יובש בנרתיק, כאבים ואי נוחות בעת מגע מיני, בריחת שתן, ועוד. ואילו בהיבט האסתטי מדובר בעיצוב חדש למראה הווגינה עקב התרחבות הנרתיק לאחר הלידה, פיגמנטציה, אובדן נפח, מבנה שפתיים עבה או דק מדי, אי שביעות רצון מהמראה ועוד.
2 צפייה בגלריה
( צילום: shutterstock)
הפריחה שחווה התחום, המכונה גם בשם "טיפולים אסתטיים לפנים החדשות", מזוהה עם גל ההעצמה הנשית השוטף את העולם, לצד מודעות גוברת לטיפולים שתכליתם שיפור איכות החיים.
לאילו נשים מיועדים הטיפולים?
"זה עולם ומלואו, הנוגע לבחורות צעירות, נשים אחרי לידות, נשים בגיל המעבר, בעצם לכל אישה. למרפאות שלי הן מגיעות עם קשת תלונות: 'אני רוצה לצחוק ולשיר בלי לפחד מדליפת שתן', 'אני מתחילה פרק ב' ורוצה להרגיש נוח עם מראה הפות שלי'; 'ילדתי שלוש פעמים, וזה לא מה שזה היה', 'אני רוצה להרגיש ביטחון בסקס'. הן מבקשות למשל לשקם את הנראות אחרי הלידות, לטפל בצלקות שנתפרו לא טוב, להצר את הנרתיק שהתרחב, לפתור בעיות של כאבים ביחסי מין ואי נוחות נרתיקית ועוד. מדובר בנשים אמיצות, חכמות, שיודעות מה הן רוצות מעצמן, והגיע הזמן להסיר את הטאבו סביב הנושא, אינטימיות נשית זה לא סוד, זה משנה חיים".
מהם סוגי הטיפולים הקיימים?
"אנחנו משתמשים בטכנולוגיות החדשניות ביותר השאובות מעולם הטיפולים האסתטיים והאנטי אייג'ינג של הפנים. בדומה להם, רוב הטיפולים הווגינאליים אינם ניתוחיים, אינם כרוכים בכאב ונמשכים זמן קצר. יש לנו כיום ניסיון וידע רבים במגוון הטיפולים, החל מהזרקות, גלי רדיו, לייזר, PRP ועוד". (ראו מסגרת).
לדברי ד"ר בר לוי, חשוב להבין כי בטיפול אסתטי וגינאלי כל ההיבטים נכרכים זה בזה. "ההיבטים האסתטיים משפיעים על הביטחון וההערכה העצמית, פוגמים בהנאה של האישה מהאקט המיני ובתחושת הנשיות שלה, בעוד ההיבטים הפיזיולוגיים פוגמים בהנאה ובאיכות החיים הבסיסית של האישה. הטיפולים הווגינאליים החדשים פורמים את מעגל הקסמים הזה, ומאפשרים לתת מענה אופטימלי ומשנה חיים לכל מטופלת. כל הכבוד לנשים הללו, שהן נשיות, חכמות, יודעות מה הן רוצות מעצמן ומבינות שאפשר לטפל ולשנות", היא מסכמת.
לייעוץ ותיאום: מרפאות ד"ר פאני בר לוי בתל אביב. טלפון: 077-8051320

מגוון הטיפולים השלם במרפאת הבוטיק של ד"ר פאני בר לוי:

ייחודיותה הבלעדית של המרפאה לטיפולים וגינאליים, בהיותה היחידה המציעה ומשלבת את כל הטיפולים החדשניים מכל העולם תחת קורת גג אחת:
- טיפול בלייזר - נועד ברובו לפתור בעיות רפואיות פונקציונליות, כגון יובש נרתיקי, בריחת שתן או גרד לצד היבטים אסתטיים, כגון סימני הזדקנות, פיגמנטציה והצרת הנרתיק, וזאת באמצעות אנרגיית הלייזר שיוצרת חימום וכיווץ ברקמה.
- גלי רדיו בשילוב מיקרו נידלינג - טיפול לשיקום נרתיקי באמצעות מכשור מתקדם, המשלב את טכנולוגיית הלייזר יחד עם RF גלי רדיו ומיקרו נידלינג. השילוב הטיפולי ביניהם, מאפשר שיקום נרתיקי, ומהווה הליך עכשווי לפתירת בעיות רפואיות פונקציונליות, כמו חיזוק הרירית הנרתיקית לאחר הלידה, יובש נרתיקי או גרד וחיזוק רצפת האגן. מיד בתום הטיפול, ישנה הקלה מידית וארוכת טווח.
- הזרקות חומצה היאלורונית - כיום מוצעים שני סוגי חומרים לאזור הנרתיק: האחד- לטיפול ביובש ; השני - הליך יותר אסתטי ובעל תוצאות המשפיעות על התחושה והרגש. מיועד לנשים בכל הגילאים הסובלות מאובדן נפח בשפתי הנרתיק החיצוניות. ניתן לעצב את צורת השפתיים ולהפוך אותך למלאות יותר, אחידות יותר, שוות בגודלן ובנפחן וכמובן לשפר את מידת החיכוך ומכאן את חיי המין.
- טיפול PRP בוואגינה - שימוש בפלסמה של הדם העצמי של המטופלת לשיפור והגברת רגישות הרקמה באזור הנרתיק והדגדגן. התוצאה: הנאה מתגברת בכל הקשור למגע וגירוי.
- בוטוקס לבריחת שתן - הזרקות וגינליות של בוטוליניום טוקסין – טיפול זמני קצר וקל, מתבצע במרפאה, גורם לעיכוב בהתכווצות שריר השלפוחית. לטיפול בבריחת שתן ובעיות וגינאליות נוספות.
הטיפולים מבוצעים במרפאה, לא מצריכים זמן החלמה ומאפשרים לחזור לפעילות מיידית בתום הטיפול.