לכל אחד מאיתנו דרך משלו להביע את עצמו מבחינה רגשית. עבור ילדים עם מוגבלות, אשר עומדים מול קשיים תקשורתיים רבים, פעילות בתחום האמנות יכולה להוות שפה נוספת לביטוי רגשי.
תכנית התרפיה באמנות של ארגון שלוה, בשיתוף רשת קרביץ, אוספת אליה עשרות ילדים עם מוגבלות עם נטייה טבעית לאמנות, ועוזרת להם לבטא את הקול הייחודי שלהם, בשפה מאפשרת, חופשית ואותנטית.
ממש כפי שלהקת שלוה הידועה מהווה תרפיה במוזיקה עבור חבריה ועוזרת להם להביע את הקול שלהם, כך תכנית האמנות של שלוה מקבצת גם את האמנים הטובים ביותר מקרב הצעירים עם המוגבלות, ומאפשרת להם להביע את הקול שלהם דרך אמנות. ייחודו של הפרויקט הוא באיתור כישרונותיהם החבויים של החניכים- האומנים והבאתם לפעול לכדי תוצרים ויצירות ברי קיימא. זה הזמן לגלות על התכנית, ולהתרשם מהיצירות המופלאות של קבוצת המצטיינים שלה.

התנסות עם חומרים בדרך לביטוי רגשי ותקשורת חיובית

במהלך התכנית, הילדים מגיעים אחר הצהריים למפגש אמנותי בו הם נחשפים לטכניקות וחומרים שונים, המאפשרים התנסות חושית וביטוי אמנותי. המפגשים מתמקדים בחוויית היצירה, ומאפשרים לילדים לחוות הצלחה והישגיות, עם התמקדות בדרך ולא בתוצר.
החשיפה לחומרים והמגע איתם משמש עבוד הילדים כלי לפיתוח גמישות מחשבתית והתפתחות חושית. החשש הראשוני ממגע עם חומר שונה ולא מוכר, הופך בתהליך מרגש למפגש מהנה המשלב בין צבע, קנבס והרבה דמיון.
האמנות מאפשרת להם שפה נוספת לביטוי רגשי, שפה מאפשרת, חופשית ואותנטית להביע את הקול שלהם. כאשר מביטים על היצירות שלהם, רואים אמנות אותנטית וכנה.
בכל מפגש של התכנית מתקיים סבב פתיחה וסיכום, המאפשרים לצעירים לשתף בחוויית היצירה ולהציג את היצירות שבחרו להכין. בכך, המפגשים מעודדים תקשורת והקשבה אחד לשני, ומשפרים את המיומנויות החברתיות שלהם.
"אנחנו רואים את הטיפולים הרגשיים ככל וטיפול באמנות בפרט בחלק ממערך התמיכה שאנו נותנים בשלוה, אשר מאפשרים תהליכי שיקום צמיחה ונתינת כלים להתמודדות והשתלבות במעגלי החיים הסובבים את הילד/בוגר ומשפחתו בקהילה שלו, ובחברה בכלל", אומרת ליאת רהט, מנהלת מערך החינוך של ארגון שלוה.

איתן, יאיר ושמואל הם מצטייני התכנית של שלוה וקרביץ

במהלך המפגשים שנערכו השנה התגלו מספר צעירים עם כישרון יוצא מן הכלל, שהוכתרו בתור מצטייני התכנית:
איתן כהן, בן 17, סובל מאיחור התפתחותי ומספר רב של בעיות רפואיות. כשהיה קטן, הרופאים אמרו להוריו שלא יצליח ללכת או להחזיק עיפרון. היום איתן מצייר יצירות מופלאות בכישרון יוצא מן הכלל, ואוהב במיוחד לתת פרשנות משלו ליצירות של הציירים הידועים. הוא חולם להציב את האמנות שלו בגלריה באחד הימים.
יאיר הלר, בן 20, הוא בעל תסמונת דאון ואח ל-15 אחים, הנמצא בתכנית האמנות זו השנה השביעית. יאיר מפגין חוש אמנותי יוצא מן הכלל גם במשחק ובחוש הומור מפותח. החלום שלו הוא להשתלב בשוק התעסוקה ולהתחתן.
שמואל שוורץ, בן 20, מצייר בתכנית של שלוה כבר 5 שנים בכישרון רב, וחולם להופיע עם אברהם פריד.
היצירות של איתן, יאיר ושמואל מצורפות ממש כאן, כדי שתוכלו גם אתם ליהנות מהן.

שיתוף הפעולה עם קרביץ - שנה שלישית לחיבור עמוק שמגיע לכל עובדי הרשת

השותפה של שלוה לתכנית האמנות בשנים האחרונות היא רשת קרביץ, הרשת המובילה לכלי כתיבה, ציוד לבית הספר וציוד לאומנות. השנה נעשה מהלך של גיוס תרומות לשלוה, כאשר כל מי שקנה ברשת - קרביץ תרמה בשמו לשלוה חלק מסכום הקנייה.
"מאוד חשוב לנו לתרום ולתת בעולמות תוכן רלוונטיים אלינו, בתרומה חזרה לקהילה", אומר מאור ארצי, סמנכ"ל הקמעונאות של קרביץ, אשר מוביל את שיתוף הפעולה עם שלוה. "אנחנו פעילים חברתית בכמה מישורים, ואחד מהם הוא התמיכה בתכנית התרפיה באמנות של שלוה".
ארצי אומר כי "אנחנו גאים מאוד לתרום את חלקנו לעשייה של שלוה והתרומה האדירה שלה לילדים וצעירים עם צרכים מיוחדים. לתפיסתי כל חברה מסחרית גדולה צריכה להיות עם מבט קדימה ולהחזיר לקהילה. אנחנו עושים את זה בגאון ובגאווה, ומאוד נהנים".
ארצי אומר כי החיבור לשלוה עמוק הרבה יותר מהתמיכה החומרית. "שיתוף הפעולה הזה מחזק את החברה פנימה. לקחנו את כל מנהלי הסניפים למרכז שלוה, חיברנו ליוזמה את כל המנגנון – החל מההנהלה הבכירה וככל העובדים בסניפים, כדי שכולם יתגייסו למהלך. כשרואים איך העובדים מגייסים את הלקוחות למתן תרומות, זה משקף לי את הערך המוסף מול העובדים – יש פה משוואה שכולם נהנים ממנה. מקריית שמונה ועד אילת, עובדי קרביץ יצרו חיבור עמוק עם פעילות העמותה והמטרות החשובות שהיא פועלת לטובתן".