אחרי שהתפרסמה במדריד, ניו יורק, אמסטרדם ופריז, תערוכת KLIMT - כשמדע פוגש אומנות הגיעה למדעטק - המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בטכניון, ומציעה חיבור בין מדע לאומנות, כחוויה לכל המשפחה.
התערוכה המיוחדת כוללת הפעלות מדעיות, מתחם הקרנות 360, מתחם VR ועוד, ולצידה כל התערוכות והמוצגים הקבועים של מדעטק, אשר ממשיכים להיות חלק מהחוויה. התערוכה מוצגת במתחם סגור וממוזג - מה שהופך אותה לבילוי מושלם לקיץ הישראלי.

היצירות של קלימט השפיעו על האמנות המודרנית בעזרת שילוב זהב וקישוטים

גוסטב קלימט היה מהאמנים החשובים והאהובים של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20. הוא נולד באוסטריה, לאבא שהיה חרט ורוקע כסף וזהב. אחרי שלמד אמנות, התחיל לשלב את הזהב בציורים שלו. סגנון הציור של קלימט, הנקרא ״ארט-נובו״, עשיר ומלא בקישוטים וביופי.
3 צפייה בגלריה
(צילום: Javier Naval)
כאשר מביטים בציורים המהפנטים של קלימט, אפשר לזהות השפעות של אמנות עתיקה ממצרים, יוון הקלאסית ואמנות ביזנטית. היצירות של קלימט הן חלק מהתפתחות הציור המודרני, אשר הובילו לקוביזם ואמנות מופשטת. בין היצירות המפורסמות של קלימט, אותן תוכלו לראות בתערוכה בתצוגה טכנולוגית ומתקדמת: 'יהודית והולופרנס' מ-1901 ו-'הנשיקה' מ-1907.

הקרנת יצירות חווייתית ומתחמי VR ו-3D

יצירותיו של קלימט מוצגות בתערוכה באופן דיגיטלי עוצר נשימה. מתחם הקרנות 360 מעלות ממזג את המציאות סביבנו אל העולם שיצר האמן הידוע, וסוחף את כל בני המשפחה לבילוי ייחודי. אל המתחם מובילה מנהרה מוזהבת של מראות אינסופיות, המכניסה את המבקרים אל העולם היצירתי המופלא של קלימט.
3 צפייה בגלריה
(צילום: אסף אורן)
עוד בתערוכה - מתחם VR השולח אותנו למסע וירטואלי בין היצירות האייקוניות של קלימט, ושתי גרסאות שונות ל״נשיקה״, אחת מהיצירות הידועות ביותר של קלימט: באחת משולב תבליט תלת מימדי עליו מוקרן וידאו בטכנולוגיית Video Mapping מתקדמת, ובשניה מוצגת אנאמורפוזה, אשליה הנוצרת על ידי נקודת מבט מעוותת, מה שמחייב את המבקרים לזוז כדי לראות את הציור.

סדנאות מדע ואמנות בהשראת התערוכה - פעילות לכל המשפחה

מדע ואמנות חולקים היבטים משמעותיים - שניהם מחפשים דרכים חדשות ומעניינות להתבונן בטבע ולהבין אותו. שניהם יכולים להעשיר את עצמם אם ייקחו כלים אחד מהשני. לצד ההקרנות והמיצגים, התערוכה מציעה מפגש בין מדע לאמנות דרך סדנאות, הפעלות מדעיות, חקר ויצירה: סדנה לציור בעזרת ברזל ממוגנט, סדנה שתגלה לילדים מה קורה כאשר מכניסים צבע לסחרחרה ומופע ההדגמות 'המדע שמאחורי האומנות', אשר מספר על ייצור צבעים בתקופות שונות, על ההשפעה של ייצור הצבע על היצירות וגם על הקשר בין אורות לצבעים.
עבור מי שרוצה לקחת חלק פעיל ביצירה ובניסוי, תיערך הדגמה בהשתתפות קהל של ציור בעזרת מטוטלת צבע, מה שיוביל אתכם ליצירת מפתיעות וציורים מרהיבים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: אסף אורן)
בפאב-לאב, מעבדת המייקרים של המוזיאון, תיערך סדנה של שכבות יצירה בלייזר (בתוספת תשלום על כרטיס הכניסה). בסדנה המשתתפים יצבעו וירכיבו מעמד תת-ממדי בהשראת תערוכת קלימט ויכירו מקרוב את מעבדת הייצור הדיגיטלית.

חוויה פעילה של מדע וטכנולוגיה במוזיאון המדע הגדול בישראל

מדעטק - המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בטכניון פועל כבר קרוב ל-40 שנה. בכל שנה מבקרים במוזיאון מאות אלפי ישראלים, ביניהם תלמידים, משפחות וקבוצות, אשר נהנים משלל המוצגים והפעילויות. במוזיאון מוצגות יותר מ-20 תערוכות קבע, פארק מדע ותערוכות אורחות - כולן בנושאי מדע וטכנולוגיה. הרבה מהמוצגים בתערוכות הם אינטראקטיביים ופעילים, אשר מזמינים את המבקרים לגעת, להפעיל, להתנסות ולחוות עובדות מדעיות, עקרונות טכנולוגיים ותופעות מעניינות ממגוון גדול של תחומים.
בנוסף לחוויה של תערוכת KLIMT - כשמדע פוגש אומנות, לראשונה נפתח מבוך ענק בפארק המדע להנאת הילדים. המבקרים יוצאים מביקור במוזיאון עם ידע חדש והתנסות פעילה בהיבטים של מדע, טכנולוגיה, חדשנות - וכל מה שביניהם.
איך מגיעים?
מדעטק - המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בטכניון נמצא ברחוב שמריהו לוין 25, חיפה. (ניתן להגיע ברגל מרחוב בלפור).
למגיעים ברכב: חניה בחניון מדעטק (כניסה מרחוב בלפור 12), בחניונים ברחובות הסמוכים (בתשלום) או חנייה עירונית מסומנת בכחול-לבן בהתאם לשילוט.
למגיעים בתחבורה ציבורית: התחנות הקרובות נמצאות ברחוב בלפור או בית הקרנות. למגיעים ברכבת – תחנת מרכז השמונה.
למיטיבי לכת: אפשר לשלב נסיעה בכרמלית עם ירידה בתחנת מסדה או תחנת הנביאים והליכה של כ-10 דקות עד למוזיאון.