החופש הגדול כבר כאן, הקייטנה כבר שולמה והחופשה כבר שוריינה. אך בין לבין ובעיקר בסוף אוגוסט אנו נדרשים להיות יצירתיים ולהעביר עם הילדים עוד כמה ימים בצורה הכי נעימה, חסכונית וממוזגת. על מנת לעזור לכם עם השראה לפעילויות בבית, אספנו מספר רעיונות ליצירות עם חומרי גלם שיש כמעט בכל בית, כמו קרטונים של אריזות, נייר אפייה, רדיד אלומיניום, גלילי נייר טואלט ושקיות זיפר. לקינוח, שיתפנו במתכון שיבטיח לכם הנאה משותפת עם הילדים במטבח.
עם קצת דמיון ויצירתיות, גם אתם תוכלו ליהנות עם הילדים מבלי להוציא הון.
3 צפייה בגלריה
(צילום: נמרוד סונדרס, סטיילינג: נעמה רון, באדיבות פודי)

אתם רואים קרטון, הילדים רואים ארמון

כל קופסה ריקה יכולה להפוך לעולם שלם של פנטזיה ודמיון. אספו במשך כמה ימים אריזות קרטון משומשות (אך נקיות). ככל שיהיו לכם צורות שונות ומגוונות של קופסאות, כך יהיה לכם יותר חופש יצירתי לבנות פרויקטים מיוחדים ומפתיעים יותר.
הכינו מספריים, סכין יפני (לשימוש המבוגר בלבד!), צבעים ומכחולים, נייר דבק צבעוני לקישוט, דבק חזק, מקלות ארטיק וחומרים ממוחזרים אחרים שיכולים להשתלב כמו שאריות בד, חוטים וכד'.
כעת מגיע שלב ההשראה - תנו לילדים לחשוב על רעיונות לעיצוב מסוגי הקופסאות הזמינים ונסו לכוון אותם לפי חומרי הגלם הזמינים: האם אפשר לבנות ארמון לבובות? אולי קופסה לשטויות? או מסלול מרוצים?
לאחר מכן אפשר לשרטט תכנון של היצירה על דף נייר ולהתקדם להקמת אתר הבנייה. התהליך כולו מהווה זמן איכות משותף מהנה במיוחד לכל המשפחה ומתאים למגוון גילאים רחב כך שכל אחד תורם ליצירה בהתאם ליכולותיו.
3 צפייה בגלריה
(צילום: נמרוד סונדרס, סטיילינג: נעמה רון, באדיבות פודי)

ציור עם נייר אפייה - כיף לילדים ואפילו להורים

נייר אפיה הוא פריט נפוץ כמעט בכל בית, אותו אפשר לשלוף במהירות מהמגירה במטבח – אך האם ידעתם שאפשר גם לנצל את המאפיינים שלו ליצירה מגניבה במיוחד עבור הילדים?
איך עובד הקסם? קחו ספר ילדים עם איורים שמחים וברורים, הניחו את נייר האפייה מעל הציור, והעתיקו עם עיפרון את קווי המתאר של הציור, ללא ההדפסים והפרטים הקטנים. אם יש לכם ילדים גדולים יחסית, הם בהחלט יכולים להיות ממונים גם על העתקת קווי המתאר. על מנת שנייר האפייה לא יזוז מהמקום, כדאי להדביק בקצוות נייר דבק.
אחרי שיצרתם קווי מתאר, תנו לילדים להשלים את הציור במגוון דרכים – הוספה, צביעה, כתיבה ועוד. מדובר על פעילות נהדרת לתרגול מוטוריקה עדינה, הדגמת תבניות והדפסים, פיתוח מיומנויות ציור, חשיבה מרחבית ועוד. אין ספק שמדובר בפעילות כייפית וקלילה, לא מלכלכת ובעלת אפקט מרגיע.

במקום לזרוק את הגליל – כך תעשו שימוש מחדש בגלילי נייר טואלט ותשלבו חינוך סביבתי

כשהילדים מטפסים על הקירות (או אחד על השני) משעמום, זה הזמן לנצל משהו שיש בכל בית והופך בין רגע לחומר גלם ליצירה ולחינוך סביבתי - גלילי נייר טואלט!
כבר בתחילת הקיץ, כדאי להתחיל לצבור גלילים ואז לשלוף אותם כשמגיע הזמן לבילוי משפחתי ביתי. היום יש מודעות הולכת וגדלה לשמירה על איכות הסביבה וההשפעה שלנו על כדור הארץ - יצירה עם חומרים ממוחזרים יכולה להיות מנוף מצוין לחינוך לשמירה על הסביבה ודאגה לעתיד. צבירת הגלילים מראש הופכת את העניין למשימה רב-שלבית ששומרת על הסביבה מצד אחד, ומצריכה תכנון ואחריות מצד שני.
בעזרת מספריים, דבק, צבעים ועזרים נוספים, תוכלו להכין עולם ומלואו מגלילים: כוסות תה למסיבה בפינת הבובות, 'ראש דשא' מקושט עם צמר גפן רטוב מבפנים, עליו אפשר להניח קטניות, כתר מעוצב בוואשי טייפ, גן חיות שלם עשוי מגלילים, מובייל צבעוני, ארמון מפואר ועוד.
3 צפייה בגלריה
(צילום: נמרוד סונדרס, סטיילינג: נעמה רון, באדיבות פודי)

יצירה עם רדיד אלומיניום - נצלו את השילוב בין גמישות, קשיחות ורב-פעמיות

עוד חומר גלם מפתיע ליצירות עם הילדים הוא רדיד אלומיניום. אפשר לפסל את הדמויות האהובות על הילדים ואפילו ליצור מובייל שלם בשילוב מקלות ארטיק וחוטים. אפשר להכין תבליט - הצמידו מספר שכבות רדיד אלומיניום יחד, הכניסו את היד (או הפנים), והוציאו בזהירות. התוצאה היא תבליט מפואר. אפשר להכניס בובות, חפצים וכל מה שתצליחו לחשוב עליו.
עוד רעיון נהדר הוא יצירת הדפס מקסים עם רדיד אלומיניום. כסו מלבן קרטון או פלסטיק ברדיד אלומיניום, צבעו מלבן בשכבה דקה מאוד של צבע, קחו מקל לניקוי אוזניים וציירו משהו פשוט (ויפה) בתוך הצבע, כך שתיווצר תמונה 'הפוכה' בה החלק הריק הוא הציור. הניחו דף הנייר על האזור הצבוע ולחצו. כאשר תקלפו בזהירות את הדף, יתקבל עליו הדפס מהמם של הציור שלכם.
אם יש לכם ילדים קטנטנים, פשוט תנו להם לצייר עם צבעי גואש על רדיד אלומיניום. בגלל החלקלקות של נייר האלומיניום, הילדים ייהנו מהתחושה המיוחדת. עצות רלוונטיות לכל יצירה עם קטנטנים: סינר, פלטה עם ממש מעט צבע וכמובן מגבות הפלא בהיכון לניקוי.

מתברר שיש לכם מיני-מאסטר שף בבית! הקיץ הוא הזדמנות לעשייה משותפת במטבח

הכנת אוכל עם הילדים נותנת זמן איכות של ריכוז משותף, עמידה במשימות מדויקות, מדידה, שימוש במספרים וחישובים, עבודת צוות, מוטוריקה עדינה וגסה - הכל בפעילות אחת מהנה וטעימה. בחרו מתכון יצירתי שכיף להכין עם הילדים, כמו ארטיק טבעי וטעים. משתמשים באילו פירות שרוצים, ליצירת רמזור משתמשים בתותים, מנגו וקיווי.
המתכון המלא, יחד עם מתכונים נפלאים נוספים, ופתרונות יצירתיים למטבח, מחכים לכם באתר 'לכל רגע במטבח' של סנו>>