אל תגידו "לי זה לא יקרה". הבית שלנו הוא הנכס היקר ביותר שאנחנו מחזיקים, אבל במקרים רבים, אנחנו לא מודעים לחשיבות של ביטוח דירה, או שאנחנו מבטלים את הצורך בביטוח בדירה, בעיקר כתוצאה של חוסר ידע ומודעות.
על מנת לעזור לכם להחליט האם יש לכם צורך בביטוח דירה, אספנו את כל המידע שכדאי לדעת לפני שמבטיחים שקט נפשי לטווח הרחוק.

מה מכסה ביטוח דירה?

ראשית, ביטוח דירה מתחלק לשני סוגי פוליסות: ביטוח מבנה, המכסה נזקים למבנה הדירה וכל מה שמחובר למבנה באופן קבוע (כגון מרפסות, צנרת, מערכת מיזוג, דוד שמש ודוד חשמל, וגם שערים, גדרות ודרכים השייכות למבנה), וביטוח תכולה, המכסה נזק לחפצים ולציוד הנמצאים בתוך המבנה (ריהוט, תכשיטים, מכשירי חשמל, חפצי אמנות וכו').
ביטוח מבנה כולל את הכיסויים הבאים, בתלות בתוספות ובהרחבות המוצעות על ידי חברות הביטוח: נזקי מים ואינסטלציה, שבר זכוכית, כלים סניטריים ומראות, כיסוי לנזקי רעידת אדמה, כיסוי לנזקי אש, ברקים ורעמים, כיסוי לפגיעה בצד ג', כיסוי להתפוצצות או התלקחות, כיסוי לגניבה, שוד ופריצה או ניסיון לביצוע עברות אלו, כיסוי במקרה של התנגשות כלי רכב בדירה וכיסוי מפני פעולות זדון.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מדוע חשוב לרכוש ביטוח דירה?

נזק לדירה או לתכולה שלה עלול לנחות עליכם בפתאומיות, וכאשר עלויות התיקון הן גבוהות מאוד, מצב שכזה עלול להוות אתגר כלכלי לא פשוט. מעבר לכך, ברוב המקרים התיקון חייב להתבצע באופן מיידי, על מנת שתוכלו להתגורר בבית שלכם, ואין אפשרות לדחות או לחכות איתו.
כאשר יש לכם ביטוח מבנה, במקרים של נזק לדירה חברת הביטוח יכולה להיות זו שמתקנת את הנזק, או לחלופין לפצות אתכם בגינו. במקרים בהם מבנה הדירה נפגע והדירה אינה ראויה למגורים, פוליסת הביטוח משלמת למבוטח על הוצאות שכר דירה לתקופה של עד 12 חודשים או 15% משווי המבנה, בהתאם לתנאי הפוליסה.
ynet ביטוח, המנוהל על ידי איי.די.איי חברה לביטוח בע"מ בשיתוף עם ynet, מציע ביטוח דירה על פי הנוסח האחיד של המפקח על הביטוח, עם אפשרות להוספת כיסויים לצורך התאמה אישית של הביטוח - והכל באופן דיגיטלי ונוח לתפעול.

אבל עשינו ביטוח דירה כשלקחנו משכנתא, האם אנחנו מכוסים?

התשובה היא שביטוח משכנתא נועד להגן על הבנק ממצב בו אתם לא יכולים להחזיר את ההלוואה שהוא נתן לכם, ולכן הוא מורכב מביטוח מבנה וביטוח חיים, ומפצה עד לגובה ההלוואה שנלקחה (ולא שווי הנכס כולו). עוד כדאי לציין כי ביטוח שכזה לא מתייחס לביטוח תכולה, המהווה את אחד משני המרכיבים העיקריים של ביטוח דירה.

אל תתפתו לחשוב שנזקים לדירה קורים רק לעתים נדירות

אחת התפיסות השגויות שמובילות רבים מאיתנו לוותר על ביטוח דירה היא שנזקים לדירה קורים רק לעתים נדירות במיוחד או בעקבות אסונות טבע גדולים. בפועל, נזקים רבים לדירה נובעים מאירועים הרבה יותר קטנים ויומיומיים: פיצוץ בצנרת אצל השכן מלמעלה שהוביל לנזילה, שריפות כתוצאה מקצר חשמלי או נרות שבת שהעלו באש את הוילונות, ועוד מקרים רבים.
בכל הנוגע לביטוח תכולה - גם אם אתם חושבים שהרכוש שאתם מחזיקים לא יקר, סביר להניח שאם תיקחו דף ותעשו סיור בבית ותכתבו לעצמכם את השווי של כל החפצים שברשותכם - רוב הסיכויים שתופתעו מהסכום הכולל שלהם. אם נשים רגע בצד את הנזקים שכבר דיברנו עליהם כמו שריפה או הצפה שעלולים לגרום לנזקים גם לאותם חפצים יקרים, מספיק רק הנתון של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שמצביע על כ-27 אלף דירות שנפרצות בכל שנה בישראל, מה שאומר ממוצע של 3 דירות בכל שעה, כדי להבין שאסור להקל ראש גם כשחושבים על ביטוח עבורם.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה של ביטוח למשפחה ולרכוש
אילוסטרציה של ביטוח למשפחה ולרכוש
(צילום: Shutterstock)
עוד נתון שעשוי לעורר חשש הוא העובדה כי המומחים טוענים לסבירות גבוהה לרעידת אדמה באזור של ישראל. כתוצאה מכך, חשוב לצמצם את הנזקים הפוטנציאליים העתידיים. תכנית תמ"א 38, למשל, באה בדיוק למטרה זו - חיזוק בניינים ישנים ושיפור העמידה שלהם מול רעידות אדמה. למעשה, המדינה אינה מחויבת כיום לפצות את האזרחים במקרה של רעידת אדמה, מה שהוביל את המפקח על הביטוח להורות לחברות הביטוח לכלול כיסוי נגד רעידות אדמה בכל פוליסת ביטוח תקנית.

ביטוח דירה דיגיטלי במחיר אטרקטיבי – Ynet ביטוח עוזרים לכם לשמור על שקט נפשי

ynet ביטוח מציעה לכם אופציה ישירה, דיגיטלית ונוחה לקבל הצעה משתלמת לביטוח הדירה ולשריין לעצמכם שקט נפשי בכל הנוגע לדירה שלכם, כבר היום.
תהליך ההצטרפות מהיר ופשוט, ולא פחות חשוב - השירות ברגע האמת מוצלח ומוכח שהרי איי.די.איי מובילה כבר 5 שנים ברציפות במדד איכות השירות של רשות שון ההון, ביטוח וחיסכון.